Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Makeanhimo

Vierailija
11.09.2006 |

Nyt alkaa itseä jo todella ärsyttää tämä jatkuva makeanhimo. Sama ongelma on myös isällä ja isänäidillä, liekö periytyvää sorttia :-). Mutta vakavasti puhuen, kyse ei ole siitä, että joskus tekee mieli suklaata tms. vaan siitä, että jos jotain makeaa on jossain tarjolla (kylässä kahvileipää, karkkia kotona, töissä ns. yhteisiä suklaita tms.), minun on aivan pakko syödä niitä. Ja tiedän, kyse on myös huonosta itsekurista, mutta jos esim. jossain on suklaata vielä syömättä, en -valehtelematta- pysty ajattelemaan mitään muuta. Kavereiden luona kahvipöydässäkin voin hädintuskin keskittyä keskusteluun, kun mietin, ilkeäisinkö ottaa vielä tuon yhden pullan.. Voisin kuvitella, että alkoholi - ja tupakkariippuvaisilla on samanlainen tilanne?! Tunnistaako kukaan muu em. kuvauksesta itsensä ja onko jotain apua tilanteeseen löytynyt? Tämän ns. makean ei tarvitse olla edes mielestäni hyvää (esim. Domino-kekseistä en tykkää, mutta jos niitä on tarjolla, niin ahmin taas), vaan mikä tahansa sokerinen (ja rasvainen) käy.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen huomannut että jos syö paljon proteiini ja kasvispitoista ruokaa niin makeanhimo ei ole niin paha.

Minulla tekee aina ruoan jälkeen mieli jotain hyvää. Yleensä karkkia.

Olin tässä vähän aikaa sitten tiukkana ja viikon ajan söin vain paljon proteiinia sisältävää ruokaa sekä paljon kasviksia ja hedelmiä. Laipää ja pastaa en syönyt lainkaan. Ja sen viikon aikana en syönyt juuri yhtään makeaa.

Nyt taas repsahdin ja olen vedellyt vaaleaa leipää ja pastaa ja makeanhimo on ollut kauhea. Karkkia ja leivonnaisia on tullut syötyä paljon.

Vierailija
2/4 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä-lomatkin vetelin kotona pullaa, kun ei jaksanut leipää tms. laittaa.

Nyt minä " kiroan" , mutta löysin itselleni sen oikean: karppauksen!

Ei tee makeaa mieli, jes, kiitos kiitos karpaukselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan järkyttävää kun en saa itseäni kuriin. Koskaan ei riitä esim. yksi keksi vaan aina pitää ottaa useampi. en saa itseäni millään niskasta kiinni! kunpa makeanhimoni olisi vain ajoittaista, mutta kun se on jatkuvaa kokoaikaista. En pysty edes päivää olemaan syömättä mitään herkkuja.

Vierailija
4/4 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon auttaa, yllätys yllätys KARPPAUS! Minä olen kärsinyt BED syömishäiriöstä jo vuosia ja sairalloisen syömisen sain kuriin vain karppaamalla.

Olen aikaisemmin kokeillut kaikki, painonvartijat ja lääkitykset yms.

Suosittelen ehdottomasti!