Antibioottikuuri ja vatsakivut
Minulla aloitettiin keskivikkona viikon antibioottikuuri korvatulehdukseen ja olen nyt pari päivää ollut tosi huonovointinen. Voiko antibiootti aiheuttaa voimakasta kuvotusta ja vatsakipuja? Mikä auttaisi, kun olen maanantaina lähdössä Vilnaan lomalle enkä haluaisi siellä vain maata sängyssä. Voisiko tämä olla jotain matkajännitystä kun pelkään lentämistä, voiko psyyke tosiaan aiheuttaa tämmöistä?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:48"]
Suosittelet, että keskeytät sen lääkekuurin ja haet uuden. Mulla on muutamasta antibiootista tullut todella paha allerginen reaktio. Niillä mömmöillä ei leikitä!
[/quote]
Siis *suosittelen
Precosa auttaa antibioottiripuliin, ei vatsakipuihin tai kuvotukseen.
Onko tuo yliherkkyysreaktio totta? Soitin sairaanhoitajalle ja tämä sanoi että voin syödä kuurin loppuun jos kestän kivun. Muilla tällaisia kokemuksia?
Monelleko palstalle olet tätä vaivaasi jakanut?
Mikä antibiootti sulla on? Itse sain allergisen reaktion suonensisäisestä antibiootista ja tyttäreni suun kautta otettavasta mahakipua ja oksentelua joten piti vaihtaa toiseen. Vaihdata ihmeessä lääke, hölmö neuvo sairaanhoitajalta.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:59"]
Onko tuo yliherkkyysreaktio totta? Soitin sairaanhoitajalle ja tämä sanoi että voin syödä kuurin loppuun jos kestän kivun. Muilla tällaisia kokemuksia?
[/quote]
Siellä on milloin mitäkin vastauksia. Terveyspalvelujen neuvonta se varsinainen arvauskeskus onkin. Riippuu ihan keltä kysyy. Minusta kova kipu on sen merkki, että lääke ei sovi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:59"]
[/quote]
Olipa tyhmä kommentti hoitsulta. Keskeytät kuurin, ja vaihdatat lääkkeen toiseen. Korvatulehdus tässä se pienempi paha. Mene vaikka päivystykseen vaihdattamaan se.
Vai voiko olla vaan matkajännitystä, kun esim. ripulia ei ole ollenkaan vaan vatsa toimii normaalisti? En oikein pääse päivystykseen kun lähimpään paikkaan on 40 km. Voinko vaan syödä kuurin loppuun kun kyllä tämän vatsakivun kestää, ei se niin kova ole, lähinnä tää kuvotus häiritsee mutta esim. ruokahalu normaali.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:19"]
Vai voiko olla vaan matkajännitystä, kun esim. ripulia ei ole ollenkaan vaan vatsa toimii normaalisti? En oikein pääse päivystykseen kun lähimpään paikkaan on 40 km. Voinko vaan syödä kuurin loppuun kun kyllä tämän vatsakivun kestää, ei se niin kova ole, lähinnä tää kuvotus häiritsee mutta esim. ruokahalu normaali.
[/quote]
Kuvotus on ihan perussivuvaikutus. Tulee mulle ainakin aina antibioottikuurin kohdalla. Mutta kaikki antibiootit ei kaikille sovi, se on fakta.
Sinun mielestä voin jatkaa kuuria eli nää on ihan normi juttuja? Kellään muulla ollut samanlaista? Voiko maha "tottua" lääkkeeseen ennen kuurin loppua niin että kipu loppuu/lievenee? Kun olen sinne Vilnaan menossa. Minulle on kyllä kaikki maailman napit syötetty, suonensisäisesti ja pillereinä kun oli luumätä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 20:48"]
Suosittelet, että keskeytät sen lääkekuurin ja haet uuden. Mulla on muutamasta antibiootista tullut todella paha allerginen reaktio. Niillä mömmöillä ei leikitä!
[/quote]
Antibioottia ei tule keskeyttää ilman lääkärin kanssa neuvottelua. Sen precosan ja maitohappobakteerien syöminen on ihan hyvä suositus, vaikka niistä ei takuuvarmasti apua olisikaan. Ethän sentään ripulilla ole? On yleistä, että antibiootit aiheuttavat ripulia.
Sinun mielestä voin jatkaa kuuria eli nää on ihan normi juttuja? Kellään muulla ollut samanlaista? Voiko maha "tottua" lääkkeeseen ennen kuurin loppua niin että kipu loppuu/lievenee? Kun olen sinne Vilnaan menossa. Minulle on kyllä kaikki maailman napit syötetty, suonensisäisesti ja pillereinä kun oli luumätä.
Ei ole ripulia, se tässä on positiivista, maha toimii normaalisti.
[/quote]
Kannattaa kysyä hoitavalta taholta. Tämä palsta ei ole oikein hyvä paikka tällaisessa asiassa, kun saat kymmeniä vastauksia ja kaikki ovat keskenään eri mieltä. On vaarana, että noudatat huonoa neuvoa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:24"]
[/quote]
meidän on vähän paha tietää, että miten pahasti se maha on kipeä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:26"]
[/quote]
Kannattaa kysyä hoitavalta taholta. Tämä palsta ei ole oikein hyvä paikka tällaisessa asiassa, kun saat kymmeniä vastauksia ja kaikki ovat keskenään eri mieltä. On vaarana, että noudatat huonoa neuvoa.
[/quote]
Kysyin aluesairaalan päivystyksen hoitajalta puhelimessa, kai hän tietää? Hän sanoi että voin rauhassa syödä, ei tule vatsahaavaa tai mitään mutta jos kipu yltyy tosi kovaksi niin sitten pitää käydä vaihtamassa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:26"]
[/quote]
[/quote]
Kysyin aluesairaalan päivystyksen hoitajalta puhelimessa, kai hän tietää? Hän sanoi että voin rauhassa syödä, ei tule vatsahaavaa tai mitään mutta jos kipu yltyy tosi kovaksi niin sitten pitää käydä vaihtamassa.
[/quote]
toimi siis tuon ohjeen mukaan. Jos siis kipu yltyy tosi pahaksi, niin sitten lääkäriin yhteys.