Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolaruoka on mielestäni harvoin rahanarvoista

Vierailija
08.01.2022 |

Liian vähän mausteita, tylsiä makuja, liian pieniä tai liian suuria annoksia. Aina jos joku kehuu jotain ruokapaikkaa, niin lopulta petyn kumminkin. En ole itsekään mitään masterchef, mutta silti syön mielummin omatekemääni ruokaa. Onko muita jotka tuntevat samoin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja valittaa mausteiden vähäisyydestä ja kun niitä lisätään, pyydetään vähentämään.  Suomalainen rakastaa mautonta ruokaa, no mutta suolaista sen toki pitää olla.  Etelässäkin mennään syömään lihapullia suomiravintolaan.

Rossot, kotipizzat, purilaispaikat - ne niitä surkeimpia ovat.  Mautonta paskanjatketta.  Ainoa hyvä puoli on suolen toiminnan turvaaminen vaikka vähäkuituisina taitavat pikemminkin aiheuttaa ummetusta.

Vierailija
22/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja en ole master chef.

Siksi lopetin ulkona syömisen kun petyin niin usein. 8€ tyhjästä on aivan turhaa. Saatikka 20€

Ja vaikka 3x viikossa.

Kokkailen mitä kokkailen. Joskus onnistuu paremmin ja joskus ei ollenkaan.

Siis minkälaisessa ravintolassa edes on 8 euron annoksia? 20 euroakin on pieni raha oikeasti hyvästä annoksesta. Eli te arvostelette ravintolaruokaa joidenkin huoltoasemien baarien perusteella.

Soppalounaan voi jossain laitosruokalassa saada tuolla hinnalla. En nyt arvostaisi jotain sairaalan kanttiinisodexhoa varsinaiseksi ruokaravintolaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakit ja muusi. kirjoitti:

En minä ainakaan käy ravintolassa syömässä siksi, että siellä olisi parempaa ruokaa vaan vaihtelun halusta. Tai ollessani työ- tai lomamatkalla, laiskuuttani tai kavereiden kanssa. Vaimonkin kanssa usein hääpäivänä käydään ravintolassa.

Ravintolassa syömisen idea on mielestäni enemmänkin se ympäristö kuin itse ruoka.

Ympäristö? Kyllä oma ruokailuhuone voittaa viihtyisyydessä minkä tahansa ravintolan

No jos haluaa nököttää elämänsä kotinsa nurkissa.  No, haluavathan ihmiset rakennella kotiteattereita aidon elokuvaesityksen sijaan, mitä en todellakaan ymmärrä.

Vierailija
24/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään vältellyt lisäaineita. Tästä johtuen lounaspaikkojen lisäainemarinoidut sapuskat maistuvat suussani jokseenkin ikäviltä. Monissa muissa ravintoloissa näyttää olevan tyylinä tappaa/maustaa vihannekset tunnistamattomiksi tai muuttaa liha purukumiksi. Jotenkin ei nappaa, vaikka ihan olisi kiva välillä päästä valmiiseen pöytään.

Vierailija
25/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan käy ravintolassa syömässä siksi, että siellä olisi parempaa ruokaa vaan vaihtelun halusta. Tai ollessani työ- tai lomamatkalla, laiskuuttani tai kavereiden kanssa. Vaimonkin kanssa usein hääpäivänä käydään ravintolassa.

Ravintolassa syömisen idea on mielestäni enemmänkin se ympäristö kuin itse ruoka.

Ympäristö? Kyllä oma ruokailuhuone voittaa viihtyisyydessä minkä tahansa ravintolan

No jos haluaa nököttää elämänsä kotinsa nurkissa.  No, haluavathan ihmiset rakennella kotiteattereita aidon elokuvaesityksen sijaan, mitä en todellakaan ymmärrä.

Täytyy tunnustaa, että kotini on linnani ja viihdyn parhaiten kotonani. Ihmettelen miksi ihmiset asuu niin kamalissa murjuissa, etteivät voi viihtyä kotonaan?

Vierailija
26/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rax pizza buffet... 10 v sitten hintaa oli 8,90, nyt peräti 13,5 eur !!! Huh huh.

Jää väliin moisesta bulkista.

Vierailija
27/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että kotini on linnani ja viihdyn parhaiten kotonani. Ihmettelen miksi ihmiset asuu niin kamalissa murjuissa, etteivät voi viihtyä kotonaan? Itse joudun työn takia olemaan paljon poissa kotoa, joten se että saa olla kotona on nautinto.

Vierailija
28/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, käyn mieluusti vain ravintolassa joka varmasti ylittää oman tasoni, tosin harvoin koska se myös maksaa. Kivassa porukassa voi tosin käydä missä vaan, seura kohottaa annoksenkin. Olen hyvä kokki, vaikken siinä ammatissa toimikaan, ja mm. oppinut leikkaamaan lihan itse kun ostan usein suoraan tuottajalta, samoin vihannekset, kala tulee suoraan kalastajalta. Se kyllä maistuu ruoassa.

Vierailija
29/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut useimmiten tyytyväinen. Suurimmat pettymykset ovat tulleet paremman luokan ravintoloista, kun elämys ei ole vastannut odotuksia. Ja täytyyhän yrittäjälle maksaa työstä. Nuukat jääkööt kotiin.

Tykkään etnisestä, mm. nepalilaisesta ja thaimaalaisesta ruoasta, en jaksa perehtyä sellaisen valmistamiseen enkä halua ostaa kotiin maustearsenaalia jota käyttäisin vain harvoin. Etnisten ravintoloiden ruoka on usein edullista ja niissä on paljon kasviksia.

Esimerkkinä, en odottanut Rossolta paljon, mutta olin tosi tyytyväinen ateriaan joka oli lohta, sienikastiketta, perunamuusia ja kasviksia. Varmasti puolivalmisteista tehty, mutta annos oli iso ja kaikki oli hyvää. Olisin pystynyt tekemään itse samanlaista ruokaa kotona, mutta mun ei tarvinnut nähdä vaivaa käydä kaupassa, kuoria perunat, siivota keittiö jne. Kun söin vastaavan annoksen kaupungin parhaana pidetyssä ravintolassa, olin pettynyt. Ruoka oli tavallista. Kalliilta ravintolalta odottaisi vähän jotain ekstraa.

Vierailija
30/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että kotini on linnani ja viihdyn parhaiten kotonani. Ihmettelen miksi ihmiset asuu niin kamalissa murjuissa, etteivät voi viihtyä kotonaan?

Suomessa on aika paljon yksiöitä ja kaksioita ja niissäkin yllätys yllätys joku jopa asuu! Siksi on kiva lähteä välillä ulos syömään, eri ympäristöön, sitä kutsutaan vaihteluksi.

Itse käyn pääasiassa lounasaikaan ulkona syömässä, silloin hinta-laatusuhde on kohdillaan. Usein käyn etnisissä ravintoloissa. Iltaisin usein ne 25-30 euron annokset ovat sitä paitsi niin pieniä että pitäisi ottaa myös alkuruoka ja jälkiruoka jotta vatsa täyttyy.

Vierailija
31/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy etnisissä.  On tarpeeksi mausteita kun pyytää ja hyvä hinta-laatusuhde.  Ja en tarkoita kiinalaisia.

Just etnisissä on usein kaikkein eniten se laatu vinksallaan. Raaka-aineet ostetaan suomalaisista tukuista, hinta poljetaan usein mahdollisimman alas (näkyy kaikessa tekemisen laadussa yleisesti), kokkeina on sushibaareissa kiinalaisia työntekijöitä tai pizzerioissa marokkolaisia tms...

Ei se oikein riitä että ruokaan laitetaan paljon chiliä.

Vierailija
32/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttomia pieniä annoksia kun kaikessa on pihtailtu josta pitäisi maksaa huippu hinta

Vierailija
33/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat ajasta. Ei tarvitse itse kokata montaa tuntia saatikka tiskata astioita.

Vierailija
34/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy etnisissä.  On tarpeeksi mausteita kun pyytää ja hyvä hinta-laatusuhde.  Ja en tarkoita kiinalaisia.

Ei ikinä etniseen, riistopaikkoja joissa kokit kettingillä liedessä kiinni!

Vierailija
35/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö oikeasti jonkun tämäkin selventää oletettavasti aikuiselle ihmiselle?

Jos mä olen vaikka työmatkalla 500km päästä kotoa, silloin on pakko syödä muualla kuin kotona.

Mutta ilmeisesti sinä kuljetat himasta eväät joka paikkaan?

Vierailija
36/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt huonoissa ravintoloissa? Olen suurimmaksi osaksi tyytyväinen ravintolakokemuksiini. Rossot, Fransmannit, Amarillot yms. kierrän kaukaa, koska ovat huonoja ketjuravintoloita.

Vierailija
37/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine dining-ravintolat on yleensä hyviä. Käyn mieluummin kalliimmassa paikassa mistä saa hyviä, laadukkaita viinejä kuin keskiluokkaisessa ravintolassa missä myydään talon viiniä ja kastikkeessa lilluvaa kuivaa lihaa ja kasviksia.

Vierailija
38/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet buffetit ovat rahanarvoisia. Esim. yhdessä ravintolassa 10 eurolla saa syödä niin paljon sushia ja itämaista ruokaa kuin haluaa. Susheja on tarjolla toistakymmentä erilaista sorttia, itämaisia muita ruokia puolenkymmentä vaihtoehtoa ja lisäksi vielä salaatti ja jälkiruoka.

Sen sijaan nämä ravintolat missä 30 eurolla saa yhden pienen annoksen ruokaa ovat kaukana rahanarvoisesta.

Vierailija
39/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rax pizza buffet... 10 v sitten hintaa oli 8,90, nyt peräti 13,5 eur !!! Huh huh.

Jää väliin moisesta bulkista.

Sekä taso on huonontunut vastaavasti. Toki voi olla paikkakuntakohtaista. 

Vierailija
40/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin juuri koko perhe syömässä, hintaa tuli 240,- ihan järkyttävän kallista. Pääruoka n. 26 e kpl, jälkiruoka 9,- juomat n. 7,-

Eli yhden ruoan hinnaksi tuli 45,-

Eikä ruoka tosiaan ollut mitään erikoista, hyvää oli mutta ei tosiaan.

No, nyt ei enää vuoteen käydä ulkona syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme