Imetyksestä. Päivällä maito riittää hyvin vauvalle, mutta illalla ei.
Olemmekin antaneet vauvalle sitten lisämaitoa illalla. Nukahtaa heti ja nukkuukin 8-9 tuntia.
Neuvolatäti kiesi antamasta lisämaitoa, vaikka paino on muutenkin pudonnut...
Ihmettelen!
Kommentit (24)
jos maitoa ei tule tulvimalla. Älä nyt hyvä ihminen tahallasi lopeta maidontuotantoasi heti alkuunsa, vaan anna vauvan olla iltaisin rinnalla syömässä niin kauan että on kylläinen!! Kyllä se maitomäärä siitä pian nousee ja vauva syö iltaisin vähemmän aikaa. Ja tuon ikäinen vauva voi hyvinkin olla rinnalla illalla pari tuntia ja herätä uudelleen parin-kolmen tunnin päästä syömään tunniksi. Alle kuukauden ikäisen voi ihan hyvin jopa herättää 4-5 tunnin välein syömään, ettei verensokerit laske liikaa, jolloin vauva ei jaksa enää imeä rintaa niin että maito nousisi kunnolla.
illalla aloitti tankkaamisen siinä 17 aikoihin ja tankkasi klo 22 asti, ja tarvitsi vielä lisähuikat pullosta. Ei edes rauhottonut nukkumaan ennen, monesti yritin imettää, mutta sit oisin imettänyt koko yön. Eli kun sai pullosta lisämaidot nukkui kans 7-9h. Neuvolassa mua kans kehoitettiin vaan imettämään, mutta en viitsinyt poikaa huudattaa.
Toinen meillä ei edes ole ollut yötä vasten tankkaaja. Syö aina silloin kun on nälkä ja eka pätkä on kuitenkin 5-6h
Tiedänpä seuraavaksi paremmin...
Vierailija:
maitomäärä alkaa vähetä, ja kohta tarvitaan lisäruokaa päivälläkin. Ja sitten " maito ei vaan riittänyt" .
Kyllä Tuttelillakin hyviä lapsia kasvaa.
Mulla kävi sit semmonen imetyksen ohjaaja, joka neuvoi imetyksessä ja sain homeopaattisia " lääkkeitä" maidontuotannon lisäämiseksi, Lisäksi (TÄRKEÄÄ!!) juon 2litraa vettä päivässä+ 1litra imetysteetä (äklön makusta!), vaan nyt melkein pulloruokistusta vauvasta tulikin täysimetetty vauva;)
Mulla meni semmonen 6vk ennen kuin minä, sekä vauva opittiin tää imetys. Meinasin heittää hanskat tiskiin, kun vauva oli n. 2 viikkonen.
Eli annan kyllä saman vinkin, kuin muutkin: imetä, imetä ja imetä. Kyllä se siitä lähtee=)