Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset ei halua uskoa työttömien haluavan työtä?

Vierailija
09.01.2022 |

Sekä miksi pitää alkaa haukkua, jos joku ei onnistu kovasta hakemisesta huolimatta? Hyviä hakemuksia tulee paljon, kaikkia ei vain voi ottaa ja suurimpaan osaan paikoista kuitenkin valitaan se työssä käyvä, vaikka olisi huonompi hakemus.  Huonoja ja laiskoja työntekijöitä, jotka eivät ole koskaan ollee työttömänä, on, vain laiska ja huono itse voi väittää muuta.  He ovat voineet saada töitä suhteilla, laiskistuneet ajan myötä, valehdelleet hakemuksissaan jne. 

Itse kun sain työpaikkani, kirjaimellisesti hypin riemusta.  Joskus, tosin tästä on aikaa, sain kunnian itse soittaa seuraajalleni, kun olin vaihtamassa muualle.  Valittu oli työtön - paikka oli työllistämistukipaikka ja tuella minäkin, mutta työ oli kunnollista työtä - muistan vieläkin kuinka siellä puhelimessa kiljaistiin "Ihan totta, ihanaa, ei voi olla totta" ja viel äkuulin kun siinä huudettiin puolisolle

Aikaan, jolloin työkkärissä vielä pääsi vapaasti käymään istuin aulassa.  Mieleen jäi tapaus, jossa yksi äijä tuli vähän tuiterissa siihen infoon ja puhui aika kovalla äänellä.  Hän tuli näyttämään työsopimustaan "otin nyt vähän sen kunniaksi, kun sain töitä, mutta maanantaina sitten ollaan kyllä kunnossa töihin.  Oli vaan niin mahtavaa kun sain töitä että piti vähän juhlia".  En muista, mikä viikonpäivä se oli. 

Olin käymässä veljeni luona tässä syksyllä.  Hänen poikamieskaverillaan on tapana tulla aamukahville kun me ollaan siellä, muuten menisivät kylälle.  Yksi aamu tuo kaveri oli puoli seitsemän soittelemassa ovikelloa.  Hänellä oli tärkeä asia.  Hän oli saanut työpaikan, josta oli innoissaan ja piti päästä kertomaan kaikille tutuille sen päivän aikana.  Kyseessä on hieman erikoinen tapaus, ehkä vähän asperger tai jotain, mutta kova työmies, aina auttelemassa muita. 

Nämä ovat vain pieni otos, mutta kyllä suurin osa on innoissaan kun saa töitä ja moni niitä töitä myös saa.  Jotkut tuntuvat ajattelevan että ne sadattuhannet on koko ajan samoja.  En ymmärrä miksi kukaan niin luulee. 

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama prosentti työlle allergisia leimaa koko ryhmän.

Vierailija
2/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap, jos lukee tätä palstaa, niin täältä sen näkee.

Tehdään kaikkensa siihen, ettei töihin tarvitsisi lähteä.  Jopa kehotetaan tekemään sellaisia hakupapereita, ettei kukaan varmasti ota töihin.

Neuvotaan miten haastattelussa pitää olla ja puhua, ettei työnantaja vahingossakaan palkkaa.

Pilkataan ja puhutaan paskaa työssäkävijöistä ja naureskellaan heidän palkoilleen.

Nuo kaikki jotka noin toimii, ovat niitä luusereita, umpilaiskoja muiden suomalaisten hyväksikäyttäjiä.

Ja loput ovat henkisesti sairaita ongelmineen, jotka eivät yritäkään tehdä mitään oman olonsa parantamiseksi ja pyrkiä mukaan elämään-

Kaikki tietävät, että normaalit, terveet työttömät haluavat duuniin ja hakevat töitä aktiivisesti.

Normaalilla terveellä työikäisellä ihmisellä ei aika kulu oleskelemisella, sohvalla makaamisella ja telkkaria tuijottaen.   He haluavat toimia, tehdä duunia, olla aktiivisia ja ansainta elantonsa itselleen ja perheelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan ap, jos lukee tätä palstaa, niin täältä sen näkee.

Tehdään kaikkensa siihen, ettei töihin tarvitsisi lähteä.  Jopa kehotetaan tekemään sellaisia hakupapereita, ettei kukaan varmasti ota töihin.

Neuvotaan miten haastattelussa pitää olla ja puhua, ettei työnantaja vahingossakaan palkkaa.

Pilkataan ja puhutaan paskaa työssäkävijöistä ja naureskellaan heidän palkoilleen.

Nuo kaikki jotka noin toimii, ovat niitä luusereita, umpilaiskoja muiden suomalaisten hyväksikäyttäjiä.

Ja loput ovat henkisesti sairaita ongelmineen, jotka eivät yritäkään tehdä mitään oman olonsa parantamiseksi ja pyrkiä mukaan elämään-

Kaikki tietävät, että normaalit, terveet työttömät haluavat duuniin ja hakevat töitä aktiivisesti.

Normaalilla terveellä työikäisellä ihmisellä ei aika kulu oleskelemisella, sohvalla makaamisella ja telkkaria tuijottaen.   He haluavat toimia, tehdä duunia, olla aktiivisia ja ansainta elantonsa itselleen ja perheelleen.

Enitenhän keskustelupalstoilla kirjoittelevat laiskimmat, myös työssäkäyvistä ne laiskimmat.  Muut tekevät järkevää. Itsekin kun oli työnhaku kuumimillaan, tein hakemuksia ja kävin haastatteluissa, en joutanut keskustelupalstoilla roikkumaan.  

Vierailija
4/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on Kokoomuksen propaganda.

Kokoomus haluaa esittää asian niin, että työttömät ovat työtä vieroksuvia vetelyksiä tai eivät osaa ja tiedä mitään. Työttömyys on Kokoomuksen mukaan oma valinta ja oma vika: mitäs ovat laiskoja ja osaamattomia.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suurin osa työttömistä ei haluaisi olla työttömiä vaan haluaisivat mennä töihin. Työstä pitäisi saada kuitenkin sellainen palkka, että sillä tulee toimeen. Kokoomus ei haluaisi maksaa suomalaisille sellaista palkkaa. 

Kokoomus kertoo sellaista pajunköyttä, että suomalaiset työttömät eivät halua eivätkä osaa tehdä töitä, ja siksi on välttämätöntä hankkia ulkomailta "huippuosaajia" kuten bussikuskeja, siistijöitä, lähihoitajia tai varastotyöntekijöitä huonolla palkalla ja olemattomin työehdoin polkemaan palkat ja työehdot alas.

En itse ole työtön.

Vierailija
5/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaukset on liian suuret.

Siksi iso osa työttömistä ei halua töihin.

Vierailija
6/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian suuret? Oletko selvillä työttömyystukien ja toimeentulotukien määristä? Millaisia juhlia itse niillä järjestäisit? 

Vierailija
7/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei sulla ole sitä vahvinta osaamista, mutta propagandan olet sisäistänyt hyvin.

Vierailija
8/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi kaikki entiset ajatukset kun meille oltiin palkkaamassa sijaista mulle työkaveriksi. Kunnan toimisto, hyvät edut, palkkaan ei huono, sijaisuus mutta se jatkui yli vuoden. Ei löytynyt yhden ainoaa.

Kaikki kolme mitä työkkäristä saatiin, kutsuttiin haastatteluun. Yksi ei tullut. Toka ilmoitti, että hän on kotona lapsen kanssa (oliko joku 2-3 v). Hän ei halua viedä lasta hoitoon. Rivien välissä, ettei hän halua töihin. Kolmas sitten valittiin, hän sai samaan aikaan sitten töitä lähikaupastaan ja valitsi sen.

Sitten käännyttiin koko työpaikan sukulaisten ja kummin lainojen puoleen ja sieltä löytyi yksi opiskelija, joka alkoi heittää meille keikkaa. Tuli aina kun ehti ja sovittiin.

Vierailija
9/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät itsekään tosiasiassa haluaisi tehdä työtä, mutta pakko on. Ulkoistavat omat ajatuksensa työttömien kannettavaksi, vailla todellisuuspohjaa. Ja sitten yrittävät vakuuttaa itselleen tämän vääristyneen mielipiteen olevan fakta.

Vierailija
10/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian suuret korvaukset?

Mistä tämä harha tulee?

Onko 660e liian paljon kun sillä pitää elättää lapsiakin?

Vierailija
11/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kaimojen, ei sentään lainojen

8

Vierailija
12/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mitä työtä esimerkiksi kokoomuslainen Jyri Häkämies tekee. Miksi hänen työnsä on tarpeellista? Paljonko Jyri Häkämies saa kuussa palkkaa? Voiko palkkaa perustella työn hyödyllisyydellä ja tarpeellisuudella?

Vierailija
13/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät itsekään tosiasiassa haluaisi tehdä työtä, mutta pakko on. Ulkoistavat omat ajatuksensa työttömien kannettavaksi, vailla todellisuuspohjaa. Ja sitten yrittävät vakuuttaa itselleen tämän vääristyneen mielipiteen olevan fakta.

Mulle avauduttiin mun aikaisemmista hommista et miten muka siisteissä sisätöissä voi saada loppuunpalamisen. Eivät tajunneet kuinka raskasta on pitää pokka 8h putkeen ja koittaa ratkoa erilaisten ihmisten ongelmia. Olen kuulemma laiska. Ihmiset noin yleisesti ottaen ovat toisiaan kohtaan äärimmäisen julmia.

Vierailija
14/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset noin yleisesti ottaen ovat toisiaan kohtaan äärimmäisen julmia.

Se johtuu siitä, että yhteiskunnasta on tehty iso kilpailu, joka tuottaa voittajia ja häviäjiä, sankareita ja luusereita. Yhteistyö ei kannata, eikä kaveria kannata auttaa. Pitää vaan kynsin hampain taistella omista eduistaan ja polkea muita alas. Jos kaveri saa jotain, se on minulta pois.

Se on uusliberalistista meininkiä se.

Vierailija
15/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla katosi kaikki entiset ajatukset kun meille oltiin palkkaamassa sijaista mulle työkaveriksi. Kunnan toimisto, hyvät edut, palkkaan ei huono, sijaisuus mutta se jatkui yli vuoden. Ei löytynyt yhden ainoaa.

Kaikki kolme mitä työkkäristä saatiin, kutsuttiin haastatteluun. Yksi ei tullut. Toka ilmoitti, että hän on kotona lapsen kanssa (oliko joku 2-3 v). Hän ei halua viedä lasta hoitoon. Rivien välissä, ettei hän halua töihin. Kolmas sitten valittiin, hän sai samaan aikaan sitten töitä lähikaupastaan ja valitsi sen.

Sitten käännyttiin koko työpaikan sukulaisten ja kummin lainojen puoleen ja sieltä löytyi yksi opiskelija, joka alkoi heittää meille keikkaa. Tuli aina kun ehti ja sovittiin.

Toimistotöihin, lyhytaikaisiinkin, on lähes aina satoja hakijoita. Jokin tässä jutussa mättää.  Etsitte luultavasti pitkäaikaistyötöntä, josta saisi isoimmat palkkatuet. Joko valehtelet tai jätät jotain muuta oleellista kertomatta. Itse olisin ollut jokaiseen hakemaani paikkaan oikein hyvä työntekijä, mutta en koskaan saanut toimistotöitä suurten hakijamäärien vuoksi, muuta vikaa ei ollut kuin että hakijoissa oli kokeneempia, työllistämistukikelpoisempia tai nuorempia, jotka valittiin. Vaihdoin alaa tekniselle puolelle ja sen jälkeen ei ole tarvinnut olla työtön. 

Vierailija
16/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jo muutamasta vastauksesta näkee asennevammat on aika iso este työttömän työllistymiselle.

Jos työtön ilahtuu saatuaan työtön, miten se liittyy mitenkään tukien suuruteen? 

Työnantajienkin olisi hyvä ymmärtää, että tosissaan töitä etsivästä työttömästä saa paremman ja motivoituneemman tekijän, kuin siitä paikanvaihtajasta, jota entinen työ vai vituttaa. Jotkut stressaantuvat ja pitävät kiireenä pelkästään sitä, että töissä on töitä. 

En usko, että jos minun työnantajani olisi palkannut työssä käyvän, olisi saanut yhtään parempaan työntekijää ja niin hän itsekin uskoo. 

Vierailija
17/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kokopäivätyöstä saa 660e?

Vierailija
18/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömiä ole olemassa. Kyllä töitä tekevälle aina on, eikä kukaan tahallaan halua kärvistellä niin pienillä korvauksilla. Eliitti on keksinyt koko työttömyyden tekosyyksi asevarusteluun ja käsittämättömään ylellisyyteen käyttämilleen rahoille.

Vierailija
19/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran joku idiootti luulee että kaikki työttömät ovat oikeutettuja työmarkkinatuen lisäksi asumistukeen ja toimeentulotukeen. Tiedoksesi; ei ole, perheellinen työtön saa usein n. 600€/kk. Eiköhän jostain pienipalkkaisestakin työstä saa jo tuplasti.

Vierailija
20/93 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön ja sain viime kuussa 660.käytin viime kuussa 5 euroa niistä kun ostin juusto vegejä 2tena päivänä. Loput mulla jäi säästöön. Syön ja asun ystävällä. Säästössä yhteensä reilu 5k.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi