Nakkiliemikuutiot
Osaisiko joku kertoa mikä liike myy nakkiliemikuutioita? Cittari ja Prisma koluttu läpi, mutta ei löytynyt.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:32"]
HK:n valmistamia lenkkiliemikuutioita saa ihan kaupasta maustehyllyltä, saa punaisena tai sinisenä..ei taida olla sama asia?
[/quote]Ne venäjän markkinoille tarkoitetut on todella hyviä, niitä ei vaan saa Suomesta kovin helposti, joskus Lappeenrannan kaupoista saattaa saada.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:39"]
Joskus kipeänä ollessa on kyllä ihan parasta syödä sitten sitä nakkilientä kun ei kunnon ruoka oikein maistu.
[/quote]Totta, se on luterilainen vastine juutalaisten kanaliemelle.
Olikin pakko käydä sulattelemassa yksi nakkiliemirasia pakkasesta. Ollut jotenkin vähän viluinen olo. En muistanut edes, että se oli siellä :)
Kiitos av-siskot!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:47"]
Olikin pakko käydä sulattelemassa yksi nakkiliemirasia pakkasesta. Ollut jotenkin vähän viluinen olo. En muistanut edes, että se oli siellä :)
Kiitos av-siskot!
[/quote]Terästä se pikkutilkalla madeiraa, niin on ainakin kivempi sairastaa! <3
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:49"]
Kiitos av-siskot!
[/quote]Terästä se pikkutilkalla madeiraa, niin on ainakin kivempi sairastaa! <3
[/quote]
Suomalaisena suosin Jaloviinaa :)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:49"]
Kiitos av-siskot!
[/quote]
Suomalaisena suosin Jaloviinaa :)
[/quote]
Minusta taas ihan perus-Koskenkorva sopii hyvin nakkiliemeen, vaikken siitä muuten niin välitäkään.
Ootteko nyt ihan tosissanne? Nakkilientä?!!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:03"]
[/quote]no ollaan, ruoalaitto on joillekn vähän tärkeämpää kuin vaikka provoaminen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:03"]
[/quote]
Jotkut ei sit vaan ymmärrä... Nakkiliemi on ollut kova huuto Ranskassa jo kolme vuotta sitten! Siitä tuli siellä niin kova juttu, että syrjäytti sipulikeitonkin. Tietty mä ymmärrän, ettei perus av-mamma tajua tämmöisiä kulinaarisia hienouksia...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:03"]Ootteko nyt ihan tosissanne? Nakkilientä?!!
[/quote]
Ihmeellistä oman ruokakulttuurin häpeämistä. Ihan yhtä hyviä ollaan me suomalaiset nakkilieminemme kuin espanjalaiset häränhämntäliemineen.
En ole edes äiti. Nakkikeitto/kastike on hyvää, mutta se että kasvisliemikuutioiden vieressä olisi nakkiliemikuutioita niin taitaa olla vitsi.
Niitä on kyllä siellä kebap- ja lihapullakuutioiden vieressä hyllyssä, et vaan ole osannut etsiä. Nugettikuutiot on myös samassa paikassa.
Mä keittelen yleensä itse. Aikaahan siinä menee, mutta haluan lapsilleni parasta.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:55"]
Mä keittelen yleensä itse. Aikaahan siinä menee, mutta haluan lapsilleni parasta.
[/quote]Joo, nakit kun ensin paahtaa ja sitten keittelee pitkään juuresten ja mausteiden kanssa, niin saa parhaat aromit liemeen. Sitä on sitten hyvä ottaa pakkasesta, kun tekee seur kerran nakkikastiketta. Voi silloin jättää nakit pois kokonaan. Maku edelllä!!!!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:55"]
[/quote]Joo, nakit kun ensin paahtaa ja sitten keittelee pitkään juuresten ja mausteiden kanssa, niin saa parhaat aromit liemeen. Sitä on sitten hyvä ottaa pakkasesta, kun tekee seur kerran nakkikastiketta. Voi silloin jättää nakit pois kokonaan. Maku edelllä!!!!
[/quote]
Ja näin myös tietää tasan tarkkaan, mitä liemessä on. Nakkiliemikuutioissa taas voi olla vaikka mitä lisäaineita.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:55"] Mä keittelen yleensä itse. Aikaahan siinä menee, mutta haluan lapsilleni parasta. [/quote]Joo, nakit kun ensin paahtaa ja sitten keittelee pitkään juuresten ja mausteiden kanssa, niin saa parhaat aromit liemeen. Sitä on sitten hyvä ottaa pakkasesta, kun tekee seur kerran nakkikastiketta. Voi silloin jättää nakit pois kokonaan. Maku edelllä!!!! [/quote] Ja näin myös tietää tasan tarkkaan, mitä liemessä on. Nakkiliemikuutioissa taas voi olla vaikka mitä lisäaineita.
[/quote]NI-MEN-O-MAAN!
3 ja 4. Voitteko antaa kunnon ohjeen?
Nakkiliemen voi keittää myös jämänakeista, jos jotain jää tähteeksi vappubileistä, jopa nakkipaketissa olevasta tilkasta. Tarkka emäntä ottaa sen tilkan talteen ja käyttää liemipadassa, samoin ne nakkien päiden pikku saparot, niissä on PALJON makua!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:03"]3 ja 4. Voitteko antaa kunnon ohjeen?
[/quote]
Sori, kirjoitan kännykällä tien päältä, mutta mielestäni Larousse Gastronomiquen ohje on hyvä.
Joskus kipeänä ollessa on kyllä ihan parasta syödä sitten sitä nakkilientä kun ei kunnon ruoka oikein maistu.