Nuori Morse - Endeavour
Tänään alkaa näköjään sarjan 8 kausi. Suisikkini brittiläisistä poliisisarjoista.
Hyvin käsikirjotettu, hyvää englantia, yliopistokaupungin tyylikkään rauhallinen ilmapiiri, jossa kuitenkin tapahtuu kaikenlaista.
Todella kauniisti kuvattu täyttymättömän rakkauden kuvaus,, varsinainen , teaseri, päähenkilön ja hänen kollegansa tytön välillä.
Rakentaa rauhallisesti kuvaa siitä, miksi Morsesta tuli se, mikä hänestä myöhemmin tuli. Alkoholisoitunut, terävä, arvostettu, perheetön, ajattelevainen.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Paras paras paras!
Juonen annetaan kehittyä hitaasti eikä kaikkea läväytetä heti tiskiin niin kuin amerikkalaissarjoissa. Lisäksi kaikkea ei alleviivata ja selitetä, vaan annetaan katsojan myös käyttää aivojaan.
Vihaan elokuvia ja sarjoja, jotka ovat kiljumista, karjumista, romurallia ja suolenpätkiä. Britit osaavat tehdä sarjat paljon paremmin.
Tää on kyllä loistava sarja, ja olen samaa mieltä että englantilaiset sarjat peittoaa amerikkalaiset mennen tullen. Olen katsellut useamman kerran varsinkin alkupäätä Endeavouresta, kun niissä on sopivasti huumoria ja ovt vähän valoisampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri katsottua Areenasta kaikki jaksot.
Kuka himputti oli se, joka loppukohtauksessa ajoi Morsea vastaan ja edelleen portista sisään, ja josta näytettiin vain silmät peruutuspeilistä? Oliko se joku fiini viittaus johonkin vai mitä?
Se oli Morse itse.
Kahdeksannen kauden lopussa jo viitattiin vanhempaan Morseen, jotenkin muodossa ”thaw (suojasää) is coming” tai jotain sinnepäin. John Thaw kun esitti pääosaa vanhemmassa sarjassa. Sarjan ei tiedetty silloin saavan vielä jatkoa. Sanaleikki siis, mutta kuvallinen viite Nuoressa Morsessa. John Thaw kyllä on kuollut jo aikoja sitten.
Viitattiinko lopussa romanssiin De Bryunin ja neiti Frazerin välillä - saihan patologi vieraille heitetyn morsiuskimpun!
Juonista ei puuttumut käänteitä. Hyvä sarja!
Fun fact: miss Frazilin esittäjä Abigail Thaw on John Thawn tytär.
Ja Abigailin tytär oli yhdessä jaksossa.
Ensin tuli Morse, sen jälkeen Lewis ja nyt tämä nuori Morse. Kaikki omalla tavallaan todella hyviä sarjoja. Ei jenkit osaa.
Nyyh, kesä loppui. Nuori Morse loppui. Onneksi vielä Areenassa näkee. Oon ihan ihastunut.
Olis silti halunnu nähdä Sara Vickersin alasti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri katsottua Areenasta kaikki jaksot.
Kuka himputti oli se, joka loppukohtauksessa ajoi Morsea vastaan ja edelleen portista sisään, ja josta näytettiin vain silmät peruutuspeilistä? Oliko se joku fiini viittaus johonkin vai mitä?
Se oli Morse itse.
Alkuperäisessä sarjassa Morse ajaa punaisella Jaguarilla. Ikään kuin vaihtoivat vuoroa siinä lopussa.
Toivottavasti sarjaa tehdään lisää 10 11 12 jne
. Hyvä sarja on