Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keikkatyötä ja nollasopimuksia ei enää kannata tehdä kun aktiivimalli alkaa

Vierailija
08.01.2022 |

Keikkailijankin on jatkuvasti haettava kokoaikatyötä tai soviteltu päiväraha katkeaa. Tästä tulee esim. ravintola-alalle iso ongelma kun ei saada enää lyhytaikaisia sijaisia jos ihmiset pääsääntöisesti hakeutuvat vain kokoaikatöihin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

supersexer69 kirjoitti:

Pimeän työn valvontaan tulisi panostaa enemmän

Miksi? Kun sosiaalitukien väärinkäyttöä on alle 1 promillessa tapauksissa...

Vierailija
42/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa linkkiä tulemaan, missä tuollaista kerrotaan.

Kaikissa virallisissa lähteissä, joista olen asiaa lukenut, kerrotaan, että tilanteen mukaan työllistymissuunnitelmaan voidaan kirjata jotain muutakin kuin tuo 4 työhakemusta kuukaudessa. Esim. "Otan vastaan keikkatöitä paikoista X, Y, Z ja Ö, ja mikäli näistä tarjotaan pidempiaikaista työsuhdetta, otan sen vastaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin alettua firmojen on pakko alkaa tarjota järkeviä työehtoja työntekijöille. Nolla työsopimuksilla työntekijä joutuu kantamaan yrittäjän vastuun ja riski on siirretty kokonaan työnantajalta työntekijälle. 

Vierailija
44/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu schaissee! Kaikkien jotka on työttöminö työnhakijoina työkkärissä on aina pitänyt hakea kokoaikatyötä.

Olen ollut useampaan otteeseen töissä ja kertaakaan työkkäristä ei ole tarjottu kokoaikaista työtä, vain osa-.

Vierailija
45/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sijaisuuksia paikassa, johon on vaikea saada osaavia sijaisia. Jos kaikki minun kaltaiseni "vakituiset sijaiset" saisivat vakituisen työpaikan, mistä niitä sijaisia sitten revittäisi? Ja jostain meidänkin pitää rahaa saada niinä jaksoina, kun niitä sijaisuuksia ei ole. Muuten kuolisimme nälkään, ja taas olisi vähemmän sijaisreserviä olemassa. Lyhyimmät sijaisuudet ovat 1 päivän, ja pisimmät yli 2 viikkoa, jolloin työttömyys katkeaa.

Vierailija
46/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu schaissee! Kaikkien jotka on työttöminö työnhakijoina työkkärissä on aina pitänyt hakea kokoaikatyötä.

Olen ollut useampaan otteeseen töissä ja kertaakaan työkkäristä ei ole tarjottu kokoaikaista työtä, vain osa-.

Ei yhtään trolli...

Vierailija
47/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko osa-aikatöissä oikeasti mahdotonta hakea yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden aikana? Jotenkin sitä kuvittelisi, että osa-aikatyössä olevat, kokoaikatyötä haluavat hakevat koko ajan töitä.

Mutta ei siinä mitään, jos tuo on ylivoimaista, niin vakipaikkakin lienee ylivoimainen.

Ei ole ei, mutta tilanteita on erilaisia. Itselläni oli osa-aikatyö, jossa sopimukset tehtiin aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Koko ajan puhuttiin, että tavoitteena on vakituinen ja kokoaikainen työsopimus, mutta juuri sillä hetkellä ei ollut muuta tarjota kuin pätkiä. Välillä sitten hain muita töitä, mutta suurimman osan ajasta olin toiveikas sen suhteen, että työt jatkuisivat. Annoin jopa työssäoloehdon täyttyä ja päivärahan määrän laskea, koska jaksoin uskoa työn muuttuvan kokoaikaiseksi jossain vaiheessa. Kunnes tuli se kerta, että sopimusta oli reilu kaksi viikkoa jäljellä ja sain tietää, ettei sille olisi luvassa jatkoa.

Vierailija
48/48 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt määräaikaisuuksia vuosia samassa paikassa. Välillä, kuten nyt, on osa-aikainen pätkä. Saan kuitenkin lisätöitä niin paljon kuin haluan. Ärsyttää, jos pitää alkaa asumaan työkkärin kanssa.

Mikset sitten tee niitä lisätöitä niin paljon, että voit elättää itsesi ilman tukia?

Koska ihmisellä pitää olla myös vapaa-aikaa. Yhteiskunta joutuu myös silloin maksumieheksi, kun työllä onnistuu itsensä sairastuttamaan.