Haluan vaihtaa lääkäriä
Miten tämä käytännössä tapahtuu? Minulla on siis omalääkäri, jonka kanssa kemiat eivät lainkaan kohtaa. Hän väheksyy ja on ylimielinen ja tyly. Täytyykö minun täyttää jokin kaavake terveyskeskuksessa, vai riittääkö oma ilmoitus?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:13"]
Meidän tk:ssa piti tehdä vapaamuotoinen kirjallinen anomus muistaakseni apulaisylilääkärille ja siinä piti olla perustelut miksi haluaa vaihtaa omalääkäriä ja kenet haluaa uudeksi omalääkäriksi. Koska en ollut tavannut ketään muuta lääkäriä, laitoin siihen että uusi lääkäri voi olla kuka tahansa.
[/quote]
Ai jaa? En kyllä haluais käydä laatimaan mitään hakemuksia tai laittaa siihen, että lääkäri ei kuuntele tms. En siis halua että se lukee sen tai saa jotain palautetta asiasta pomoltaan.
ap
[/quote]
No minä laitoin perusteluksi "yhteistyön toimimattomuus, luottamuksen puute" ja läpi meni. Eiköhän ne perustelut ole tarkoitettu vain ko. lääkärin esimiehelle, jos esim. potilaat valittavat että lääkäri koskettelee sopimattomasti tai ei ymmärrä suomenkielistä puhetta, niin pitäähän esimiehen saada tietää asiasta. Mutta voihan olla että teidän tk:ssa on toisenlainen käytäntö lääkärin vaihtamisessa. -14
[/quote]
Nuo perustelut kuulostaa hyvältä! Laitan ne samat, siis jos ne haluaa tietää syyt. Menen heti maanantaina sinne hoitamaan asian, niin toivottavasti on ensi kerralla jo eri lääkäri. Osaatko sanoa kuinka kauan tohon vaihtoon menee, siis että se on voimassa? Ei ole onneksi just nyt käyntiä tk:ssa. *koputtaa puuta*
ap
[/quote]
Taisi mennä kaksi viikkoa siitä kun anomuksen jätin, en muista enää tarkkaan. Toivottavasti asia hoituu nopeasti ja saat mukavan ja osaavan lääkärin! -14
[/quote]
Kiitos! :)
ap
Tietääkö kukaan miten Helsingin julkisella puolella tämä omalääkärin vaihto tapahtuu ja miksiköhän minulla tämä ei ole onnistunut? Pyysin puhelimessa saada vaihtaa omalääkärikseni akuuttiajalla tapaamani lääkärin, jonka kanssa asioiminen tuntui erityisen luottamukselliselta ja mukavalta. Terveysasemalta minun annettiin ymmärtää että vaihto on täysin ok. Kuitenkaan tästä toiveestani ei ollut omakannassa mitään mainintaa kyseisen asiointikerran yhteydessä. Tästä on jo pari viikkoa, ja kun tämä toivomani lääkäri sitten eilen soitti minulle labratuloksista, niin hän oli kirjannut omakannan potilastietoihini, että jatkoseuranta edelleen tällä vanhalla omalääkärillä - aivan kuin ei olisi edes kuullut minun toivoneen vaihtoa? Luulisi, että mikäli vaihto ei onnistuisi, niin siitä olisi ilmoitettu minulle, kun kuitenkin aluksi annettiin ymmärtää asian olevan ok?
Mistä tämä voisi johtua? Itselleni tuli tästä jotenkin torjuttu olo, aivan kuin kyseinen lääkäri ei jostain syystä haluaisi hoitaa minua jatkossa, vaikka asiointitilanne oli mukava ja lääkäri aidosti paneutuneen ja auttamishaluisen tuntuinen. En edes ole asiakaskunnan hankalimmasta ja epämiellyttävimmästä päästä millään mittapuulla, joten hankaluudesta tms. ei myöskään voi olla kyse.
Voiko lääkäri kieltäytyä omalääkäriydestä millä perusteilla? Voiko syynä olla se, että hänellä on jo liikaa "omapotilaita"?
Olin tänään lääkärillä jonka puheesta ei saanut oikein selvää hän on jostakin entisestä itäblokista sitten hän rupesi kuulustelemaan ainakin tuntui siltä, että koska olen käynyt määrätyssä kokeessa mistä vitusta minä muistan joskus 80-90 käydyistä kokeista.
hänellä on tämä mahtava Apotti tietojärjestelmä josta saa vaikka mitkä tiedot jo vaan osaa hakea.
Joten en varmasti mene hänen vastaanotolleen enään ikinä
Onko Suomessa mahdotonta saada terveyskeskuksiin Suomenkieltä osaavia lääkäreitä
Ainakin täällä paikkakunnalla tuntuu olevan ylivoimaista täältäkin ne hyvät lähtevät erikoistumaan.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:13"]
Meidän tk:ssa piti tehdä vapaamuotoinen kirjallinen anomus muistaakseni apulaisylilääkärille ja siinä piti olla perustelut miksi haluaa vaihtaa omalääkäriä ja kenet haluaa uudeksi omalääkäriksi. Koska en ollut tavannut ketään muuta lääkäriä, laitoin siihen että uusi lääkäri voi olla kuka tahansa.
[/quote]
Ai jaa? En kyllä haluais käydä laatimaan mitään hakemuksia tai laittaa siihen, että lääkäri ei kuuntele tms. En siis halua että se lukee sen tai saa jotain palautetta asiasta pomoltaan.
ap
[/quote]
No minä laitoin perusteluksi "yhteistyön toimimattomuus, luottamuksen puute" ja läpi meni. Eiköhän ne perustelut ole tarkoitettu vain ko. lääkärin esimiehelle, jos esim. potilaat valittavat että lääkäri koskettelee sopimattomasti tai ei ymmärrä suomenkielistä puhetta, niin pitäähän esimiehen saada tietää asiasta. Mutta voihan olla että teidän tk:ssa on toisenlainen käytäntö lääkärin vaihtamisessa. -14
[/quote]
Nuo perustelut kuulostaa hyvältä! Laitan ne samat, siis jos ne haluaa tietää syyt. Menen heti maanantaina sinne hoitamaan asian, niin toivottavasti on ensi kerralla jo eri lääkäri. Osaatko sanoa kuinka kauan tohon vaihtoon menee, siis että se on voimassa? Ei ole onneksi just nyt käyntiä tk:ssa. *koputtaa puuta*
ap
[/quote]
Taisi mennä kaksi viikkoa siitä kun anomuksen jätin, en muista enää tarkkaan. Toivottavasti asia hoituu nopeasti ja saat mukavan ja osaavan lääkärin! -14