Omikron kokemuksia
Te jotka olette sairastuneet omikroniin, millaisia oireita on tullut?
Itse olen 3. päivää kuumeessa ja kahdella lapsella on kuumetta, testissä todettu omikroniksi. Onko tietoa onko long covid tässäkin yleinen ongelma?
Kommentit (80)
Ja 41 lisää, että kuukautisiani ei näy ei kuulu vaikka pitäisi ja raskaana en ole.
Tämä on asia joka korpeaa ja mietityttää todella myös☹️.
41
Mulla korona ollut nyt viikon. Alkoi palelulla ja lihaskivuilla, heikkona olona. Olo oli maanantaina niin surkea, että hain sairauslomaa. Ajattelin vielä viikonloppuna, että voisin tehdä etätöitä vaikka koko viikon, mutta kunto ollut niin heikko etten ole pystynyt tekemään töitä ollenkaan. Ruokahalua ei ole, en ole viikkoon syönyt kuin pakolla jotain pientä.
Kiloja lähtenyt muutama, ainoa hyvä puoli tässä sairastamisessa.
Oli 2 päivää mietoa päänsärkyä ja 37,5 astetta kuumetta.
1. Ensimmäisenä päivänä kuumetta 37,1-38,1, päänsärkyä, lihaskipua, väsymystä. Toisesta päivästä alkaen kuivaa ärsytysyskää ehkä parin päivän ajan. Sen jälkeen ei mitään. Lapsi, 1 rokotus.
2. Ensimmäisenä ja päivänä lievää päänsärkyä, lihas- ja nivelkipua. Toisena päivänä samat ja pientä väsytystä. Sen jälkeen pientä nuhaa ja ärsytysyskää. Ei kuumetta ja koko ajan etätöissä. Aikuinen, 3 rokotusta.
3. Samat kuin edellä, mutta enemmän nuhaa. Aikuinen, 3 rokotusta.
4. Limaa kurkussa ja ääni painuksissa. Ei muita oireita. Lapsi, 2 rokotusta.
Joku taisi ketjussa kysyä oireiden alkamisesta yht'äkkiä tmv ja itselläni juuri niin, menin norm töihin perjantaina ja alkuiltapvästä iski tuo jotenkin oudon tuntuinen pääkipu.
Siitä se sitten lähti lysti irti ja ennen sitä ei tosiaan yhtikäs mitään.
-41-
Hyvin pientä pääkipua pari päivää, hiukan tuntemuksia kurkussa ja suuri unentarve, siinä se. Nyt viides päivä oireiden alusta ja tunnen itseni täysin terveeksi.
Ja olikos se niin, että mitä laajemmat oireet niin sitä suurempi riski long covidiin?
Israelissa lääkärit ovat havainneet omikronin jälkeen aiheutuvan aiempia variantteja enemmän neurologisia oireita
Israel Report: Mild illness? Omicron causing more neurological issues than previous variants
Many who recovered from Omicron experience extreme weakness, loss of consciousness, and even a comatose state, doctors say.
Israel's healthcare system is now dealing with the neurological side effects of the Omicron wave of COVID-19 - and these side effects seem to be more significant than in previous waves, Yediot Aharonot reported.
The Health Ministry is examining the scope of the neurological issues reported among those recovered from Omicron, but hospitals are reporting that many of those recovered are experiencing these issues. This is especially true for women, who are experiencing loss of consciousness, migraines, and muscle aches, and the complaints are most common among younger women who experienced only mild illness.
Dr. Dror Dicker, Director of Department of Internal Medicine D Corona at Hasharon Hospital, said: "Lately we are seeing that many who recovered [from COVID-19] are suffering extreme weakness or even difficulty with daily functioning, loss of consciousness, severe headaches, muscle aches, and weakness."
"From what we see, among those hospitalized for these issues, there are more women in total."
Dr. Salo Haratz, head of the Neurology Department at Assuta Ashdod Medical Center, said: "We see it more among women, who are developing symptoms of migraine-like headaches. It seems simple but it severely harms the quality of life."
"This is alongside a subgroup of women who are pregnant or postpartum, for whom these symptoms are more severe and who experience convulsions and loss of consciousness, and even a comatose state. We are talking about dozens of women, and most of them recover. Neurologists' awareness of these effects is growing, and today we know to identify them and better search for them." https://www.israelnationalnews.com/news/322426
Mulla alkoi kuivalla yskällä ja ripulilla. Kurkkua kutittaa ihan kauheasti, mutta ei ole kipeä. Lapsilla oli päivän kuume ja yskä. Meni lapsilta nopeasti ohi.
Mulla on nyt 6. päivä menossa. Oireet olleet aika lieviä, ei kuumetta, ei päänsärkyä eikä väsymystä. Oireina vain nuha, tai oikeastaan hirveä tukkoisuus, sekin nenässä ei rintakehässä. Lisäksi välillä tulee hirveä yskänpuuska.
Tässä nyt mietinkin, että menenkö suoraan töihin maanantaina vai soitanko työterveyteen jos olo on edelleen sama. Tuntuu ihan älyttömältä istua hyvässä yleiskunnossa kotona, mutta toisaalta oireet ei ole loppuneet. Tosin THL:n ohjeessa on, että nuhaa ei katsota oireeksi enää loppuvaiheessa. Missä vaiheessa olette siis palanneet töihin muut?
Mulla eka päivä, heräsin pieneen kurkkukipuun ja päivän mittaan alkoi aivan jäätävä pää ja silmäkipu, mihin ei lääke vaikuta. Kuumeen rysäytti yhtäkkiä korkeaksi, ees muista millon viimeks aikuisena enempää ku 37. Myös tukkoinen olo, ei saa henkeä nenän kautta yhtään. Meillä 3/4 tässä nyt. Oon rokotettua riskiryhmää.
Kuume yli 40, ripuli ja oksettaa. Menin niin huonoon kuntoon, että nyt oon sairaalan teho-osastolla. Hirveä olo ja pelottaa, olisi pitänyt ottaa rokotteet.
Itsellä alkoi eilen illalla väsymyksellä ja keuhkojen alueen tulehtuneella tunteella ja kurkun kovalla karheudella, tosi nopeasti iski nuo oireet. Osasin koronaa toki odottaakin kun lapsi on ollut vuorossa ensin. Tänään on ollut todella kipeä keuhkojen alue, hengittäminen ei ole oikeastaan vaikeaa mutta se sattuu tosi kovaa. Toivottavasti se ei viittaa vakavaan tautimuotoon, tässä ketjussa sitä ei kauheasti ole mainittu. Keuhkojen tuntuu tulehtuneelta ja polttelee, kurkku todella karhealta ja kuumetta on, ja vasta eka päivä menossa. Kaksi rokotetta on joista tosin viimeisin joulukuussa otettu.
Kahtena päivänä lievää kuumetta ja päänsärkyä. Lapsella oli yhtenä yönä kuumetta ja seuraavan päivänä pää kipeä. Muuta meillä ei ollutkaan.
-rokottamaton
- 1,5 vuorokautta 38 kuumetta ja päänsärky
- kuumeen jälkeen pari päivää hiukan normaalia väsyneempi
- 5 karanteenipäivän jälkeen normaalisti töissä ja urheilemassa
- ei koronarokotteita
Vierailija kirjoitti:
- 1,5 vuorokautta 38 kuumetta ja päänsärky
- kuumeen jälkeen pari päivää hiukan normaalia väsyneempi
- 5 karanteenipäivän jälkeen normaalisti töissä ja urheilemassa
- ei koronarokotteita
Meillä aikalailla tismalleen samalla tavalla meni. Näyttää kyllä mitä seuraillut, että rokotetut sairastuu pahemmin.
Onko kenellekään tullut pieniä mustelmia kehoon koronaa sairastaessa? Itselle on ilmestynyt useampi vaikka olen lähinnä levännyt ja välillä jaloitellut.
M48 ei rokotuksia.
Olin viikon kolmen koronapositiisen ympäröimä 24/7.
Lopulta sain tartunnan, ilmeisesti siksi koska tuli useampi aivastus päin näköä.
Tuli lopulta positiivinen tulos niin kotitestillä kun julkisella.
Lievä lämmön nousu +37.7C kesti aamusta iltaan, meni sillä ohi. Ei muita oireita, ei nuhaa, ei yskää, ei väsymystä.
Ja joo, olen iloinen että sairastuin ja sain koronapassin, nyt pääsen ulkomaille ilman 230€ pcr-testiä, eikä Virossakaan nyt tartte olla 7päivää karanteenissa. Alko nimittäin just loma!
Meidän perheessä kaikilla nyt korona, teinillä tulos tuli tänään ja miehellä eilen ja oireina heillä tähän mennessä lievää kurkkukipua ja tukkoisuutta jota varsinkin miehellä sekä pientä pääkipua.
Minä olenkin sitten toinen stoori, oireeni alkoivat viime pe pääkivulla joka paheni todella kovaksi kestäen ma-aamuun saakka, la alkoi jonkinasteinen räkäisyys ja nielu/rintakehä oli kuin raastinraudalla vedeltyjä, ei yhtään ruokahalua ja syömisen yritys päättyi etomiseen ja kuvotukseen. Sitten alkoi lämpöily ja la-illasta ma saakka oli 39 asteen kuumeilua. Uloste hieman löysempää ja limaista.
Ma-ke/to todella räkäistä ja tukkoista, kärsä siis aivan tukossa ja alkuvkosta oli myös 2pv toisessa silmässä outoa paineista kipua ja punoittelua kummassakin. Toissayönä heräsin oikean käden sormien pistelyyn ja puutumiseen ja säikähdin jo veritulppa-asiaa, mutta meni ohi.
Haju-ja makuaistihäiriöitä ollut nyt 3pvänä, en haista kylpygeeliäni, en kahvia ja moni asia maistuu vain jotenkin pistävälle jne
Väsymys on ollut pohjatonta, toki nukkuminen yöllä ollut huonompaakin yskimisen vuoksi, niin siis yskä ollut ja on yhä, todella voimakasta, mutta vaikka nukkuisin 8-9h/yö niin silti en jaksa valvoa kuin 4-5h ja sitten otettava päiväunet, jopa tänään vaikka tautipvä7 jo menossa.
Jalat eivät kanna yhtään, aivan vetelät.
Ma olisi töihin meno, saas nähdä miten ajan käy, en ole istuvassa rauhallisessa toimistotyössä ja maskia olisi pystyttävä pitämään joka haastavaa normaalihengittämiselläkin ja yskimättä.
Myönnän, pelottaa mitä tämä tauti mahd aiheuttanut/aiheuttaa jälkeenpäin🤔.
Niin ja 2 rokotusta, teinillä myös ja miehellä 3.
Miehelle totesivat puhelimessa, että näyttäisi olevan Omikronia joten sitä kai minunkin, koska minähän tämän meille kotiin töistäni toin.