Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nakkiliemikuutiot

Vierailija
01.05.2015 |

Osaisiko joku kertoa mikä liike myy nakkiliemikuutioita? Cittari ja Prisma koluttu läpi, mutta ei löytynyt.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:03"]3 ja 4. Voitteko antaa kunnon ohjeen? [/quote] Sori, kirjoitan kännykällä tien päältä, mutta mielestäni Larousse Gastronomiquen ohje on hyvä.

[/quote]Toisaalta Jamie Oliver antaa sivuillaan sellaisen arkisen nakkiliemiohjeen, jota on helppo soveltaa kiireiseen keittiöön. Ei ole turhia krumeluureja, mutta kumminkin vähän spessua.

Vierailija
22/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:03"]3 ja 4. Voitteko antaa kunnon ohjeen? [/quote] Sori, kirjoitan kännykällä tien päältä, mutta mielestäni Larousse Gastronomiquen ohje on hyvä.

[/quote]Toisaalta Jamie Oliver antaa sivuillaan sellaisen arkisen nakkiliemiohjeen, jota on helppo soveltaa kiireiseen keittiöön. Ei ole turhia krumeluureja, mutta kumminkin vähän spessua.

[/quote]lisään: googlaat vaan "Jamie's wiener stock"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mut Jamie oikasee vähän liikaakin. Tai ainakin mun mielestä liemet on niin tärkeitä pohjia, ettei sitä vaan voi tehdä vartissa. Mutta Jamien pika-arkiruuat tehtynä hyvään nakkiliemeen on sit kyl tosi näppärää. Vaatii vaan kunnon pohjustuksen ensin.

Vierailija
24/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:24"]

[/quote]

No mut Jamie oikasee vähän liikaakin. Tai ainakin mun mielestä liemet on niin tärkeitä pohjia, ettei sitä vaan voi tehdä vartissa. Mutta Jamien pika-arkiruuat tehtynä hyvään nakkiliemeen on sit kyl tosi näppärää. Vaatii vaan kunnon pohjustuksen ensin.

[/quote]Totta, sama Nigellan liemien kanssa, hän tykkää kaataa jotain alkoholia kaikkiin liemiin, nakkien kanssa erityisesti madeiraa. 

Vierailija
25/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heston tekee nakit ensin itse, ennen kuin keittää niistä lientä.

Vierailija
26/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen paistetusta grillimakkarasta tulee parasta lientä, kun muistaa keittää tarpeeksi pitkään! Laita puolet vettä ja puolet valkoviiniä, näin opettivat kokkikoulussa. Kokonaisia sipuleita vielä mukaan porisemaan, ai että!

sitten siivilöidään pakasterasioihin niin helppo käyttää nakkikastikkeen tai -keiton pohjana.

Vierailija
27/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:27"]

[/quote]

No mut tietenkin nakitkin tehdään itse. Meillä paikallinen teurastaja antaa hoitaa siankin ihan itse, että taatusti tietää saavansa hyvät nakkilihat pataan. Itse tosin tyydyn perinteiseen nakintekoon, Heston on vähän turhan taikuri keittiössä, vaikka hienosti tekeekin :)

Vierailija
28/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:28"]

Eilen paistetusta grillimakkarasta tulee parasta lientä, kun muistaa keittää tarpeeksi pitkään! Laita puolet vettä ja puolet valkoviiniä, näin opettivat kokkikoulussa. Kokonaisia sipuleita vielä mukaan porisemaan, ai että!

sitten siivilöidään pakasterasioihin niin helppo käyttää nakkikastikkeen tai -keiton pohjana.

[/quote]Ja kun keittää tarpeeksi pitkään, saa oikein tanakkaa tiivistettä, jonka voi pakastaa jääpalakuutioksi. Siinä on paljon makua pienessä paketissa!

Vierailija
29/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:27"]

[/quote]

No mut tietenkin nakitkin tehdään itse. Meillä paikallinen teurastaja antaa hoitaa siankin ihan itse, että taatusti tietää saavansa hyvät nakkilihat pataan. Itse tosin tyydyn perinteiseen nakintekoon, Heston on vähän turhan taikuri keittiössä, vaikka hienosti tekeekin :)

[/quote]En minäkään ihan Hestonin tasolle yllä, mutta nakit koitan suoleen työntää ennen kun alan liemipuuhiin. Mutta tosiaan, tietää sitten mitä sitä tulee lusikoitua naamaansa. Ei se ruoanlaitto vaikeata ole, pitää vaan päättää mikä on tärkeää. 

Vierailija
30/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK:n valmistamia lenkkiliemikuutioita saa ihan kaupasta maustehyllyltä, saa punaisena tai sinisenä..ei taida olla sama asia? 

Vierailija
31/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeesti googletin nakkiliemen....

Vierailija
32/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:32"]

[/quote]

Sieltä tuli varmaan kotikokin vaihtoehdot ensin? Nekin on ihan ok, tosin mielikuvitus puuttuu. Suomessakin pitäisi käyttää enemmän yrttejä maustamiseen.

Vierailija
33/33 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:32"]

[/quote]

Sieltä tuli varmaan kotikokin vaihtoehdot ensin? Nekin on ihan ok, tosin mielikuvitus puuttuu. Suomessakin pitäisi käyttää enemmän yrttejä maustamiseen.

[/quote]Varmasti myös Hellapoliisin sivuilla on ohjeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan