Miksi etäkoulu ei ois suoraan vaan voinu tulla?!
Siis pahoin pelkään itse (lukiolaisena) että ei kauaa ehditä olla lähiopetuksessa, kun hallitus tajuaa että tartunnat tulevat nousemaan. Sen takia olisin toivonut suoraan etäkoulua. Lisäksi yleensä vapaa-ajalla nään sukulaisia jotka kuuluvat riskiryhmään niin itseni pitää olla todella varovainen
Kommentit (402)
Voisko vanhempasi kuljettaa sinua edes niinä ruuhkaimpina aikoina, vaikka keskustakin on ruuhkainen? Jos joustaisit heidän työaikojensa mukaan vähän.
Onko taksi ruuhkaisimpina aikoina kalleuden vuoksi täysin poissuljettu?
Itseohjautuville opiskelijoille etätyöskentely sopii ja tuottaa tyypillisesti parempia lopputuloksia. Mutta tasa-arvon vuoksi se ei käy, koska se ei yksinkertaisesti vain käy.
Suomen peruskoulun virallinen tavoite on tasapäistää kaikki oppilaat. Ja fiksumpien oppilaiden kohdalla tämä tarkoittaa näiden selkeää tyhmentämistä eli oman kognitiivisen potentiaalin hukkaamista.
Suomessa kukaan ei saisi olla toista fiksumpi ja tulevaisuudessa kaikkien pitää ilmeisesti näyttää samalta ja omata samat keskivertomielipiteet.
Lapseni koulussa (lukio) oli täysin online etäkouluopetus.
En usko, että se oli millään tavalla huonompi.
Ap: millainen tunnelma siellä koulussa on oppilaiden keskuudessa? Mitä opettajat teille sanovat näistä korona-asiosta nyt?
Etä olisi parempi. Kirjoitelkaa ministereille.
Vierailija kirjoitti:
Onko koululla mitään turvatoimia koronan vuoksi nyt lisätty?
Harmittaa, kun joudut busseihinkin.
Yritetään turvavälei, mut Kosk isot porukat nii ei oikein onnistu
Vierailija kirjoitti:
Voisko vanhempasi kuljettaa sinua edes niinä ruuhkaimpina aikoina, vaikka keskustakin on ruuhkainen? Jos joustaisit heidän työaikojensa mukaan vähän.
pakko kulkea bussilla!
Vanhempien pitää saada rauhassa tehdä kotona etänä bisnestä.
Onko siellä lukioissa kaikilla maskit?
Millä tavalla niitä turvacälejä yritetään ylläpitää?
Onko sieltä paljon ihmisiä pois? Ovatko sairaana vai varovatko tartuntaa?
Millainen yleinen asenne koronaa kohtaan on muilla abeilla?
Ilmeisesti teillä ei ole mitään penkkarijuhlintaakaan, vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien pitää saada rauhassa tehdä kotona etänä bisnestä.
Isi etänä ja etäaikana samaan aikaan kotona mut oltiin eri kerroksissa ja äiti aina melkeen toimistolla.
Että isi jq mä oltu pqljon samaan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sieltä paljon ihmisiä pois? Ovatko sairaana vai varovatko tartuntaa?
Osa koronassa, osa karanteenis osa muuten kipeänä
Millainen yleinen asenne koronaa kohtaan on muilla abeilla?
Tänää just puhuin kaverien kaa et etä natsais.
Ilmeisesti teillä ei ole mitään penkkarijuhlintaakaan, vai onko?
Tähän en osa vastata
Olet oikeassa. Kyllä etäkoulu olisi ollut hyvä päätös kaikkien kannalta.
Minusta olisi mukavaa, jos joku tosiaan tekisi adressin etäkouluun siirtymisestä, kuten ketjun ap pyysi.
Olisihan sillä merkittävä hupmiovaikutus, jos nimiä alkaisi kertyä listaan. Ei tarvitse välittää siitä ollenkaan, että se on tavallaan lakialoite. Siinä näkyisi kuitenkin kannanotto!
Vierailija kirjoitti:
Liikun bussilla, ja ne eivät pysty mua viemään niin myöhäseen kouluun ja hakemaan minua aikasemmin!!
nyt on totuttava tähän mitä on tulos sekä nyt menossa.
(kt nimi vaihettu)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi mukavaa, jos joku tosiaan tekisi adressin etäkouluun siirtymisestä, kuten ketjun ap pyysi.
Olisihan sillä merkittävä hupmiovaikutus, jos nimiä alkaisi kertyä listaan. Ei tarvitse välittää siitä ollenkaan, että se on tavallaan lakialoite. Siinä näkyisi kuitenkin kannanotto!
Pystysikö joku tekemään sen koska ite en ehdi.
Alexandra_03 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystysikö joku tekemään sen koska ite en ehdi.
Toivon, että joku tekisi, mutta minä en osaa! Ja olen pelokas kaikkien tunnusten antamisessa. Eikä mulla ole ylimääräistä sähköpostiosoitetta, kun en uskalla antaa puhelinnumeroa.
Olet kyllä oikeassa! Opettajien ammattijärjestön puheenjohtaja sanoi viime viikolla, että he haluavat etäkoulua. Opettajat on kyllä eniten tietoisia siitä, miten opetus järjestetään parhaiten turvallisesti.
Kaupungin koulutoimen johtajat vastustavat etäkoulua. En tiedä, miksi. Onko se jotain puoluepeliä vai pelkäävätkö heille tulevia lisähommia vai kaupungin taloutta.
Kuuntelin Tampereen korona-infon. Ei sielläkään laiteta luokkaakaranteeniin, jos joku luokasta saa koronan. Syynä kuulemma se, että se johtaisi käytänmöasä etäopetukseen. Hallituksen ohjeet mitätöidään ihan täysin.
Tulis tosiaan nyt vaan se etäkoulu. Mutta ilmeisesti täytyy tulla poikkeusolot ennen kuin saadaan hallitus määräämään. Kunnat tekevät huonoja löysiä päätöksi.
Toivottavasti tulisi poikkeuslaki ja sen myötä etäkoulu.
Kunnat ovat vesiträneet sen, että koko luokka menee karanteeniin yhden sairastuttua. Luulin, että tuota kautta saataisiin wtäkoulu nopeasti, mutta näemmä ei.
Etäkoulu olisi nimenomaan useimmille lapsillekin hyvä ratkaisu. Mikä on fiilis, jos tuo tartunnan kotiin ja vanhempi saa vakavan muodon. Lukiolaisilla on usein yli viiskymppisiä vanhempia.
Niinpä: minä joudun välttelemään tiettyjä bussivuoroja, koska kaikki lapset ja nuoret eivät käytä maskia ja minulla on melkein tunnin bussimatkat. Päättäjien valitsema linja on täysin edesvastuuton. Hyvähän ministereiden on, kun eivät edes asemansa takia voi kulkea julkisilla.