Onko kukaan harkinut kirkosta eroamista?
Minua on jotenkin alkanut tympiä ja ahdistaa koko jumala-systeemi. Pitkään olen harkinnut eroamista, ei kirkolla ole minulle mitään annettavaa. Enkä taida edes uskoa tuohon hömppään...
Mites lapset, jos vanhemmat eroaa kirkosta?
Kommentit (11)
Mies kuuluu kirkkoon, samoin lapset. Itse en välitä uskonnoista, enkä siten halua veroja vapaaehtoisesti maksaa.
mutta siitä syystä että kirkko ei ole enää uskollinen Jumalan sanalle. Vainoaa naispappeuden vastustajia sen sijaan että toimisi raamatullisesti: nainen saa korkeintaan profetoida ja rukoilla, silloinkin pää peitettynä. Muu puhuminen, opettaminen ja johtaminen on kielletty. Samoin eronneita ei tulisi enää vihkiä, homoja tai Jumalan sanaa epäileviä ei pidä ottaa töihin, ja paljon paljon muuta...
Olen vaan kamalan surullinen. Ihan kuin oma äiti olisi hyljännyt...
itse en oo päätäni asialla vaivannut kun erosin heti 18 v. täytettyäni. äitini oli silloin olevinaan hurskas luterilainen (sittemmin eronnut kirkosta) eikä antanut erota aiemmin.
mä en ole varma tunnenko montaa ihmistä jotka kuuluu kirkkoon.. miehen siskon perhe kuuluu ja miehen ja mun elossa olevat isovanhemmat kaikki, mutta eipä kai moni muu. miehen siskollakin taitaa olla aika ulkokohtaista se uskovaisuus, kuopukselleen hiljan järjestivät oikein perinteiset ristiäiset ja sellä hartaana hymisteltiin tasan siihen saakka kunnes pappi oli poistunut paikalta. sitten tunnelma rentoutui ja naureskeltiin ivallisesti koko papille, hänen puheilleen ja koko kastehommalle. aika pahalta tuntui siinä kohtaa.
mä ainakin otan uskonnon (kaikki uskonnot) vakavasti, enkä sen takia ainakaan rupea uskottelemaan uskovani jotain sellaista mitä oikeasti en usko.
Sinänsä en koe, että minun on kuuluttava kirkkoon jumalasuhteitteni takia, mutta en nyt sitten kuitenkaan ole halunnut erotakaan. Kirkko ei ahdista eikä siihen kuulumisesta ole minulle mitään haittaa. Ehkä jotenkin koen tämän luterilaisen kristillisyyden identiteettiasianakin?
pöllöimpiä minusta ei-uskonnolliset ihmiset, jotka kuitenkin tahtovat kirkkohäät ja muuta paskaa, vaikkeivat edes usko siihen.
Vierailija:
mites kastaminen?
ap
Jos haluatte kastaa, se käy, jos ette, sekin käy.
eroaminen on nyt helppoa www eroakirkosta fi muiden ei tarvi erota ketkä sitä ei haluu en yritä käännyttää tää ei oo propagandaa vaan ihan asiallinen kommentti niile jotka harkitsee tosissaan erota kirkosta
Kirkossa käyminen ei tee sinusta kristittyä yhtään sen enempää kuin autotallissa käyminen tekisi sinusta auton. ( tää on kopsattu " 100 syytä erota kirkosta" - sivulta ) :-D
Mitä järkeä?
Erosin kirkosta kun tajusin, että miksi kuulun johonkin järjestöön jonka idelogiaan en usko. Enhän kuulu muihinkaan sellaisiin järjestöihin.
koska en halua heitä sen uskonnon tunneille joka opettaa siis uskontoa ihan päin prinkkalaa.