Onkohan mieheni narsisti?
Hänellä tyypillinen narsismikasvatus. Arvoa mitattu suoritusten kautta. Vanhemmat edelleen hoitaa lähes kaiken hänen puolestaan. Raivataan kaikki esteet tieltä. Äiti käy siivoamassa ja pyykkäämässä. Jääkaappi täytetään säännöllisesti. Vanhemmat jopa soittaa aamuisin herättääkseen hänet töihin. Häneltä kuultuja kommentteja "Kyynärpäätekniikalla pärjää. Työelämässä pitää olla mulkku jotta pääsee johtotehtäviin." "Näen ihmisten läpi. Tiedän heti läheisteni heikkoudet ja osaan tarvittaessa käyttää niitä heitä vastaan." "Pidän alistuvista naisista." Hyvin tietoinen tavoista, joilla pystyy manipuloimaan muita. Tietää miten manipuloida minua. Olen huomannut, että käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi. Heittäytyy heidän edessään surulliseksi kun "ei ole rahaa" mutta ei kerro, että palkkapäivä oli juuri eilen. Suuttuu minulle, jos ei saa joka kerta tahtoaan läpi esimerkiksi silloin, kun haluaisi minun tekevän kotitöitä (emme edes asu yhdessä) tai seksiä. Tuntuu, että olen tullut sokeaksi hänen huonoille puolilleen. Välillä halveksin häntä ja tunnen häntä kohtaan hirveää raivoa. En edes tiedä enää miksi olen hänen kanssaan. Tunnen oloni alistetuksi. Yritän pyristellä suhteesta irti, mutta se tuntuu helvetin vaikealta. Olen umpikujassa. Kärsin läheisriippuvuudesta joka tekee kaikesta vaikeampaa. Kertokaa kokemuksianne narsismista.
Kommentit (3)
Ei. Vaan itsekäs kusipää, joka ollut aina mamman huollettavana, pappa-betalar-meiningillä.
Heikko itseluottamus, jonka verhoaa karskiin käytökseen.
Jätä se sika!!!
Kuulostaa huolestuttavalta. Mielestäni Ainoa keino päästä pois tilanteestasi on ero. Jos teillä ei Ole lapsia, on vielä helppo häipyä. Tekstin perusteella varsin tollo persoona. Narsisteilla on hassu tapa puhua ääneen, vähän niin kuin itselleen leuhkivat ja sä oot vaan hiljaa, kuuntelet ja ihmettelet heidän kyseenalaisia puheitaan. Minun ex tykkäsi kehuskella mulle omalla karismallaan ja miten hyvä Onni hänellä on ollut rahan, naisten ja kaiken älyttömyyksien suhteen. Minulle hän ei suonut yhtään onnea. Kannattaisi ehkä pakata kassi lähtö valmiiksi.
Selvä tapaus. Ihan sama, millä tuota kutsuu, onko narsisti vai ihan vaan mulkku. Äkkiä jalat alle. JSSAP