Mies pahalla päällä kun en anna juoda
Meillä on perhe ja pienet lapset. Mies on aina, siis iät ja ajat juonut joka ikinen viikonloppu. Kyseessä ei ole mitään ryyppäjäisiä, mutta mielestäni perheenisällä tulisi olla muutakin tekemistä perjantaisin kuin lämmittää sauna ja juoda sixpäkki kaljaa sekä pelata pleikkaria. Tämän vuoden hän on "opetellut raittiiseen" elämään. Tässä kuussa onkin käynyt vain kaksi kertaa ryyppäämässä kavereitten kanssa ja nyt kun ei tälle päivälle ollut saunajuomista niin oli taas pahalla päällä. Muuten mies on hyvä mies, mutta tuntuu että joku ongelma tuosta alkoholista on kun ei muuta osaa kuin kiukutella jos ei voi/saa/pysty kaljottelemaan. Käskenkö hakea apua? Terapiaa? Mikä tuohon auttaa? Tiedän että ongelma on pieni, mutta en jaksa kahden pienen lapsen kanssa enää kolmatta kiukuttelijaa.
Kommentit (33)
Huhhuh, mitä vinkunaa? Iteppähän oot miehes valinnut jo silloin kauan sitten?!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 08:05"]Anna pelata pleikkaria perjantaisin, mutta selvin päin.
Kun mies on ollut juomatta perjantain, muistuta lauantaina, että eikö olekin ihana tunne herätä lauantaina vapaapäivään ilman krapulaa. Ja kysyä silloin, että vieläkö harmittaa, ettei eilen saanut juoda kännejä.
On hyvä kun olet keksinyt miehelle tuota vaihtoehtotekemistä juomisen sijaan, riippuvuuden tilalle on saatava jotain muuta.
Kaksi kertaa kuussa kavereiden kanssa kännäämässä on minusta sekin edelleenkin vielä liikaa.
Itsesi tähden muista, että alkoholistia ei voi auttaa jos hän ei itse tahdo tulla autetuksi. Joskus täytyy myös osata luovuttaa ja siirtyä itse eteenpäin.
[/quote]
"Anna pelata pleikkaria mutta selvinpäin" :D Wtf? Tarviiko teillä miehet oikeasti luvan tuollaiseen? Huhhuh! Ja tuskin se ap:n mies kuudesta kaljasta niin pahaa krapulaa saa että tuo sun taktiikka auttais.
Sanot miehelle jos ei ymmärrä hyvällä niin sitten pahalla. Jos sama meno jatkuu niin ero ja elatusmaksut laulamaan. Sitten saa ryypätä ihan niin paljon kun huvittaa (jos rahaa jää ;) )
Miten voit olla tuollaisen idiootin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 02:46"]
"Jos eukkosi kieltää sua juomasta, niin juo, niin juo...tai hanki sinä itselles parempi akka ja juo ja laula ja juo ja laula" Skål!
[/quote]
Tämä. Taloissa on aina myös ovi josta pääse ulos, jos ei yhteiselo suju puolin tai toisin miellyttävästi. Lähtekää ajattelemaan asiaa siitä, että olette vapaita päättämään parisuhteestanne, erotkaa jos homma ei toimi. Mieskin saa rauhassa juoda ja sinä et joudu katsomaan sitä jos et ole viinaanmenevää sorttia itse.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:03"]Sanoit että mies on muuten hyvä mutta sinä maksat aina ravintolalaskut hän ei osaa keskustella mistään ja kalja maistuu.ei tuo hirveän hyvältä kuulosta..
[/quote]
Anteeksi huono ilmaisu, tarkoitin hyvällä sitä ettei hän ole pahapäinen, väkivaltainen, aggressiivinen, tai muutenkaan pelottava. Hoitaa kotihommia, mutta nekin kiukutellen.
[/quote]
Olet siis tyytynyt siihen mitä sait. Ei tuo ole hyvä mies. Hyvä mies on kiinnostunut, osallistuu itse, ehdottaa itse, arvojärjestys ihan toinen kuin miehelläsi.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]
Miksi et voi miehesi antaa RENTOUTUA saunakaljojen ja pleikkarin parissa? Yksi ilta viikossa ja sinä vedät kilarit. Isällä on aikaa koko viikonloppu olla äpärienne kanssa kyllä tekemisissä ja myös viikolla taitaa olla aikaa semmoiseen. Mut ehei! Eukko haluaa naputtaa ja natkuttaa parista bissestä ja pienestä hetkestä pleikkarin peluuta ja ihmettelee kovaan ääneen miten mies on niin äkänen. Voi V***U jos en paremmin sanois! Hanki eukko elämä ja anna miehes rentoutua edes yhtenä iltana viikossa!
[/quote]
"Tässä kuussa käynyt jo kaksi kertaa ryyppäämässä kaverien kanssa" -Ja vielä pitäisi mennä? Eli siis joka viikonloppu pitäisi saada juoda? Mun mielestä ihan hyvin omaa aikaa, kun vielä juodakin voi mielin määrin useamman kerran kuussa. Ap, olet ihan oikeessa tässä asiassa, miehesi kaipaa alkovieroitusta, varsinkin tuo kiukkuisuus kertoo sen. Ja mulla on mittava kokemus elämästä alkoholistin kanssa, jonka onneksi älysin lempata, ennen kuin hengestäni pääsin...Ohis
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:25"]Ei miehelläsi ole mitään muuta ongelmaa kuin sinä. Itse en antaisi vaimon pompotella. Juon saunakaljat ja viskipaukut jos haluan. Vai onko muka tarjota jotain vaihtoehtoja, tuskin osaat edes keskustella mistään järkevästä, ainakaan minun vaimoni ei osaa. Politiikasta tai päivän polttavista kysymyksistä. Tyypillinen tyhjäpää mitä en tajunnut ajoissa.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäsi. Arvostan sitä todella, mietin vain että jos minä käyttäytyisin samalla tavalla, kuka ottaisi vastuun lapsista? Olen pahoillani vaimosi tyhjäpäisyydestä, minä joudun potkimaan miestäni perseelle jotta hän kävisi äänestämässä, ei tee sitäkään vapaaehtoisesti.
Olen muuten tarjonnut "virikkeitä" muustakin kuin kaljasta, esim perheen kanssa ulkoilua, ravintolalounasta (jonka minä maksan molempien puolesta. aina.) seksiä, elokuva-iltaa, r-kioskilla vakion/pitkävedon/tulosvedon tekemistä yhdessä... lista on loputon, silti kaikista mieluisin on yhdistelmä sauna/kalja/änäri. Ja meillä ei mies älyä päivän polttavista puheenaiheista mitään, joten turha hänelle on niistä puhua, koska joutuu selittämään kaiken esim. mitä tarkoittaa hallitusneuvottelut...
[/quote]
Miksi pakotat miestäsi äänestämään? Se on kyllä ihan vapaaehtoista eikä pakollista. Varmaan määräät myös ketä pitää äänestää?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"] Miksi et voi miehesi antaa RENTOUTUA saunakaljojen ja pleikkarin parissa? Yksi ilta viikossa ja sinä vedät kilarit. Isällä on aikaa koko viikonloppu olla äpärienne kanssa kyllä tekemisissä ja myös viikolla taitaa olla aikaa semmoiseen. Mut ehei! Eukko haluaa naputtaa ja natkuttaa parista bissestä ja pienestä hetkestä pleikkarin peluuta ja ihmettelee kovaan ääneen miten mies on niin äkänen. Voi V***U jos en paremmin sanois! Hanki eukko elämä ja anna miehes rentoutua edes yhtenä iltana viikossa! [/quote] "Tässä kuussa käynyt jo kaksi kertaa ryyppäämässä kaverien kanssa" -Ja vielä pitäisi mennä? Eli siis joka viikonloppu pitäisi saada juoda? Mun mielestä ihan hyvin omaa aikaa, kun vielä juodakin voi mielin määrin useamman kerran kuussa. Ap, olet ihan oikeessa tässä asiassa, miehesi kaipaa alkovieroitusta, varsinkin tuo kiukkuisuus kertoo sen. Ja mulla on mittava kokemus elämästä alkoholistin kanssa, jonka onneksi älysin lempata, ennen kuin hengestäni pääsin...Ohis [/quote] Vitut se mitää alkoholisti ole ja tarvii vierotusta! Turhanpäivästä vouhotusta taas kerran mammoilta joita vaan vituttaa kun ovat kiinni penikoissaan joita ihan ite on maailmaan halunnut. KÄRSIKÄÄ!
[/quote]
Yhtälailla ne ovat miehenkin/isänsä "penikoita". Kyllä kerran viikossa kännääminen on ihan varmasti liikaa, jo terveydellisestikin, vaikka mitä muuta väittäisit! Sun kirjoitustyyli kertoo tosin aika paljon, joten eipä muuta....
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"] Miksi et voi miehesi antaa RENTOUTUA saunakaljojen ja pleikkarin parissa? Yksi ilta viikossa ja sinä vedät kilarit. Isällä on aikaa koko viikonloppu olla äpärienne kanssa kyllä tekemisissä ja myös viikolla taitaa olla aikaa semmoiseen. Mut ehei! Eukko haluaa naputtaa ja natkuttaa parista bissestä ja pienestä hetkestä pleikkarin peluuta ja ihmettelee kovaan ääneen miten mies on niin äkänen. Voi V***U jos en paremmin sanois! Hanki eukko elämä ja anna miehes rentoutua edes yhtenä iltana viikossa! [/quote] "Tässä kuussa käynyt jo kaksi kertaa ryyppäämässä kaverien kanssa" -Ja vielä pitäisi mennä? Eli siis joka viikonloppu pitäisi saada juoda? Mun mielestä ihan hyvin omaa aikaa, kun vielä juodakin voi mielin määrin useamman kerran kuussa. Ap, olet ihan oikeessa tässä asiassa, miehesi kaipaa alkovieroitusta, varsinkin tuo kiukkuisuus kertoo sen. Ja mulla on mittava kokemus elämästä alkoholistin kanssa, jonka onneksi älysin lempata, ennen kuin hengestäni pääsin...Ohis [/quote] Vitut se mitää alkoholisti ole ja tarvii vierotusta! Turhanpäivästä vouhotusta taas kerran mammoilta joita vaan vituttaa kun ovat kiinni penikoissaan joita ihan ite on maailmaan halunnut. KÄRSIKÄÄ!
[/quote]
Yhtälailla ne ovat miehenkin/isänsä "penikoita". Kyllä kerran viikossa kännääminen on ihan varmasti liikaa, jo terveydellisestikin, vaikka mitä muuta väittäisit! Sun kirjoitustyyli kertoo tosin aika paljon, joten eipä muuta....
[/quote]
Ja sun "mä pakotan mieheni..." alkuset lauseet kertoo susta myös tarvittavan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:25"]Ei miehelläsi ole mitään muuta ongelmaa kuin sinä. Itse en antaisi vaimon pompotella. Juon saunakaljat ja viskipaukut jos haluan. Vai onko muka tarjota jotain vaihtoehtoja, tuskin osaat edes keskustella mistään järkevästä, ainakaan minun vaimoni ei osaa. Politiikasta tai päivän polttavista kysymyksistä. Tyypillinen tyhjäpää mitä en tajunnut ajoissa.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäsi. Arvostan sitä todella, mietin vain että jos minä käyttäytyisin samalla tavalla, kuka ottaisi vastuun lapsista? Olen pahoillani vaimosi tyhjäpäisyydestä, minä joudun potkimaan miestäni perseelle jotta hän kävisi äänestämässä, ei tee sitäkään vapaaehtoisesti.
Olen muuten tarjonnut "virikkeitä" muustakin kuin kaljasta, esim perheen kanssa ulkoilua, ravintolalounasta (jonka minä maksan molempien puolesta. aina.) seksiä, elokuva-iltaa, r-kioskilla vakion/pitkävedon/tulosvedon tekemistä yhdessä... lista on loputon, silti kaikista mieluisin on yhdistelmä sauna/kalja/änäri. Ja meillä ei mies älyä päivän polttavista puheenaiheista mitään, joten turha hänelle on niistä puhua, koska joutuu selittämään kaiken esim. mitä tarkoittaa hallitusneuvottelut...
[/quote]
En ole hän, jolle kommentoit, mutta vastaan silti.
Vaikuttaa, että haluat mieheltäsi täysin muuta kuin hän on.
Kuinka päädyitte yhteen? Miehesi ei ilmeisimmin ole kiinnostunut esimerkiksi politiikasta. Miksi se on ongelma nyt? Kuinka paljon keskustelitte yhteiskunnallisista ja ajankohtaisista asioista seurustellessanne?
Onko miehesi siis muuttunut vai onko hän ollut aina samanlainen, mutta oikeasti itse haluaisit parisuhteelta ihan muuta?
Anna pelata pleikkaria perjantaisin, mutta selvin päin.
Kun mies on ollut juomatta perjantain, muistuta lauantaina, että eikö olekin ihana tunne herätä lauantaina vapaapäivään ilman krapulaa. Ja kysyä silloin, että vieläkö harmittaa, ettei eilen saanut juoda kännejä.
On hyvä kun olet keksinyt miehelle tuota vaihtoehtotekemistä juomisen sijaan, riippuvuuden tilalle on saatava jotain muuta.
Kaksi kertaa kuussa kavereiden kanssa kännäämässä on minusta sekin edelleenkin vielä liikaa.
Itsesi tähden muista, että alkoholistia ei voi auttaa jos hän ei itse tahdo tulla autetuksi. Joskus täytyy myös osata luovuttaa ja siirtyä itse eteenpäin.