Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies siirtyi suoraan suhteeseen toisen kanssa, en pääse surusta yli

Vierailija
08.01.2022 |

Erosimme viime vuonna alkukesästä miehen kanssa viiden vuoden suhteen jälkeen. Hänen mukaansa toinen nainen ei liittynyt eroon, mutta tuota on vaikeaa uskoa, kun siirtyi tähän saman tien eikä mennyt kuin hetki niin nainen kantoi tavaransa toisesta kaupungista miehen asuntoon.
Kysymys kuuluu, miten löydän itsestäni nyt sen voimaantuneen vahvan naisen joka kääntää tämän voitoksi? Olen ollut surusta sairas kaikki nämä kuukaudet.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä muutti meidän yhteisestä kodista suoraan uuden naisensa luokse. Oltiin 10 vuotta yhessä joista viimeisen hän omien sanojen mukaan pyöritti kahta naista 🤷‍♀️

Vierailija
62/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee ajallaan ohi. Surukin. Toisen tunteita ei voi muuttaa vain omiaan voi. Kannattaa keskittyä elämässä asioihin, jotka tuovat iloa. Viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka arvostavat sinua. Jonain päivänä huomaat, että ikävä on hälvennyt ja mies ei todellakaan ollut arvoisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet arvokas. Haluaisitko tosiaan olla sellaisen miehen kanssa joka toimii noin? Ansaitset parempaa. Mutta tunteita ei voi käskeä, on hyvä tiedostaa herättääkö tämä eloon jotain muitakin menneisyyden kokemuksia jotka vaikuttavat nyt kokemaasi kipuun.

Vierailija
64/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vuosi kun pystyin hyväksymään että enää ei palata yhteen

Vierailija
65/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on vaikea luopua unelmista ja mielikuvista. Onnellisesta parisuhteesta, perhe-elämästä, tulevaisuuden lapsista, matkoista. On ehkä vaikea luopua puolison ystävistä, illanvietosta, sukulaisista, juhlapyhistä jne. Mutta en voisi ajatellakaan haaveilla sellaisesta ihmisen kanssa, joka ei välitä minusta ja tunteistani.

Vierailija
66/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä unohtaa ne "tunteet" niin et ole pihalla kuin lumiukko.

Vierailija
67/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo jätti entisensä tavattuaan minut. En edes tiennyt tuosta aiemmasta kaverista ennen kuin sanoi ilmoittaneensa sille, että homma on ohi.

Samoin kävi nyt. Oli löytänyt uuden miehen, johon vaihtoi lennosta ilman mitään varoitusta.

Vierailija
68/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuus upgreidata on tehnyt varkaan. Joko se nainen on jollain tapaa hänen statusta kohottava (ulkonäkö, nuorempi ikä, varallisuus) tai sitten se imee mu*aa ahnaammin ainakin alkuhuumassa.. Löydät paremman.

Vierailija
69/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih.. tiedän tunteen. Mun mieheni meni naimisiin alle vuoden päästä erostamme. Mä en ollut edes vaimo, vaan naimisiin menoa kymmenen vuotta odottanut naisystävä. Meidän piti alunperin avioitua, mutta kun mitään ei tapahtunut, päätin itse kosia. Sain rukkaset. Suhde meni palasiksi, kun paljastui että se oli vain hauskanpitoa ilman sitoumuksia.

Tunsin itseni arvottomaksi, eikä sitä oloa suinkaan parantanut miehen avioliitto ventovieraan kanssa.

Luotto miehiin meni saman tien. Toivottavasti sinä löydät onnesi!

Vierailija
70/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla aika lailla sama tilanne ja olen ihan rikki. Asiaan liittyy kaiken lisäksi asioita, joita on todella vaikeaa uskoa. Sellaisia asioita, joita en olisi voinut kuvitella miehen koskaan tekevän. Olen lohduttanut itseäni ajatuksella, että mies on ollut jotenkin täysin sekaisin, kun on pistänyt kertaheitolla koko muunkin elämänsä ihan hukkaan. Kaikki ei siis johdu lainkaan minusta ja meidän suhteestamme, vaan hän on sotkenut muitakin asioitaan aika tehokkaasti ja tiedän, että hänen elämänsä ei ainakaan paremmaksi ole tulossa. Hän sanoo minulle, että on onnellisempi kuin koskaan ennen ja kaikki asiat järjestyvät. Silti hän on jostain syystä minulle äärettömän vihainen ja katkera ja salailee uudelta naiselta asioita jne. 

Sinulle ap sanoisin, että vaikka tuntuu pahalta, yritä ajatella niin päin, että se, mitä sinä heidän suhteestaan tiedät, on vain se, minkä ex haluaa sinun tietävän. Se suhde voi olla (ja todennäköisesti onkin) ihan katastrofi, mutta eihän ex sitä sinulle voi kertoa. 

Vierailija
71/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet arvokas. Haluaisitko tosiaan olla sellaisen miehen kanssa joka toimii noin? Ansaitset parempaa. Mutta tunteita ei voi käskeä, on hyvä tiedostaa herättääkö tämä eloon jotain muitakin menneisyyden kokemuksia jotka vaikuttavat nyt kokemaasi kipuun.

Ah, mitä kliseitä!

Joo, tottakai ap on arvokas.

Eikä haluaisi puolisokseen lennosta vaihtavaa.

Mutta nyt tämä asia tuli uutena 5 vuoden parisuhteen jälkeen, jolloin ap ikään kuin näkee totuuden miehestä ja joutuu toteamaan itselleen, että ne 5 vuotta ja se oma kumppani olivat tavallaan valhetta. Se ihminen ei ollutkaan se, miksi häntä luulin.

Tästä surussa ja mielen kaaoksessa on enemmän kysymys kuin sen paskiaisen "menettämisestä".

Ja vielä, 'ansaitset parempaa'. No kyl kyl, mutta oikeasti kukaan ei ansaitse mitään parisuhdetta, eikä se hyvälle ihmisellekään tule kuin onnenkantamoisena. Eli mitään takuuta ei ole, että vaikka tulet jätetyksi ja hylätyksi, saisit enää koskaan kokea onnellista parisuhdetta.

Terveiset risukasasta ikuisen kaamoksen maassa

Vierailija
72/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tekevät tuota. Eivät osaa olla yksin.

Yli 80 prosenttia eronneista miehistä on uudessa parisuhteessa alle 2 kk erosta. Jos mies tekee aloitteen eroon, hänellä on lähes aina uusi suhde käynnissä tai on ollut jo pitkään entisen suhteen aikana.

Siksiköhän exälläni olikin niin kiire hommata uusi mies, kun ajatteli että piti päihittää minut. No eipä minulla nyt 2v myöhemmin edelleenkään ketään ole.

Vierailija
73/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksan aina vaan ihmetellä niitä naisia (tai miehiä) joihin tämä loikkaus tapahtuu. Eivätkö yhtään ajattele ettei tuollainen toimintatapa kerro ihmisen luotettavuudesta hirveän hyvää? Voivat hyvin todennäköisesti kokea itse saman jatkossa.

Tietenkin tuntevat olonsa niin speciaaliksi kun ihan hänen vuokseen jättävät kumppaninsa. Siihen päälle vielä ne tyypilliset ylistelyt ja lepertelyt miten on kaikin puolin paras ja täydellinen, ihmeellisin eikä kukaan aikaisempi yllä samaan. Siinä vaiheessa loppuu se järjenkäyttö.

Vierailija
74/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antaa ajan kulua, huomaat ne huonot puolet tyypissä tai tulee uutta tietoa. Näkee eri kannalta asioita. Rakastuneena näkee vain ne hyvät. Toisen toiminta kertoo hänen arvomaailmasta, jos lennosta vaihtaa, että selkäsi takana on puuhattu mahdollisesti jotain. Ja jätetty ero selvittämättä edes lyhyesti, mikä oikeasti oli syynä. Tulevaisuudessa olet varovaisempi. 

Vierailija
75/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun antaa ajan kulua, huomaat ne huonot puolet tyypissä tai tulee uutta tietoa. Näkee eri kannalta asioita. Rakastuneena näkee vain ne hyvät.

Eräs väitti olevansa minuun rakastunut, mutta vaikutti kuitenkin näkevän minussa enimmäkseen huonoa. Moni asia mitä tein ja sanoin oli väärin ja niistä kimpaantui. Mahtoikohan olla feikkiä sitten. Koska itse ainakin olin rakastunut enkä todellakaan nähnyt hänessä niitä vikoja mitä nyt jälkeenpäin näen. Kerta kerralta kun sain hänen raivoamistaan niskaani pilvilinnani mureni ja tulin pikkuhiljaa järkiini.

Vierailija
76/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih.. tiedän tunteen. Mun mieheni meni naimisiin alle vuoden päästä erostamme. Mä en ollut edes vaimo, vaan naimisiin menoa kymmenen vuotta odottanut naisystävä. Meidän piti alunperin avioitua, mutta kun mitään ei tapahtunut, päätin itse kosia. Sain rukkaset. Suhde meni palasiksi, kun paljastui että se oli vain hauskanpitoa ilman sitoumuksia.

Tunsin itseni arvottomaksi, eikä sitä oloa suinkaan parantanut miehen avioliitto ventovieraan kanssa.

Luotto miehiin meni saman tien. Toivottavasti sinä löydät onnesi!

Näitä tarinoita on pilvin pimein ja silti joku jaksaa aina puolustella, että ”kaikki nyt eivät vaan tahdo naimisiin koskaan” tai ”avioliitto on vain paperinpala” kun todellisuudessa syy sille, ettei olla naimisissa, on 99.9%:sti se ettei jompikumpi osapuoli vaan halua naimisiin juuri kyseisen henkilön kanssa. Lähtekää nyt hittoon ajoissa noista suhteista.

Vierailija
77/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksan aina vaan ihmetellä niitä naisia (tai miehiä) joihin tämä loikkaus tapahtuu. Eivätkö yhtään ajattele ettei tuollainen toimintatapa kerro ihmisen luotettavuudesta hirveän hyvää? Voivat hyvin todennäköisesti kokea itse saman jatkossa.

Tietenkin tuntevat olonsa niin speciaaliksi kun ihan hänen vuokseen jättävät kumppaninsa. Siihen päälle vielä ne tyypilliset ylistelyt ja lepertelyt miten on kaikin puolin paras ja täydellinen, ihmeellisin eikä kukaan aikaisempi yllä samaan. Siinä vaiheessa loppuu se järjenkäyttö.

Nuo henkilöt osaavat myös valita sanansa ja tehdä sille toiselle niin erityinen olo, että järki katoaa päästä ja kaikki menee täydestä.

Vierailija
78/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo henkilöt osaavat myös valita sanansa ja tehdä sille toiselle niin erityinen olo, että järki katoaa päästä ja kaikki menee täydestä.

Hävettää kun itse olin tuollainen idiootti. Miten nielin sen kaiken, nohh tulihan siinä aika pitkään oltua yksin niin ei tuollaista aivan joka päivä kuule. Luulin kuitenkin törmänneeni viimein elämäni rakkauteen, mutta kaikki se olikin pelkkää poskien lätinää.

Vierailija
79/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä hetken kun myönnät totuuden etkä elä haaveissa surukin vähenee

Eiköhän aika auta tähän ongelmaan. Anna ajan kulua. Et kai oikeasti kuitenkaan haluaisi enää muuttaa yhteen eksäsi kanssa?? Tiedän elävästä elämästä ainakin neljä tapausta, joissa mies on eronnut ja muuttanut nopeasti yhteen uuden naisen kanssa. Uudet suhteet / liitot menivät nekin mönkään.   Yhdessä tapauksessa mies palasi pian ex-vaimon ovelle mankumaan takaisin.  Yhden miehen kolmas liitto onnistui ja kesti loppuelämän ajan. Ehkä hänelle ja uudelle vaimolle oli kertynyt elämänviisautta avioerojen myötä. Mies totesi itse, että viimeinen avioliitto oli hänen elämänsä viisain teko.

Vierailija
80/86 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä mielessäni nostanut exäni jalustalle ja muistan vain suhteen hyvät puolet, ajatukseni ovat varmaan vääristyneet. Tiedostan myös miten syyllistän itseäni tilanteesta, ajattelen miten toimimalla niin tai näin tämä olisi ollut estettävissä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi