Pelkään että lastensuojelu puuttuu rokotusstatukseemme
Emme ole siis rokottaneet lapsia, emmekä itse ottaneet rokotuksia.
Lapset ovat 11, 14 ja 17 - vuotiaita. Vanhimman kanssa enää tuskin tulee sanomista, mutta nuorempien osalta olen levoton.
Meillä ei ole lastensuojelutaustaa, mutta miehen siskon perheessä käy perhetyö ja mitä olen kuullut, ovat aika ärhäköitä puuttumaan ihan kaikkeen.
Muilla vastaavia ajatuksia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään tästä syystä asiakkuutta ei edes aloiteta, joten en tiedä miten lastensuojelu saisi edes tietoonsa rokotusstatuksenne.
T. lasusossu
Aika outoa ettet tiedä. Oletko ikinä kuullut että kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen mistä syystä tahansa?
Nyt se foliohattu pois päästä. Ei minulla ole pääsyä ihmisten terveytietoihin, enkä voi tarkistaa onko naapurin lapsilla rokotteet vai ei, vaikka olenkin sossu. Jos joku tekisi minulle puhelimitse ilmoituksen, ettei hänen naapurinsa lapsia ole rokotettu, en edes kirjaisi tästä lastensuojeluilmoitusta vaan kertoisin ilmoittajalle, ettei asia kuulu lastensuojelulle. Jos tulisi kirjallinen, soittaisin perheelle sen tiedoksi ja pahoittelisin aiheuttamaani häiriötä ja kertoisin, ettei se johda tietenkään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään tästä syystä asiakkuutta ei edes aloiteta, joten en tiedä miten lastensuojelu saisi edes tietoonsa rokotusstatuksenne.
T. lasusossu
Aika outoa ettet tiedä. Oletko ikinä kuullut että kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen mistä syystä tahansa?
Nyt se foliohattu pois päästä. Ei minulla ole pääsyä ihmisten terveytietoihin, enkä voi tarkistaa onko naapurin lapsilla rokotteet vai ei, vaikka olenkin sossu. Jos joku tekisi minulle puhelimitse ilmoituksen, ettei hänen naapurinsa lapsia ole rokotettu, en edes kirjaisi tästä lastensuojeluilmoitusta vaan kertoisin ilmoittajalle, ettei asia kuulu lastensuojelulle. Jos tulisi kirjallinen, soittaisin perheelle sen tiedoksi ja pahoittelisin aiheuttamaani häiriötä ja kertoisin, ettei se johda tietenkään mihinkään.
Tosi kiva, mutta olet varmaan myös tietoinen, että joku muu voi päättää aloittaa asiakkuuden samassa tilanteessa, vaikka sinä oletkin tarpeeksi fiksu, ettet niin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet ovat vapaaehtoisia. Lapsille niitä ei edes suositella!
Koronaan on toimiva lääke, ivermektiini, jolla eräs kansaedustajammekin parani. Suomen valtioneuvosto on julkaissut jo maaliskuussa vuonna 2020 tiedon omassa julkaisuissaan nettisivuillaan, että ivermektiini kukistaa koronan. Kyse on ihmisten syyhylääkkeestä, joka toimii myös koronaan. Rokotuksia ei tarvita, kun on olemassa tautiin toimiva lääke, tämä periaate on hyvä muistaa. Rokotukset ovat korkeintaan riskiryhmille. Perusterve ei niitä tarvitse.
Rokotetta ei ole oikeasti olemassa eikä ivermektiini toimi. Olemme todellisuudessa täysin avuttomia tämän kriisin edessä.
Esim. väärin tehty makaronilaatikko, lapsen jäähypenkille laittaminen ja neuvola-ajalta myöhästyminen ovat lasun perusteita, mutta ei rokottamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä aika paljon lastensuojelun työn laadusta ja sen herättämästä luottamuksesta Suomessa, jos ihmiset oikeasti joutuvat lastensa puolesta pelkäämään jonkin täysin turhan ja potentiaalisesti vaarallisen rokotteen ottamattomuuden vuoksi.
Ei, se kertoo rokotesössöjen kadonneesta todellisuudentajusta.
12-vuotiaat ja sitä vanhemmat päättävät muuten itse rokotteen ottamisesta. Ehkäpä teilläkin on jo kaksi rokotettua perheessä :)
Meillä oli kollega vienyt epäröivän nuoren asiakkaansa rokotteelle.t.sosiaaliohjaaja
Sama!