Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät voi synnäriltä aan sanoa "Ok, parasta että tulet näytille!"?

Vierailija
01.05.2015 |

Tai siis.... Kyllä minä tiedän että heillä on varmasti ihan oikeaakin tekemistä ja niin pois päin, mutta tuli jotenkin surkea olo kun soitti sinne..
"Hei, odotan kolmatta rv34+6, on supistellut koko päivän ja supistukset vain tuntuvat koko ajan kivuliaammilta ja väit lyhenee, otin Pnadolia ja lepäilin mutta supistelee levossakin ja sattuu vaikka olen Panadolia ottanut."

"Jatka vain lepäämistä, kyllä lapsi saisi vielä pari viikkoa pysyä, noilla viikoilla ei kuitenkaan enää estellä. yritä nyt saada mahdollisimman paljon lepoa ja tule käymään jos synnytys alkaa".

Öööh, jooo, okei..... Tuntuisi vain paremmalta jos tietäisi vähän missä mennään, että liioittelenko eikä oikeasti satukaan niin paljon vai onko paikat jo aukeamassa.... Aiemmat synnytykset mennyt aika äkkiä, 5h ja h, joten ei tässäkään varmaan kauan sitten enää kestä kun oikeasti alkaa....

Tuntuu ettei sinne nyt oikein uskalla mennä, koska en minä nyt tiedä onko synnytys alkanut vai ei.....
Olen varmaan harvinaisen tyhmä kun en tiedä varmasti onko tositilanne jo vai ei =(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin puhelimessa myös noin, että älä tuu, lepää vain siellä. Mentiin sitten kuitenkin! Ovella kätilö vielä oli vähän että nooh, enpä nyt tiedä kannattaako teidän tänne tulla. No kannatti, kyllä se vauva sillä reissulla sitten tuli.

Vierailija
2/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:55"]Supistusten väli on pitkä ja edelliset syntyneet täysillä viikoilla. En näe mitään syytä miksi pitäisi mennä näytille.
[/quote]

Mulla aukesi 9 senttiin 10-15min välein tulleilla supistuksilla jotka ei olleet edes kovin kipeitä. Luulin että käännyttävät takaisin ja et on vaan harjoitussupistuksia..et ei kannata aina kattoa suppareiden tiheyttä ja kipua. ;)
Mee vaan näytille jos tuntuu siltä. Saat mielenrauhan, jos ovatkin vain harjoitussuppareita. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia nitä säännöllisiä supistuksia on tullut?

Panadolia ei kyllä sais ottaa synnytyksen läheisyydessä, haittaa veren hyytymistä.

Vierailija
4/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:34"]

Kuinka monta tuntia nitä säännöllisiä supistuksia on tullut?

Panadolia ei kyllä sais ottaa synnytyksen läheisyydessä, haittaa veren hyytymistä.

[/quote] Panadolia kyllä neuvovat aina ottamaan, jos supparit loppuu/muuttuvat kivuttomiksi ei ole tositilanne, jos ei auta niin synnärille.

Vierailija
5/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:34"]Kuinka monta tuntia nitä säännöllisiä supistuksia on tullut?

[/quote]

Kuka niin sanoo ettei saisi ottaa? :O Mulle kait annettiin ensimmäiseksi kivunlievitykseksi panadolia..

Vierailija
6/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä näytille. Noin kauan, kipeitä ja suht usein tulee, varmaan jo avaa. Saat ainakin kipulääkettä jos tarvitset.

Mutta joo samaa mieltä, toi on tosi ärsyttävää. Minulle sanottiin ettei tänne tulla tarkistukseen vaan synnyttämään. Kituutin sitten 9 h kotona hirveissä kivuissa ennenkuin lähdin sairaalaan kituuttamaan vielä 30 lisätUnniksi.

Vierailija
7/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:34"]Kuinka monta tuntia nitä säännöllisiä supistuksia on tullut?

[/quote]
Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Panadol? Hyytymistä? Hahahahahahahahahahahahahahahaha

Vierailija
8/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kyllä tuppautuisin vähintäänkin tsekattavaksi, jos sulla kerran supistukset muuttuvat kivuliaammiksi ja välit lyhenee. Tsemppiä loppuraskauteen!

Vierailija
9/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaiset ne välit tällä hetkellä on?

Vierailija
10/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikoilla edelliset syntyneet?

Vierailija
11/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt mennä naimisiin gynekologin kanssa joka voisi kotona tarkistaa mikä tilanne on =D
Tai ylipuhua parasta kaveria aikoinaan opiskelemaan kätilöksi ja pyytää nyt kotikäynille....
Joo, mul on huono huumorintaju kun väsyttää koska ei saa liitoskipujen takia nukuttuakaan kunnolla enää =)

Vierailija
12/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia etuja joutuu aina puolustamaan itse, terveydenhuollon resurssit on mitä on.

Ihan turha miettiä meneekö turhaan, olet potilas joka tapauksessa ja sulla on oikeus vaatia se, että ammattilaiset katsovat onko asiat teillä molemmilla hyvin.

Vierailija
13/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:50"]

Millä viikoilla edelliset syntyneet?

[/quote]
Esikoinen 38+4, toinen 40+1.

Vierailija
14/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:50"]

No millaiset ne välit tällä hetkellä on?

[/quote] 10-15min.

Vierailija
15/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin ne sanoo, lepäile vaan rauhassa ja tule kun synnytys käynnistyy.... mistä sen tidtää....? Itse soitin kun supistukset oli ollu 4 tuntia säännölliset, sanoivat just tolleen. 3 tunnin päästä oli pakko lähtee, kun ei enä pärjännyt kivun kassa, muuttuivat siis todella kipeeksi. Omasta kokemuksesta siis sanoisin, että kyllä sen sitten tietää. SupistukEt on tarpeeksi kovat nun ei ennää välitä mille näyttää, onk tukka hyvin tai miten on pukeutunut...

Vierailija
16/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisan kyllä lähteä kuitenkin pian sinne vaikka menisinkin turhaan, koskaa vihloo selästä oikeasti aika pahasti, ja peräaukkoa ja reisiäkin pitkin vihloo supistuksen aikana....
Muistikuvieni mukaan sattui kuitenkin enemmän viime kerralla.....
Ja on vain liian helppoa jotenkin uskoa että kyllä ammittaliset tietävät mistä puhuvat, ja pitäis vain levätä. (Mit kyllä teenkin.)

Vierailija
17/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistusten väli on pitkä ja edelliset syntyneet täysillä viikoilla. En näe mitään syytä miksi pitäisi mennä näytille.

Vierailija
18/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin sairaalaan vasta kun olin 5 cm auki kun ajattelin että kai ensisynnyttäjät aina menevät liian aikaisin, no tuostakin tuli valitusta miksen tullut aiemmin!

Vierailija
19/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vähääkään pidempi matka pelipaikalle, niin mene mieluummin "turhaan." Toki lähettävät sut takaisin kotiin jos siltä näyttää, mutta saatpahan varmuuden.

Vierailija
20/35 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:51"]Olis pitänyt mennä naimisiin gynekologin kanssa joka voisi kotona tarkistaa mikä tilanne on =D
Tai ylipuhua parasta kaveria aikoinaan opiskelemaan kätilöksi ja pyytää nyt kotikäynille....
Joo, mul on huono huumorintaju kun väsyttää koska ei saa liitoskipujen takia nukuttuakaan kunnolla enää =)
[/quote]

Onneksi äitini on kätilö. Siis ajatellen tulevaa mahdollista raskautta. HEH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi