Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähteäkö vaiko eikö

Vierailija
01.05.2015 |

Tiedän että minun olisi paras erota miehestäni ja lähteä. Jättää lapset isälleen, aloittaa uusi elämä. Olen vuosia tätä vatvonut, mutten kykyne tekemään sitä lopullista päätöstä.

Näivetyn elävältä jos en lähde. En vain kykene siihen. Olen n n aikuisen elämäni, 20 vuotta ollut tässä suhteessa. En tiedä edes kuka olen. En osa asettaa itseäni missään etualalle. Itkettää liikaa jos ajattelen sitä hetkeä kun hyvästelen lapset. Onko mulla edes mitään oikeutta tehdä heille näin? Olenko vain itsekäs?

Mulla ei ole ketään kenen kanssa jutella tästä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet lähtemällä? Ovatko odotuksesi realistiset? Mitä jos ne eivät toteudu?

Vierailija
2/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mielenterveydessä jotain häikkää? Asiallinen kysymys, en veetuile.

Vierailija
4/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

[/quote]

Vaikea se on kenenkään aikuisen vaan tehdä mitä haluaa, kaikki me ollaan osa jotain isompaa...

Vierailija
5/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteesi on luonnollinen. Olet vain ihminen. Joskus on sinunkin ajateltava itseäsi ja omaa hyvinvointiasi.

Vierailija
6/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

[/quote]

Onko perheessä asiat huonosti? Miten lapset suhtautuisivat jos lähtisit?

Vierailija
7/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

[/quote]

[/quote]
Tuskin ne lapset riemastuu, mutta joskus on aloittajankin hyvä miettio omaa jaksamistaan

Vierailija
8/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

[/quote]

[/quote]
Tuskin ne lapset riemastuu, mutta joskus on aloittajankin hyvä miettio omaa jaksamistaan
[/quote]

Mutta mikä sen jaksamattomuuden oikea syy on? Siihen ei välttämättä auta lähteminen jos ei edes itse osaa sanoa mistä se johtuu.

Vierailija
9/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattaisi varmaan lähteä jos ei oikeasti jaksa, mutta en kyllä mitään lasten totaalihylkäämistä ymmärrä. Joku vastuu se pitää olla tekemisistään, ei lapsia noin vaan jätetä! Yhteishuoltajuus tuossa tilanteessa, viikko-viikko -systeemillä.

Vierailija
10/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]Ei mulla oikein ole mitään suunnitelmaa. Haluan olla rauhassa. Yksin. Tehdä mitä haluan.

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Siis oikeasti on sinusta terveen aikuisen (ap:hän ei ole kertonut olevansa sairas) lyödä hanskat tiskiin ja sanoa lapsille että sori en jaksa, tuli teidät tehtyä mutta tästä lähtien teen vaan mitä haluan?

Vierailija
11/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nainen sä oikein olet jos et halua lapsiasi mukaasi?

Vierailija
12/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla mielenterveydessä, kaikenlaista. Olen hoitosuhteessa, lääkitys "kohdillaan". En vain oikein jaksa. Viikko-viikko -systeemi ei voisi onnistua, mulla ei ole varaa tarpeeksi suureen asuntoon..Mahdollisimman paljon olisin lasten kanssa kyllä.

Varmasti lapsille tulisi ikävä. Itse olen vielä aivan kiinni tuossa nuorimmassa, tuossa nelivuotiaassa. Äidin vauva. Itkettää taas.

Ap

Vierailija
13/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, olet aivan luonnoton

Vierailija
14/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Heittääkö siis isopyörä? En veetuile

Vierailija
15/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein vaikuta olevan lääkitys kohdillaan. Lääkärille mars. Joku puolenkin vuoden irtiotto voisi tehdä hyvää ja katsoisit sen jälkeen rauhassa tilannettasi kunhan olet saanut lääkityksen kuntoon.

Vierailija
16/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Heittääkö siis isopyörä? En veetuile
[/quote]

On se tässä yhteydessä ihan relevantti kysymys; jos ap:n ongelmat ovat mielenterveydessä, yksin asuminen ei niitä välttämättä paranna vaikka siltä ehkä tuntuisikin.

Vierailija
17/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kiinnosta yhtään.

Vierailija
18/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itasasiassa edes usko että mun asiat paremmaksi muuttuisi vaikka lähtisin. Olisin pois häiritsemästä muita. Lahoaisin itsekseni sitten. Näin kun sen auki kirjoitan, ei tässä juuri mieltä ole.

Se puolen vuoden irtiotto kuulostaisi hyvältä. Miten se käytännössä tehdään?

AP

Vierailija
19/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietin samaa...mulla fyysinen sairaus ja tunnen riittämättömyyden tunnetta koko ajan. Olisiko perheen parempi olla ilman tällaista riippaa.

Vierailija
20/34 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:24"]Täällä mietin samaa...mulla fyysinen sairaus ja tunnen riittämättömyyden tunnetta koko ajan. Olisiko perheen parempi olla ilman tällaista riippaa.
[/quote]

Tää on sitä masennusta joka näitä ajatuksia tuo, ihan kuten ap:llakin. Sen. Kun hoitaisitte kuntoon niin kaikki muu sujuu kyllä tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän