mikshän niin monet suomalaiset kirjottaa, että KLARA VAPPEN?
Siis onko se tahallista vai eikö ne tiiä miten hyvää vappua oikeasti sanotaan?
Kommentit (15)
Se tarkottaa selvää vappua. Se on ns huumoria. Niin kuin "munarikas pääsiäinen". Miten hauskaa se on, on sit eri asia.
Koska se on muka tosi hassun hauska juttu että Selvää Vappua
Heh heh
No ei kai kukaan täällä sano että trevlig Valborg!
Niin kyl mä tajuan, että se tarkoittaa selvää vappua mutta tietääkö suomalaiset aina itekään, että sanovat väärin? Joskus tuntuu, että tuota viljellään ihan joka paikassa. Ihan niin kuin se olisi normaali tapa toivottaa hyvää vappua.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:44"]
[/quote]
Tai trevlig valborgsmässoafton!
No tietääkös ap miten se oikeasti sanotaan? Trevlig första maj!
Niin. Se sanontahan menee "klara vappen, dricka vatten".
Mä en kyllä useimmiten ruotsiksi toivottele, mutta luulin kyllä sen olevan just noin. En siis osaa ruotsia, jos ei joku tajunnut.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:51"]Niin. Se sanontahan menee "klara vappen, dricka vatten".
[/quote]
Tai "klara vappen, bara vatten".
"klara vappen, hela natten bara vatten"
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:45"]
Niin kyl mä tajuan, että se tarkoittaa selvää vappua mutta tietääkö suomalaiset aina itekään, että sanovat väärin? Joskus tuntuu, että tuota viljellään ihan joka paikassa. Ihan niin kuin se olisi normaali tapa toivottaa hyvää vappua.
[/quote]
No etkä tajua! Luulit itteäs fiksummaks...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:44"]
[/quote]
Tai trevlig valborgsmässoafton!
[/quote]
Tässä toivotettiin hyvää vappua. Valborgsmässoafton on vappuaatto!!!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:39"]
Se tarkottaa selvää vappua. Se on ns huumoria. Niin kuin "munarikas pääsiäinen". Miten hauskaa se on, on sit eri asia.
[/quote]
Klara ei tarkoita selvää siinä merkityksessä että joku ei olisi päihtynyt vaan esimerkiksi vettä josta näkee läpi tai pilvetöntä taivasta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4457268/ketju/glada_vappen