Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yh-äiti voi tehdä vauvan kanssa viikonloppuisin?

Vierailija
30.04.2015 |

Minulla on vauva 5kk ja mies lähti. Nyt minun pitäisi opetella elämään kaksin vauvan kanssa. Millaisia asioita yksinäinen äiti voi tehdä vauvan kanssa viikonloppuisin? Viikolla voi mennä vauvakerhoon ja vauvajumppaan, mutta viikonloput askarruttavat. Haluaisin tavata muita ihmisiä, jotta ei tulisi murehdittua yksinään liikaa.

(Toivoisin asiallisia vastauksia.)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaa ystäviä ja sukulaisia! Ulkoile pajon!

Mutta tietysti, jos ei oikein ole ystäviä ja sukulaisia lähimailla, niin huono neuvo tämä. 

Vierailija
2/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvauinti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko missä päin asut? 

Se auttaa vastailemaan. Ainakin täältä Helsingistä keksisin vaikka mitä... 

Vierailija
4/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mies lähti?

Vierailija
5/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Tampereen lähistöllä.

t. aloittaja

Vierailija
6/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:27"]

Asutaan Tampereen lähistöllä.

t. aloittaja

[/quote]

Tampereella on vaikka mitä! Tunnettu kulttuurikaupunki! Googlaile nyt rauhassa ja ole avoimin mielin joka tilanteessa. 

Itse olen löytänyt aina seuraa vaikkapa naapurista. 

Ymmärrän, että introvertimmalle tyypille voi olla vaikeampaa tämä. Pahinta on kuitenkin jäädä neljän seinän sisään katkeroitumaan. 

Vierailija
7/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vauvan kanssa vauvauinnissa sunnuntaisin.
Ole avoimin mielin ja nauti vauvastasi ja helli myös itseäsi. Paljon kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi! :)

Vierailija
8/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ystäviä Tampereella?

Vierailija
9/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama ystävä, mutta he ovat joko töissä tai perheensä kanssa viikonloppuisin. Sukulaiseni eivät asu Tampereen seudulla, joten en oikein saa seuraa tutuista viikonloppuisin.

t. aloittaja

Vierailija
10/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:58"]

On muutama ystävä, mutta he ovat joko töissä tai perheensä kanssa viikonloppuisin. Sukulaiseni eivät asu Tampereen seudulla, joten en oikein saa seuraa tutuista viikonloppuisin.

t. aloittaja

[/quote]

Katso onko alueellasi esimerkiksi jotain äitien/perheiden facebook-ryhmiä, joiden kautta voisi tutustua tai sitten tee vanhanaikaisempi temppu ja laita vaikkapa MLL:n tai kaksplussan tai tämän palstan (tuo äidit ja isät osio) kaverihakuilmoitus ja etsi tukea/seuraa. Tai jos et halua laittaa omaa ilmoitusta ja osoitetta, niin vastaile jo valmiisiin, muiden jättämiin ilmoituksiin.

Vierailija
11/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirkolla mitään toimintaa? Omalla seurakunnalla siis?

Vierailija
12/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vauva vähän kasvaa, niin lähipuistoissa käy yleensä samat naamat

Vierailija
13/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään ole huono vaihtoehto, että on vaan lapsen kanssa kotona. Kaipaatko nyt enemmän sitä, mitä kivaa tekemistä keksit itsellesi viikonloppuna, ettet tylsisty tai murehdi tilannettasi vai kaipaatko ns. lapselle jotakin tekemistä? 

Musta olis vaan ihanaa olla kotona, toisaalta taas musta se vauva-ajan arki oli sellaista, että hyvin meni samalla kaavalla arjet ja viikonloput, niin ettei välttämättä edes huomais kummasta on kyse...

Vierailija
14/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille vinkeistä. Ihanaa, että viitsitte auttaa. :)

Tällä hetkellä mä tosiaan haen jotain mikä auttaa itseäni pitämään yllä tsemppihenkeä ja pitää minut ja vauvan kiinni päivärytmissä. Huomenna ajattelin mennä vauvan kanssa lasten vapputapahtumaan, ihan vain siksi että en ole kotona murehtimassa. Mulla vauva on ns. vaativa vauva, eli varsin itkuinen tapaus, hänellä on todella harkkä vatsa. Niin olen huomannut, että jaksan vauvan itkuisuutta paremmin kun tapaan muita aikuisia. Tällä hetkellä vauva ei vielä tarvitse kovin paljon viihdykettä.

t.aloittaja

Vierailija
15/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuiko teillä parisuhde vai mies jätti myös lapsensa? voisiko viikonloppuisin jompikumpi päivä olla myös jollain tapaa isän tapaamiseen liittyvä, olisi tosi hyvä jos isä edes jotenkin tapaa (ja tuossa vaiheessa hoivaa ja käsittelee) lasta säännöllisesti eivätkä vieraannu toisistaan vallan.
kaikkea hyvää teille, ikuisen lapsen kanssa voi olla kyllä tosi tosi rankkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi