Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori Morse - Endeavour

Vierailija
08.01.2022 |

Tänään alkaa näköjään sarjan 8 kausi. Suisikkini brittiläisistä poliisisarjoista.

Hyvin käsikirjotettu, hyvää englantia, yliopistokaupungin tyylikkään rauhallinen ilmapiiri, jossa kuitenkin tapahtuu kaikenlaista.

Todella kauniisti kuvattu täyttymättömän rakkauden kuvaus,, varsinainen , teaseri, päähenkilön ja hänen kollegansa tytön välillä.

Rakentaa rauhallisesti kuvaa siitä, miksi Morsesta tuli se, mikä hänestä myöhemmin tuli. Alkoholisoitunut, terävä, arvostettu, perheetön, ajattelevainen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shaun Evans, nam!

Vierailija
62/65 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsikirjoituksen taso lopahti näissä kolmannen kauden viimeisissä jaksoissa. Ensi viikolla alkaa neljäs kausi, josko taso paranisi taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahneuksissani katsellut näitä Areenasta etukäteen. Kestävät useamman katselun mielestäni, ainakin Blenham Vale -juonikuvio. Mulla on dvd:llä Morse-sarjan viimeinen jakso Remorseful day.

Vierailija
64/65 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös katsonut Areenasta koko sarjan nyt kahdesti. Alkukaudet on kivempia, valoisampia ja huumoria enemmän. Mutta kaikkiaan tosi hyvä sarja. Ja Shaun Evansissa sitä jotain. 

Vierailija
65/65 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupään jaksoissa tekijöitä selkeästi "painaa" se, että tekijät halusivat luoda jatkumon tämän sarjan ja Morsen välille. Piti esim. jotenkin selittää se, miksi Morse ei puhu Thursdaysta Läheisille ja Morsen suhde alkoholiin sekä naisiin. Alussa olitiin ajallisesti niin kaukana, että nuori Morse oli enemmän oma, täysin itsenäinen sarja. Kuitenkin sarja, jonka jaksaa katsoa useamman kerran.