Miten tulisi toimeen 3 vuotiaani kanssa? Hänestä tulee vielä tunnevammanen mummon potkija :(
Tämä on jo kierre. Miten pääsen tästä pois? Rakastan häntä, mutta tavan mukaan jo hermostu hänelle kaikesta. Hän jo oirii itkemällä ja vonkumalla, ettei esim voi pukea, mun pitää auttaa ja se taas hermostuttaa, enkä osaa mennä auttaa/pukeen vaan huudan, että osaat sä ittekki. Tiedän mitä pitäs tehä, mutten pysty katkaseen tätä kierrettä, tapaa. Olen ajatellut, että pieni ero ja loma toisistamme voisi olla hyväksi. Lapsi mummilaan ja mä vaikka miehen kanssa jonnekki pikalomalle selvitteleen tätä asiaa tai rentoutuun, kerään voimia. JOs sitten pystyisi aloittamaan.
Nään kauhukuvia laspeni tulevaisuudesta, että hänestä tulee ongelmanuori. Minä olen sen saanut aikaan!!! :( Hän ei näin opi käsittelemään tunteitaan, vaan jo nyt huutaa ja potkii ja heittelee leluja.
Mitä mä teen??
Kuule, meillä oli ihan saanlaista kolme vuotiaan kanssa. Saatiin mielettömän hyviä neuvoja neuvolapsykologilta ja nyt elo sujuu yleensä huomattavasti paremmin. Kannattaa oikeesti hakea apua, jos tuntuu ettei pärjää ja näkee kauhukuvia lapsen tulevaisuudesta. On kamalaa jos onnistuu (minä melkein onnistuin) lyttäämään lapsensa itsetunnon, siinä on niin iso työ saada tehty tekemättömäksi... Hae apua, oman ja LAPSEN voinnin vuoksi. Ei siinä mitään häviäkään.