Omikron kokemuksia
Te jotka olette sairastuneet omikroniin, millaisia oireita on tullut?
Itse olen 3. päivää kuumeessa ja kahdella lapsella on kuumetta, testissä todettu omikroniksi. Onko tietoa onko long covid tässäkin yleinen ongelma?
Kommentit (80)
Mulla tukkoisuutta, päänsärkyä, nivel- ja lihassärkyä ja väsyttää ihan tolkuttomasti. Eka testi oli kuitenkin nega...🤔
Tässäpä pieni rsportti: mies 43v.
1.2. Alkoi väsymyksellä. Kuume nousi iltapäivästä 37.8. Seuraavana yönä korkeahko kuume ja vatsa kovana. Ei pystynyt nukkumaan kunnolla.
2.2. Kuumetta ja väsymystä. Todettu tartunta. Päivä vuoteen omana. En juuri syönyt. Join toki. Seuraava yö meni hyvin lääkkeen voimalla.
3.2. Edelleen kuumetta ja heikkoutta. Vieläkään ei juuri ruokaa tee mieli. Tämäkin päivä vuoteessa. Lisäksi silmät väsyivät nopeasti lukemisesta ja tulivat kipeäksi joten lukeminen jäi vähälle. Yö meni jälleen hyvin lääkkeellä.
4.2. Jonkun verran hutera olo mutta ei muuta. Yö Ok.
5.2. Kohtuu hyvä olo. Söin normaalisti pieniä annoksia. Tosin vatsa ripulilla. Lunta oli tullut piha täyteen, joten oli pakko käydä tekeen pari tuntia lumitöitä. Hyvin varovasti yritin. Voimat olivat ihan hyvin tallella. Seuraava Yö Ok.
6.2. Lumityöt kostautuivat. Lievää kuumetta ja jonkin verran yskää, lievää "aivosumua", ruoka ei maistu kovin hyvin eikä ole täyttä makuaistia, mutta pakko alkaa syömään enemmän.
Että ei tämä kehuttava tilanne ole. Minulla ei tosiaan päänsärkyä ja kurkkukipua ole ollut. Toivotaan ettei ala pitkittymään. Kirjoittelen muutaman päivän jälkeen lisää raporttia.
Saas nähdä, aamulla kävin testissä, oireina todella runsas ja vetisen puoleinen nuha, siis iho on jo rikki kaikesta turistamisen tarpeesta, lisäksi oikealla puolella ohimossa repivää kipua ja väsymystä, aivastellut olen viimeisen 12h aikana ainakin 50x. Tuo oikeanpuoleinen korvakin on kipeä, paineentunne aika suuri, mittarissa äsken 37,1 joka ei käsittääkseni lämpöä, mutta toisaalta normipäivälämpöni on kyllä alle 37.
2 rokotetta olen ottanut.
Onko kellekään ne oireet tai se tauti tullut "äkisti" päälle? Ilman mitään ennakkovaroitusta?
5pv oireiden alkamisesta tuli vasta positiivinen. Oireet alkoi päänsäryllä ja kurkku tuntui oudolta. Sitten alkoi järkyttävä palelu mihin ei auttanut mikään. 3pv jatkui näin ja sitten tuli toinen korva kipeäksi ja kurkun outo tunne siirtyi nieluun. Kokoajan silmiin sattui ja väsymys oli kova.
Kun positiivinen testitulos tuli niin illalla nousi kuume, päänsärky paheni todella kovaksi ja niveliä alkoi särkeä. En meinaa pysyä hereillä, tästä vuorokaudesta nukkunut noin 18h. Palelu on edelleen järjetöntä, kuume laskenut pieneksi lämmöksi.
Niin kauan kun yskä ja nuha pysyy poissa, nukkumalla tästä selviää. Perheessä 2 muuta positiivista. Toisella nuha, pieni yskä ja päivän kuume. Toinen täysin oireeton.
Ei rokotuksia kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
5pv oireiden alkamisesta tuli vasta positiivinen. Oireet alkoi päänsäryllä ja kurkku tuntui oudolta. Sitten alkoi järkyttävä palelu mihin ei auttanut mikään. 3pv jatkui näin ja sitten tuli toinen korva kipeäksi ja kurkun outo tunne siirtyi nieluun. Kokoajan silmiin sattui ja väsymys oli kova.
Kun positiivinen testitulos tuli niin illalla nousi kuume, päänsärky paheni todella kovaksi ja niveliä alkoi särkeä. En meinaa pysyä hereillä, tästä vuorokaudesta nukkunut noin 18h. Palelu on edelleen järjetöntä, kuume laskenut pieneksi lämmöksi.
Niin kauan kun yskä ja nuha pysyy poissa, nukkumalla tästä selviää. Perheessä 2 muuta positiivista. Toisella nuha, pieni yskä ja päivän kuume. Toinen täysin oireeton.
Ei rokotuksia kenelläkään.
Oliko tuo silmiin sattuminen sellainen tunne, että tuntuisi kuin kallon sisältä joku painaisi silmämunia ulospäin kokoajan? Minulla on tuollaista, jonka seurauksena kyyneleet tahtomatta valuu rään kanssa kilpaa. Ja tuo palelukin on ihan samanlaista.
0 piikkiä.
Jos repivää kipua ohimossa, voisiko olla veritulppa?
Kaksi päivää oli 38 kuumetta, lievää päänsärkyä, lihaskipuja varsinkin reisissä ja säärissä ollut. Silmäkipua oli alussa varsinkin kun liikutteli silmiä sivulta toiselle. Väsymystä ja samalla myös levotonta oloa, mikä välillä häiritsee unia. Välillä heikottaa, yhtäkkiä huimaa, toisinaan taas hyvä olo. Räkäsyys alkoi 6. päivänä ja kesti päivän. Olo on lievän sairas koko ajan ja oireet vaihtelee jatkuvasti. Hieman hengästyttää ja on jotenkin yleisesti hieman raskas ja inhottava olo.
Tauti ei tunnu kovin voimakkaalta eikä vakavalta, mutta on tosi outo ja poikkeaa täysin tavallisesta flunssasta. Olen rokottamaton 39v nainen.
Olisi kiva kuulla lisää siitä kuinka kauan tauti kestänyt? Varsinkin tällainen puolikas kunto.
Miehellä alkoi torstaina lievät oireet ja todettiin perjantaina positiiviseksi. Kunto hyvä ja nenä vaan vuotaa. Itsellä alkoi eilen ja korkean kuumeen ja lihaskipujen lisäksi minulla on suunnaton NÄLKÄ. Kaikki valittaa et väsyttää ja ruoka ei maistu, mutta minulla toisin. Sain myös uniongelmia.. mitään ei jaksa tehdä, mutta en saa nukuttua. Onko muilla ollut pohjaton nälkä koronassa?
Minulla ei ole kovaa nälkää ollut, mutta olen useammalta ihmiseltä kuullut että heillä on ollut koronassa pohjaton nälkä koko ajan!
Kuume, nivelkipu, ripuli, kurkkukipu ja yskä on ollut nyt oireena. Väsymys myös!
7 hlön perheestä 2 sai positiivisen kotitestin, oirei na parin päivän pääkipu, osalla yhden yön lämpö. Tässä kaikki, loput perheestä eivät sairastuneet ollenkaan. Kellään ei yhtään piikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää oli 38 kuumetta, lievää päänsärkyä, lihaskipuja varsinkin reisissä ja säärissä ollut. Silmäkipua oli alussa varsinkin kun liikutteli silmiä sivulta toiselle. Väsymystä ja samalla myös levotonta oloa, mikä välillä häiritsee unia. Välillä heikottaa, yhtäkkiä huimaa, toisinaan taas hyvä olo. Räkäsyys alkoi 6. päivänä ja kesti päivän. Olo on lievän sairas koko ajan ja oireet vaihtelee jatkuvasti. Hieman hengästyttää ja on jotenkin yleisesti hieman raskas ja inhottava olo.
Tauti ei tunnu kovin voimakkaalta eikä vakavalta, mutta on tosi outo ja poikkeaa täysin tavallisesta flunssasta. Olen rokottamaton 39v nainen.
Olisi kiva kuulla lisää siitä kuinka kauan tauti kestänyt? Varsinkin tällainen puolikas kunto.
Kuukausi meni kokonaisuudessaan, välillä vieläkin yskittää ja kurkkuun tulee limaa.
Vierailija kirjoitti:
7 hlön perheestä 2 sai positiivisen kotitestin, oirei na parin päivän pääkipu, osalla yhden yön lämpö. Tässä kaikki, loput perheestä eivät sairastuneet ollenkaan. Kellään ei yhtään piikkiä.
Lisäyksenä vielä että yhdellä positiivisista oli pari pv tympeää kipua toisessa silmässä
Itsellä nyt menossa päivä 4.
Ensimmäisenä päivänä kurkkukipua, väsymystä ja päänsärkyä.
Toinen ja kolmas päivä kuumetta 38,5-40, voimakasta päänsärkyä, nuhaa ja yskää ja kurkkukipua. Olen lähinnä nukkunut koko ajan.
Tänään kuumetta alle 38, lievää päänsärkyä ja nenän tukkoisuutta.
40v nainen, kaksi rokotusta
Meillä täällä toisella kotitestattu tartunta ja itellä alkoi myös oireet eilen illalla. En oo vielä testannu mutta aika selvä peli. Rokotteet molemmilla.
Mulla väsymys isoin oire (ainakin vielä). Aamulla heräsin kurkku karheana ja tukkoisena + lievä pänsärky, menivät Finrexinillä ohi. Toisella kurkkukipu, yskä, nuha, tukkoisuus ja matala kuume.
Ihan pari päivää vasta tauti ollut toisella, joten saa nähä, mihin suuntaan kehittyy, kumpaisellakin.
Vesinuhaa, kurkkukipua, pientä lämpöä, järjetön yskä, tuntuu, että tukehtuu. Päänsärkyä. Koskee rintaan, kun yskittää. Suun limakalvot kipeänä, maha sekaisin koko ajan, ripulilla. Väsymys, muttei saa yskän takia nukuttua. Näitä jatkunut nyt 8pv ja nyt alkaa olo vasta pienin askelin kohenemaan.
Koko perheeni sairastui(4 henkilöä), jokaisella tauti kesti pari-kolme viikkoa. Oireina kuumetta, tukkoisuutta, hengenahdistusta, yskää ja muutoksia haju- ja makuaistissa. Perheessäni on rokotettuja ja yksi rokottamaton, taudinkuva siitä huolimatta hyvin samanlainen jokaisella.
Viikonloppuna altistuin ja veljellä sekä hänen vaimolla on testattiin positiivinen, joten itselläkin se nyt lienee. Kurkku on ollut karhea, lihassärkyä ja väsymystä oireina. Ei rokotuksia.