Omikron kokemuksia
Te jotka olette sairastuneet omikroniin, millaisia oireita on tullut?
Itse olen 3. päivää kuumeessa ja kahdella lapsella on kuumetta, testissä todettu omikroniksi. Onko tietoa onko long covid tässäkin yleinen ongelma?
Kommentit (80)
Viikonloppuna hieman lihaskipua. Maanantaina ensin kurkussa kumma tunne ja illalla karheutta. Tiistaina nenä vuosi, kurkku kipeytyi ja yleinen flunssainen olo. Keskiviikkona kurkkukipu ja limaisuus edelleen paheni. Nyt torstaina mennään vielä samoin oirein. Ei merkkejä helpotuksesta.
Kolme rokotusta takana, vaikka eipä noilla näytä olevan mitään vaikutusta omikroniin. Toisiin ei tartu ollenkaan tai ovat oireettomia, toisilla oireilee enemmän, rokotuksista riippumatta.
Kova nuha jatkunut jo 11 päivää, alussa vähän lihaskipuja. Nuha pysyy aisoissa Duactilla mutta sivuvaikutukset alkavat haitata (iho kuivuu ja hilseilee).
Hirveä yskä ei muuta. Viikon olin kotona, sitten töihin köhimään kun ei pitkittynyt yskä kuulemma haittaa.
Copy/pastaan tän tänne toisesta keskustelusta (https://www.vauva.fi/keskustelu/4597552/hs-jokainen-lievaoireinenkin-ko…) eli millainen oli/on omani eli testattu positiivinen ja nyt se "paste"...
"No, korillatauti tuli sairastettua. Käsivapinaa jäi ja aivot tuntuu - tyhmiltä. Voinee pitää siis paikkansa. Taudista vasta n. 3 viikko mutta hitaasti tuntuu poistuvan. Muitakin oireita on mutta ei niin elämistä haittaavia. Tuo käsivapina on tosi paha juttu! Kaikkin tarkka työ on ollutta ja mennyttä. Myös käsi ala on nyt eri kuin aiemmin. Käsi kun vapisee nimeä kirjoittaessa. Jopa niin, ettei meinaa saada kirjoitetuksi ollenkaan. Nyt haittaa jo tietokonenäppylöilläkin eli ei meinaa osua aina oikeaan kirjiameen! Joutu korjailemaan ja ... olkoon - en jaksa... Mutta aivotkin tuntuu siis puuroiselta. Ei kuje ajatus kuin ennen! ihan kumma tauti on toi korona. ja hirmu väsymys päällä 3 viikon jälkeenkin. Hyvä, jos jaksaa edes postin hakea 50 metrin päästä laatikolta. takqas tullessa jo hikoiluttaa. (en ole lihava) Myös lumen kolaaminen on hankalaa ja on nyt jäänytkin. tein vain uran pihasta ulko-ovelle... Autoa en tartte koska 3 viikon jälkeenkin koronatesti(kotiversio) näyttää 2:ta viivaa... positiivinen siis ja ed. olen tartuttava kait sitten..."
Ai niin... Kuten sanoin - ajatus ei kulje ei... Eli vastaaaja 65 oireet ei kummosetkaan. Ma alko olemattoman pienellä kurkkukivulla, joka poistui ti iltana. Ei haitannut mitenkään elelyä. Just ja just tunsi, että kurkussa on jotain. Mutta POSITIIVINEN KORONATULOS! Silloin ja vielä 7 päivää tartunnasta ja nyt edelleen eilen (ke) aamuna! Minulla normi flunssassa yleensä n. 10 x pahemmat kivut. Kun Ma alkoi, niin Ti aamusta lisäksi nivelkipuja mutta ei pahoja. Ei tarvinnut mitään lääkistystä. Kivut katosi to iltaan mennessä ja sen jälkeen ei mitään muuta podentaoiretta poislukien nuo pahemmat siitä seuranneet myöhäis oireet mistä aiemmin kirjoitin ja mitä ed. poden enkä tiedä lakkaavatko ollenkaan? Edes kuumetta ei ollut yhtään. Koko perheemme sairasti tuon koronan. Kaikilla lievät oireet. Muilla ei ainakaan vielä jälkioireita.
Sunnuntaina pienen hetken ajan tuntui kurkku karhealle, tein kotitestin jossa välitön positiivinen tulos. Ei ollut edes kontrolliviiva ehtinyt tulla esiin, kun itse testiviiva oli vahvana esillä.
Maanantaina virallinen pcr testi +.
Maanantaina tulivat oireet:
- voimakas tukkoisuus
- vetinen lievä nuha
- ääni painuksissa
- päänsärky joka oli repivää ja vihlovaa ohimoilla sekä otsan alueella
- vatsakipu ja ripuli
- lihaskivut
- ad 37,5
- väsymys
Tiistaina oireet samat, mutta kuume nousi 39,2
Ja päässä (korkeasta kuumesta johtuen?) epätodellinen olo. Tämä outo tuntemus pysyi päässä vaikka otin kuumetta alentavaa lääkettä (kuume laski ad 37)
Keskiviikkona tuntui olo selvästi paremmalle, mutta kuumetta edelleen ad 38. Järkyttävä tukkoisuus jatkui ja poskionteloihin ilmaantui kova paineentunne.
Vetistä nuhaa ei ollut enää. Väsymyksen tunne helpottaa.
Tänään ei enää voimakkaita oireita, vain ääni hieman maassa. Muutoin vointi ok.
Minulla ei kertaakaan ollut yskää, ei haju- tai makuaistin muutosta. Ei hengitykseen tai keuhkoihin liittyviä oireita.
Olen juonut koko ajan, yötä myöten viccyä. Ruokahalu normaali.
Vaikka väsymys oli kova, en saanut nukuttua kuin 1-2 h kerrallaan ja heräsin.
Minulla kolme rokotusta, joista viimeisin tammikuun 2022 alussa.
THL kirjoitusten mukaan minulla jolla on kolme rokotusta ja sairastettu tauti, on hypridisuoja.
Ei mitään oireita. PCR testi positiivinen ja kotitestit näyttää edelleen nagativiista.. Kävin testissä kun tytär oli päivän kuumeessa ja hänellä kotitestit näyttivät positiivista. Samoin vaimolla ainoat oireet vähän nuhan kaltaista pientä oireitta. Tyttärellä päivän kuume ja pääkipu. Sen jälkeen ei mitään
Ja lisänä ei rokotteita perheessä
Mulla näkyi omakannassa vain että koronatestin tulos positiivinen, oletan että kyseessä oli omikron. Mulla oli selässä lihassärkyä ensin päivän verran, luulin että on pyöräilystä selkä jumissa. Sitten seuraavana aamuna oli nenä vähän tukkoinen ja kurkku karhea, ja lapselle nousi kuume, niin tein kotitestin, ja positiivinen tuli. Tämän jälkeen oli vielä muutama päivä jonkinlaista nuhaa, mutta ihan sellaista kirkasta koko ajan, ei yhtään sellaista kunnon räkää. Puolisolla oli samankaltaisia oireita, lapsella päivän verran kova kuume.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina pienen hetken ajan tuntui kurkku karhealle, tein kotitestin jossa välitön positiivinen tulos. Ei ollut edes kontrolliviiva ehtinyt tulla esiin, kun itse testiviiva oli vahvana esillä.
Maanantaina virallinen pcr testi +.Maanantaina tulivat oireet:
- voimakas tukkoisuus
- vetinen lievä nuha
- ääni painuksissa
- päänsärky joka oli repivää ja vihlovaa ohimoilla sekä otsan alueella
- vatsakipu ja ripuli
- lihaskivut
- ad 37,5
- väsymysTiistaina oireet samat, mutta kuume nousi 39,2
Ja päässä (korkeasta kuumesta johtuen?) epätodellinen olo. Tämä outo tuntemus pysyi päässä vaikka otin kuumetta alentavaa lääkettä (kuume laski ad 37)Keskiviikkona tuntui olo selvästi paremmalle, mutta kuumetta edelleen ad 38. Järkyttävä tukkoisuus jatkui ja poskionteloihin ilmaantui kova paineentunne.
Vetistä nuhaa ei ollut enää. Väsymyksen tunne helpottaa.Tänään ei enää voimakkaita oireita, vain ääni hieman maassa. Muutoin vointi ok.
Minulla ei kertaakaan ollut yskää, ei haju- tai makuaistin muutosta. Ei hengitykseen tai keuhkoihin liittyviä oireita.
Olen juonut koko ajan, yötä myöten viccyä. Ruokahalu normaali.
Vaikka väsymys oli kova, en saanut nukuttua kuin 1-2 h kerrallaan ja heräsin.Minulla kolme rokotusta, joista viimeisin tammikuun 2022 alussa.
THL kirjoitusten mukaan minulla jolla on kolme rokotusta ja sairastettu tauti, on hypridisuoja.
Eikö se Nohynekin kaksi piikkiä ja sairastettu tauti ollut hybridisuoja, sulla on nyt vähintään triplahybridisuoja. Ja oliko kolme piikkiä ja kaksi sairastettua tautia sitten superhybridi 😄
Nyt korona päällä 3. päivää. 3 x rokotettu 38v perusterve nainen
Oireet:
Päivä 1. Herätessä kurkku oli karhea ja koko päivän kipeä. Aika ajoin yskää. Hieman nuhaa. Olo ok. Testi nega.
Päivä 2. Heräsin järkyttävään ohimopäänsärkyyn, joka kesti koko päivän, eikä kipulääkkeet täysin auttaneet. Kipeä ja ankea olo muutenkin.
Päivä 3. Heräsin jälleen järkyttävään päänsärkyyn (enemmän otsalla) ja oloon. Otin särkylääkkeen ja joko sen takia tai muuten päänsärky hävisi. Hetkellinen kuumeinen olo joka meni pois.
Tilalle tuli kurkkuun tuntemus kuin kaktus tai raastinrauta ja nielemisvaikeutta, helpotti kuumalla juomalla. Enemmän nyt vuotanut nenä ja aika ajoin yskää. Positiivinen testitulos.
Nyt suht siedettävä olo, mutta pelkään että päänsärky tulee takaisin.
Vuodepotilaana ollut päivät 2 ja 3.
Kuvaisin tätä tautia sanalla viheliäinen.
Tsemppiä kaikille koronaa poteville!
Sairastettu virallisilla vahvistettu korona 28.2. (nuorin lapsi sai päiväkodista), 4.2. toinen lapsi ja itse 6.2.
Olo ei ole todellinen: meillä on jälleen tänään todettu virallisesti korona.
Itsellä kolme rokotetta ja sairastettu, vanhemmalla lapsella ehti yksi rokote ja sairastettu, päiväkotilainen ei saanut rokotteita.
Toinenkin kierros tulee päiväkodista. Alkaa loppua hermo.
1. Päivänä kuume nousi 40 asteeseen, kovat lihaskivut ihan, kuin olisi treenannut kovaa, päänsärkyä ja kurkkukipua.
Kuume kesti vain yhden päivän. Muut oireet katosivat 5 päivässä kokonaan
Eka päivänä heräsin kurkun karheuteen ja koko päivä mieletön päänsärky. Palelua, hikoilua, jalan kipua, nivusten kipua, joka paikassa paikkaa vaihtavia tuikkaavia kiputuntemuksia. Lievää väsymystä. Panadol ei auttanut, illalla buranasta pieni apu.
Toisen päivän yönä hengenahdistusta ja henkitorven rahinaa. Kolmas päivää hengitys rahisee, pää ei ole kipeä, kuivaa yskää, nuhaa. Neljäs päivä muuten sama, nyt alkanut nousta pientä lämpöä. Henki kulkee, mut on painon tunnetta rintakehällä. Olen puhaltanut pulloon, siitä ollut apua vähäsen.
Muilla perheenjäsenillä meni lievemmin ja nopeammin ohi. Osalla oli korkea 2 päivän kuume.
Kellään ei rokotuksia.
Alkoi yöllä kurkkukivulla, seuraavana päivänä kova väsymys. 2. päivästä lähtien pientä lämpöä, n. 37.5 sekä väsymystä, lihaskipua. 3. päivänä alkoi yskä ja nenä vuotamaan+tein kotitestin ja näytti positiivisen tuloksen. Nyt tosiaan tauti päällä kolmatta päivää, yskä tuntuu pahenevan koko ajan. 3 rokotetta olen ottanut.
Olin juhannusviikonloppuna viihteellä. Maanantaina kurkku kipeä. Ei vielä muita oireita. Tiistaina ei enää kurkkukipua, mutta flunssasta oloa ja heikotusta, joka paheni iltaa kohden. Yö ihan hirveä, koska en saanut happea, liman tunnetta keuhkoissa ja keuhkoputkessa. Aikasin aamulla lisäsin tyynyjä ja nostin itteni koho asentoon, joka auttoi vähän ja nukahdin. Heinix itsellä auttanut koronaoireisiin. Nyt keskiviikkona olo tukkoinen, mutta ok. Hengitys ajoittain vaikeaa. Olen kuitenkin jaksanut touhuta.
Tauti alkoi palaneen tuntuisella kurkulla ja väsymyksellä. Yöllä nousi kuume ja oli 38 +risat pari päivää, tähän liittyi myös kova päänsärky sekä lihassärky. Sen jälkeen tuli vatsakivut ja ripuli. Sitten nenä meni todella tukkoon pariksi päiväksi. Lopuksi hyvin flunssainen olo, mutta nenä ei vuoda. Viikko oireiden alkamisesta ja olo on kammottavan väsynyt. Toivon että alkaisi mennä jo ohi.
Avopuoliso sai toisesta rokotteesta selittämättömiä mustelmia.