Ystävä pyysi syömään, mutta ei soita!
Olen sinkku, ystäväni on naimisissa.
Noin viikko sitten hän pyysi syömään heille vappupäivänä. Soitin hänelle keskiviikkoiltana, ja hän luetteli ruokia, mitä heillä on, ja minä kyselin, mitä voisin tuoda, suunnitelman piti olla selvä.
Olen nyt tässä meikannut ja odotellut soittoa.
En minä voi soittaa, ja kutsua itseäni kylään. Minun mielestäni hänen pitäisi soittaa, kertoa aikataulusta jne. Tuntuisi, että kutsun itseni kylään, jos menen taas soittamaan.
On jo iltapäivä, eikä soittoa ole tullut. Olen meikannut ja olisin valmis lähtemään. Itkettääkin vähän.
Olemme tosi hyviä ystäviä. Hänellä on perheensä, mieskin on kotona. Tuntisin itseni tunkeilijaksi, jos soittaisin.
Soitin itse viimeksi siis keskiviikkona, senkin puolesta katson, että hänen tulisi nyt olla aktiivinen, ja ottaa yhteyttä. On paha mieli.
Kommentit (57)
Mitä vittua mä just luin? Miksi et keskiviikkona varmistanut kellonaikaa?!? Miks asiaa pitää monta päivää vääntää?
Olette varmaan oikeassa, te, jotka olette sitä mieltä, että on typerää tässä odotella soittoa.
Mutta selitys on, että olen hyvin arka "tunkeutumaan" parisuhteessa elävien vieraaksi. Ystäväni tietää tämän. Ja kysyinkin siinä keskiviikon puhelussa, että mitä miehensä sanoo, jos minä sinne tulen "No ei sano mitään", oli ystäväni vastaus. Itse olisin vastannut tuohon kysymykseen, että no se toivottaa tervetulleksi tai jotain sen tyylistä.
Olen varmaan yliherkkä nyt. Mutta kuitenkin: kyllä ystävä olisi voinut soittaa, miksi minun pitäisi. En tosiaan tiedä aikataulua. Muistatteko, monelta se jääkiekkopeli on? Puhui siitä, että miehensä katsoo peliä...
Itse olisin kysynyt ensimmäisenä kysymyksenä kutsun saatuani kellonaikaa, mutta niin erilaisia me ihmiset olemme...
Laitoin viestin, että onko kaikki ok, olen ootellut, että soitat.
Nyt oli suora kysymys. Oikeassa olette, me ollaan parhaita ystäviä, ja ystävät voivat kysyä suoraan, tottahan se on!
Nyt olen lähestynyt häntä ja kertonut odottelevani soittoa. Teinhän oikein?
Ap.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:13"]Päätin tässä, että laitan kolmelta viestiä, että "onko kaikki ok, kun et oo soittanut". Hänellä kun on se sairauskin ja on välillä väsynyt, niin tuohan voisi olla sellainen neutraali tapa kysyä asiaa.
Mitä mieltä olette?
Ap.
[/quote]
Mistä ihmeestä kaverisi voi tietää, että sinä odotat vielä jotain viime hetken soittoa? Hän on todennäköisesti käyttänyt päivänsä siivoamiseen ja ruoanlaittoon. Varmaan arvelee kohta, että sinua ei tainnut sitten kiinnostaakaan, vaikka sanoit tulevasi Vappupäivänä.
En sano tätä pahalla, mutta pitäiskö sun ap käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa? '
Vaikutat jotenkin ahdistuneelta tilanteesta jonka tulisi olla iloinen, olettehan ystäviä! Miksi siis mietit ystävän miestä jne, sinuthan on kutsuttu!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:29"]Laitoin viestin, että onko kaikki ok, olen ootellut, että soitat.
Nyt oli suora kysymys. Oikeassa olette, me ollaan parhaita ystäviä, ja ystävät voivat kysyä suoraan, tottahan se on!
Ap.
[/quote]
No et todellakaan tehnyt, eikä tuossa mitään suoraan kysytty. Olisit kysynyt: "Monelta tulen?"
Sun elämä taitaa muutenkin olla aika vaikeaa, vaikutat tosi rasittavalta!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:29"]Laitoin viestin, että onko kaikki ok, olen ootellut, että soitat. Nyt oli suora kysymys. Oikeassa olette, me ollaan parhaita ystäviä, ja ystävät voivat kysyä suoraan, tottahan se on! Nyt olen lähestynyt häntä ja kertonut odottelevani soittoa. Teinhän oikein? Ap. [/quote] No et todellakaan tehnyt, eikä tuossa mitään suoraan kysytty. Olisit kysynyt: "Monelta tulen?"
[/quote]
No nyt hän tietää, että odotan soittoa!
Ap.
Sun elämä taitaa muutenkin olla aika vaikeaa, vaikutat tosi rasittavalta!
[/quote]
Niin taidan olla! <3.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:29"]Laitoin viestin, että onko kaikki ok, olen ootellut, että soitat. Nyt oli suora kysymys. Oikeassa olette, me ollaan parhaita ystäviä, ja ystävät voivat kysyä suoraan, tottahan se on! Nyt olen lähestynyt häntä ja kertonut odottelevani soittoa. Teinhän oikein? Ap. [/quote] No et todellakaan tehnyt, eikä tuossa mitään suoraan kysytty. Olisit kysynyt: "Monelta tulen?"
[/quote]
No nyt hän tietää, että odotan soittoa!
Ap.
[/quote]
Miten muka hän sen tietää?
Minä ymmärtäisin, jos tässä olisi kyse jostakin ailahtelevasta miehestä, jota ap tapailee, ja joka aina peruu tapaamisia, mutta kyllä nyt kaverille voi soittaa vaikka kymmenen kertaa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:29"]Laitoin viestin, että onko kaikki ok, olen ootellut, että soitat.
Ap.
[/quote]
Kuinka oma-aloitteinen ja aktiivinen yleensäkään olet? Mikset jo ole mennyt kylään? Edelleenkin odotat, että sinulle vielä erikseen soitetaan ja joillain tietyillä sanoilla toivotetaan kylään.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:37"]
No, saitko vastauksen?
[/quote]
En ole ainakaan vielä saanut.
kaikesta sitä saakin ongelman :D itse olisin pistänyt viestillä jotain tyyliin "passaako jos lähden nyt tulemaan? :)"
Kävikö mielessä ettei viestejä kuule, varsinkaan kun kaikilla ei ole aikaa kytätä puhelinta jos tarvitsee laittaa ruokaa ja siivota vieraita varten. Minä en ainkaan huomaisi ennenkuin myöhään illalla, soiton kuulisin kyllä. Kai nyt normaaliälyllä varustettu AIKUINEN ihminen osaa soittaa puhelimella ja kysyä moneltas mä tuun teille?
No kirjoitin, mitä kirjoitin, mutta kyllä viesteihin on tapana vastata....
Ap.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:14"]
Siis hä? Pyytänyt sinut jo kylään ja sinä et mene? Odotat, että vielä tänään erikseen soittaa?
[/quote]
No pakko jommankumman on varmaan ottaa yhteyttä toiseen kun eivät ole etukäteen älynneet sopia tarkkaa aikaa.