Omikronin sairastaneet, kokemuksia?
Kauanko kesti, mikä tai mitkä oli sairaimman tuntuiset päivät?
Kommentit (181)
39 kuumetta neljä päivää, 7pvä 37.
Kurkkukipua, yskää, väsymystä, lihas ja nivelkipuja yms.
Kaverillani on parhaillaan, just alkoi noin vrk sitten. 39 kuumetta vaikka 3 rokotetta.
Tiedä mikä influenssa minua vaivaa jo kuudetta viikkoa. Nuha ollut koko ajan, nyt lievänä mutta tänään sain kurkkkukivun.Ei kuumetta.
Seitsemän päivää nuhaa, joista kolmessa lievää kuumetta, enimmillään 38 astetta. Hyvin lohkeavaa yskää. On pahempaakin tullut flunssissa läpikäytyä.
Missä vaiheessa hengenahdistus tulee, jos on tullakseen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli n. viikon jälkeen. Keuhkoputket aivan tukossa limasta ja turvotuksesta, jouduin menemään päivystykseen hapensaanti ongelmien takia. Tätä kesti noin 4pv.
Mulla alkoi hengitysahdistusoireet vasta koronan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli n. viikon jälkeen. Keuhkoputket aivan tukossa limasta ja turvotuksesta, jouduin menemään päivystykseen hapensaanti ongelmien takia. Tätä kesti noin 4pv.
Mitä ne siellä päivystyksessä antoi, vissiin palasit sieltä kuitenkin kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko rokotteita alla, ja jos, niin montako?
Mä olen nyt reilun viikon sairastanut koronaa. Nyt on alkanut tuleen hengenahdistusta, sydän hakkaa välillä ja pumpusta ottaa lievästi. Lämpöä on päivästä päivään. Epäilen, että minä olen niitä, jotka sairastuvat long covidiin.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Tiedä mikä influenssa minua vaivaa jo kuudetta viikkoa. Nuha ollut koko ajan, nyt lievänä mutta tänään sain kurkkkukivun.Ei kuumetta.
No eipä ole influenssaa. Influenssassa kuume on yleensä 40 ja sitä sairastavat eivät roiku netissä...
mulla pahimipia olivat viikot 4 ja 5. Viikon 4 lopussa alnoi hengenahdistus ja sairaalaan. olin kylläkin jo tosi sippi ilmankin. nyt viikko 6 menossa ja toipuillaan . kolme rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt reilun viikon sairastanut koronaa. Nyt on alkanut tuleen hengenahdistusta, sydän hakkaa välillä ja pumpusta ottaa lievästi. Lämpöä on päivästä päivään. Epäilen, että minä olen niitä, jotka sairastuvat long covidiin.
Onko alla rokotteita?
Kolmas päivä menossa, pieniä flunssanoireita, pää ja vatsakipuja, jonkin verran neurologisia oireita.. Mutta en välttämättä olisi huomannut sairastavani jos en olisi testissä käynyt. Pelottaa tosin, voivatko oireet vielä pahentua tästä?
Vierailija kirjoitti:
mulla pahimipia olivat viikot 4 ja 5. Viikon 4 lopussa alnoi hengenahdistus ja sairaalaan. olin kylläkin jo tosi sippi ilmankin. nyt viikko 6 menossa ja toipuillaan . kolme rokotusta.
Eli kuulut riskiryhmään. 3 rokotusta ja sairaana 6 viikkoa, silloin kolmansia saivat vain valavat riskiryhmät.
Minuakin kiinnostaa, kuuluuko ihminen riskiryhmään ja montako rokotetta alla - oireiden lisäksi.
Rokottamaton. Kymmenisen päivää päänsärky, nivelkipu, lievä kuume, nuha. Lapsilla pari päivää lyhyempi, samat oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne siellä päivystyksessä antoi, vissiin palasit sieltä kuitenkin kotiin?
Mittasivat saturaation, hoitaja sanoi että vedäpä pari kertaa syvään henkeä. Kotiin ohjeella että soita 112 jos menee pahemmaksi. Lääkäriä en nähnyt. Ehkä isoin pelko oli että hapensaanti loppuu kokonaan.
No ihan satavarmaksi en tiedä oliko juuri omikron, mutta korona joka tapauksessa ja valtaosa täälläpäin on omikronia eli eiköhän ollut sitä.
Oireet kesti lähemmäs 2 viikkoa. Eka päivä oli pahin. Oireina oli kuumetta 39, sen jälkeen tyypilliset räkätaudin oireet tuli yksi kerrallaan, yskää oli päivän ajan. Maku- ja hajuaisti lähti vasta loppupuolella eikä ole vielä tullut takaisin.
Itsellä nyt oireita 5 päivää, ekat 2 niin lieviä että osasin yhdistää ne tähän vasta positiivisen kotitestin jälkeen (3. päivänä) ja sen jälkeen kuumeetonta räkätautia. Kestosta en vielä pysty sanomaan.