NYT ÄKKIÄ JOKU ENGLANTIA OSAAVA!!!!
Eli miten käännän englanniksi: Elokuvan pääosissa näyttelee...
Teen englannin esitelmää ja olen aivan hukassa, kun en osaa oikein tuota englantia kirjoitTuo on jotenkin hankala lause vääntää englanniksi niin, että se kuulostaisi järkevältä. Nyt auttakaa mua, hirveä stressi muutenkin ja alkaa kohta aikakin loppua kesken :(((
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:03"]Actors in the main roles of the movie.
[/quote]
Oikeesti? MIKSI pitää vastata tälläsee ketjuun vaikka ei osaa kieltä?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:03"]In a main role of movie are acting
[/quote]
Hävettää sun puolesta.
The pair who plays the leading roles in the movie are.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:07"]Täällä tuli nyt aika monta ehdotusta :/ AP
[/quote]
Ei haittaa, nuo starring vastaukset on ne oikeat.
Eli pitäisi siis olla kunnon virke "Elokuvan pääosissa näyttelee mm. blaablaa"
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:05"]Movies are acting in many roles.
[/quote]:D
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:09"]Eli pitäisi siis olla kunnon virke "Elokuvan pääosissa näyttelee mm. blaablaa"
[/quote]
Niin, suomeksi noin, mutta englanniksi asia ilmaistaan paljon yksinkertaisemmin.
Ruthless psychopaths hitchhiking all over the galaxy are wanking my wife on many occasions.
Bruce and Wayne are in the leading roles of the movie.
The main characters of the movie are played by Bruce and Wayne.
In the leading roles of the movie are Bruce and Wayne.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:07"]Täällä tuli nyt aika monta ehdotusta :/ AP [/quote] Ei haittaa, nuo starring vastaukset on ne oikeat.
[/quote]
Mutta kuulostaa hiukan pöhköltä normaalin selityksen jälkeen pistää lause starring *nimet* ja siihen piste. Vai onko tuo starring ihan oikeaoppisesti elokuvan pääosissa näyttelee? Pitää siis suullisesti kertoa, joten tuo ei tunnu luontevalta töksäyttää, itse en ainakaan ymmärtäisi, ellei ole niinkuin luetteloa tekstissä esim.
Starrring: ***, *** and ***
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:07"]Täällä tuli nyt aika monta ehdotusta :/ AP [/quote] Ei haittaa, nuo starring vastaukset on ne oikeat.
[/quote]
Mutta kuulostaa hiukan pöhköltä normaalin selityksen jälkeen pistää lause starring *nimet* ja siihen piste. Vai onko tuo starring ihan oikeaoppisesti elokuvan pääosissa näyttelee? Pitää siis suullisesti kertoa, joten tuo ei tunnu luontevalta töksäyttää, itse en ainakaan ymmärtäisi, ellei ole niinkuin luetteloa tekstissä esim.
[/quote]
Elokuvan nimen yhteydessä. Last King of Scotland, starring Forest Whittaker and XYX.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:03"]In a main role of movie are acting
[/quote]
Hävettää sun puolesta.
[/quote]
Korjasin sen jo :DDD
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:13"]
[/quote]
[/quote]
Onko kyseessä jonkinlainen englanninkielinen arvio leffasta? Laita otsikkoon. Esim " "Focus" Movie Review: Starring Will Smith and Margot Robbie"
Sit alat kertomaan enempi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 17:05"]Movies are acting in many roles.
[/quote]
Tää on paras! ;-)
Olen siis nyt kirjoittanut wordiin näin:
Hello everyone! I’m going to keep you a presentation about movie called Divergent.
Divergent is an American science and action movie and it’s directed by Neil Burger. The movie is based on of the same name novel written by Veronica Roth.
Ja tuohon pitäisi nyt muotoilla seuraava virke eli elokuvan pääosissa näyttelee *blaablaa*.
Tiedän, olen erittäin huono, mutta en voi tälle tähän hätään mitään :/
[/quote]
leading role on myös kyllä ihan oikein
No heti elokuvan perään, Divergent starring x and y, is an *****
Ei vittu mitä räpellystä! Ettekö te osaa englantia edes apukoulutasoisesti?