Kummasta ottaisit mieluummin kaksi viivaa: korona- vai raskaustestistä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti korona. Raskaana olen ollut useamman kerran ja joka kerta päätynyt aborttiin. En halua missään nimessä jälkikasvua. n38
Mutta abortteja tykkäät tehdä vai oletko tyhmä kun et osaa ehkäistä? Hyvä että nisti kantaa edes tuon verran vastuuta.
Ehdottomasti raskaustestistä. Ottaisin välittömästi yhteyttä sekä Iltalehteen että Kirkkohallitukseen ja sanoisin, että äkkiä tänne, nyt on 58-vuotias nainen tullut raskaaksi, vaikka on ollut selibaatissa melkein kaksikymmentä vuotta.
2 lasta ja 1 korona on plakkarissa jo. Eiköhän nämä riitä.
Kumpikin olisi ok. Korona on jo sairastettu, lähes oireettomana, vaikea kuvitella että se rokotteen ja tuon jälkeen voisi olla kovin paha. Positiivinen raskaustesti olisi silti mieluisampi kun ollaan päätetty että vielä yksi lapsi saa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti korona. Raskaana olen ollut useamman kerran ja joka kerta päätynyt aborttiin. En halua missään nimessä jälkikasvua. n38
Mutta abortteja tykkäät tehdä vai oletko tyhmä kun et osaa ehkäistä? Hyvä että nisti kantaa edes tuon verran vastuuta.
Voi kuule. Mulla sattuu olemaan vaan helkkarin huono tuuri ja olen erityisen hedelmällinen seksistä nauttija koska nämä vahinkoraskaudet ovat tulleet ehkäisystä huolimatta KOLME kertaa oma aviomieheni kanssa 17 vuoden aikana! Kahdella ensimmäisellä kerralla pillerit petti, kolmannella kierukka. Että näin. Onneksi iän puolesta saan jo sterilisaation. Itseäni harmittaa tälläinen että kun itse en missään nimessä halua lapsia niin raskaaksi tulee silti. Ja sitten ne, ketkä haluaisi lapsia, ei niitä saa. En vaan voi sille mtiään että en pidä lapsista enkä halua sitoutua sellaiseen. Olen nähnyt liikaa sitä miten lapsi muuttaa parisuhdetta ja kaikkea, ei kiitos! n38
Korona. Lapset on tehty ja raskaudet olivat vaikeita. Olen perusterve ja rokotettu, terveydellisestikin pienempi riski, mielenterveydellisesti huomattavasti pienempi.
Korona. En haluaisi olla yh eikä taloudellinen ja henkinen tilanne ole nyt hyvä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Mulla sattuu olemaan vaan helkkarin huono tuuri ja olen erityisen hedelmällinen seksistä nauttija koska nämä vahinkoraskaudet ovat tulleet ehkäisystä huolimatta KOLME kertaa oma aviomieheni kanssa 17 vuoden aikana! Kahdella ensimmäisellä kerralla pillerit petti, kolmannella kierukka. Että näin. Onneksi iän puolesta saan jo sterilisaation. Itseäni harmittaa tälläinen että kun itse en missään nimessä halua lapsia niin raskaaksi tulee silti. Ja sitten ne, ketkä haluaisi lapsia, ei niitä saa. En vaan voi sille mtiään että en pidä lapsista enkä halua sitoutua sellaiseen. Olen nähnyt liikaa sitä miten lapsi muuttaa parisuhdetta ja kaikkea, ei kiitos! n38
Ja lisään vielä että 16vuotiaana keskenmeno. Kuukautiset tuli normaalisti joten en tajunnut edes olevani raskaana. n38
Raskaus. Ja abortti perään.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hormonikierukka? Voisikohan sulla olla se eräs tietty geenivariantti joka itsellänikin. E-pillerit ja muutama muukaan lääke ei ”toimi” oikein käytettynäkään (tais olla jotain mielialalääkkeitä). Ei liity hyvään hedelmällisyyteen, mekanismia en kuitenkaan nyt just muista. Saattaa olla metaboliaan liittyvää.
Korona. Rokotukset on otettu ja kerran luultavasti sairastettu, joten tulisi todennäköisesti lievänä. Lapsiluku on täynnä, en todellakaan haluaisi vauvaa kun elämä alkaa olla helppoa pikkulapsiaikojen jälkeen.
Jännä kysymys. Ikää on jo yli 40 ja lapset muuttamassa pois. Pitkään toivoin vielä lisää lapsia mutta nyt kun vapaus olisi koittamassa, en enää niitä toivo. Raskaus määrittäisi koko loppuelämän ja tuhoaisi ne haaveet asioista, joita voisi tehdä ”sitten kun lapset on lähteneet kotoa” ja on kuitenkin aika nuori. Minulla kun on jäänyt se ”pitkä nuoruus” väliin, kun olen ollut nuori äiti. Silti varmaan mieluummin ottaisin sen positiivisen raskaustestin, ja kun nyt näin valitsen, niin en tekisi aborttia. En nyt vain enää varta vasten yritä tulla raskaaksi, ja epätodennäköistähän se olisi. Ei se onnistunut silloinkaan kun vielä toivoin lisää lapsia ja olin nuorempi.
Raskaustestistä. Olen jo siinä iässä, että olis hyvä lapsentekoikä ennen kuin hedelmällisyys alenee. Nyt on myös mukava mies tinderistä tavattu.
T. N26
Koronasta, sillä en missään tapauksessa halua tulla raskaaksi. Koronan saaminen taas alkaa tosi todennäköistä.
Korona