Mitä töitä ujot, epäsosiaaliset jne. ihmiset tekevät?
Tuntuu että kaikkialla (lähipiirissä, telkkarissa jne.) ihmiset ovat todella sosiaalisia, itsevarmoja ja hyvässä työssä. Vaikea näin 27-vuotiaanakaan hyväksyä sitä millainen itse on luonteeltaan kun tuntuu että se vaikuttaa niin paljon elämään jo pelkästään töiden ja uran suhteen.
Kommentit (48)
Oon miettinyt kanssa että mitä mun kannattaisi tehdä.
Olin ensin keittiöalalla (se oli ihan ok hommaa noin niinkun sosiaalisessa mielessä, mutta muuten ala oli niin sairas, että sieltä oli pakko lähteä) ja sitten oon tehnyt puhelinasiakaspalvelua + toimistoduunia.
Se sopi kanssa ihan kivasti.
Mut jotenkin kaikki ihmisten facetoface kohtaaminen ahdistaa, erityisesti asiakkaiden joiden edessä olen "altavastaaja".
Painajaistyöni olisi esim. kaupankassalla/myyjänä tai tarjoilijana (näitäkin duuneja olen kokeillut).
Tällä hetkellä haaveilen työstä, jossa ei tarvitsisi puhua kenenkään kanssa mutta en tiedä onko sellaista.
Viittomakielen tulkki ehkä :D Tai haudankaivaja.
En tee mitään töitä. Sosiaalisten tilanteiden pelko on pilannut elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvässä työssä, feikkaan olevani sosiaalinen ja itsevarma. Pidän tosin muitakin ihmisiä enimmäkseen feikkeinä.
Tämä on hyvä neuvo. Työssä pidetään "työroolia", eikä olla siellä omalla ujolla persoonalla.
Mielummin suulas laitetaan epäsosiaalisen kanssa samaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
sama :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvässä työssä, feikkaan olevani sosiaalinen ja itsevarma. Pidän tosin muitakin ihmisiä enimmäkseen feikkeinä.
Tämä on hyvä neuvo. Työssä pidetään "työroolia", eikä olla siellä omalla ujolla persoonalla.
Ei ole. Olen feikannut ensin koulussa ja sitten myöhemmin työelämässä itsevarmaa ja sosiaalista. Se kävi niin raskaaksi, että enää en tiedä miten siihen pystyn. Käyn välillä läpsimässä itseäni vessassa kasvoihin kun tekohymy puuduttaa posket. Iltaisin itken kun en haluaisi mennä enää töihin mutta pakko on.
Niinhän se tuntuu vaan meitä kaltaisiasi on paljon. Konttorityötä teen melko itsenäisesti mutta viikottain joutuu pusertamaan esitysten kokousten yms parissa. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. KAIKKI liittyy ihmissuhteisiin. En ihmettelisi, jos sostilpel olisi työmielessä rampauttavampi kuin vaikka skitsofrenia.
Kotisiivouksia. Suurin osa asiakkaista lähtee työn ajaksi alta pois, mutta toki on niitäkin jotka jäävät rupattelemaan ja kahvia keittämään jne. Se on ihan mukava hetki lopuksi jos on kiva asiakas eikä tuollaiset kahden kesken/lyhyet kohtaamiset kuormita, kunhan saa suurimman osan päivästä olla omissa ajatuksissaan ja keskittyä tekemään. Sellaiseen liukuhihna -tyyppiseen jutusteluun väsyisin vaikka olisi miten ystävällisiä ihmisiä joukossa. Itse asiassa työkin on oikein mukavaa kun saa itse valita työaikansa, ainut huono puoli mitä äkkiseltään keksin on se ettei alaa arvosteta. Oma itsetunto kestää sen mutta kaikilla ei ja onhan siinä todella paljon eroja missä siivoaa ja kenelle, millä palkalla jne.
Luulin olevani ujo ja epäsosiaalinen, mutta en kai sitten olekaan. Olin nuorempana ujo, mutta minulla on aina ollut ihme tarve esiintyä. Sellaiseen työhön olen sitten pyrkinyt ja päässytkin. Minua suututti oma jännittämiseni ja esiintymisvarmuuden puute, joten kehitin ja kehitän edelleen sitä puolta itsestani. Joten vaikka olen introvertti pärjään työssä, jossa pitää esiintyä ryhmille. Toki se vie energiat ja stressaa etukäteen. Mihinkään takahuoneessa piilotteluun minusta ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani ujo ja epäsosiaalinen, mutta en kai sitten olekaan. Olin nuorempana ujo, mutta minulla on aina ollut ihme tarve esiintyä. Sellaiseen työhön olen sitten pyrkinyt ja päässytkin. Minua suututti oma jännittämiseni ja esiintymisvarmuuden puute, joten kehitin ja kehitän edelleen sitä puolta itsestani. Joten vaikka olen introvertti pärjään työssä, jossa pitää esiintyä ryhmille. Toki se vie energiat ja stressaa etukäteen. Mihinkään takahuoneessa piilotteluun minusta ei olisi.
Olet vain itserakas, et ujo tai epäsosiaalinen :)
Vierailija kirjoitti:
Itse pyöritän omaa firmaa ihan kotoa. Teen paljon koodausprojekteja ulkomaalaisille firmoille ja tienaan aika hyvin. t: erakko
Saanko udella miten opit pystyttämään firman ja sait työnantajiksesi ulkomaalaisia firmoja, ja mitenköhän opit myös koodaamaan?
Olen rakennuspiirtäjä. Kuoleva ala valitettavasti ja vain eläkeukot enää pitävät piirtäjiä. Suunnittelijana joutuu olemaan palavereissa yms.
Ennen olin purkamassa saneluja, eli olin päivät pitkät kuulokkeet päässä ja kirjoitin saneluja puhtaaksi. Se oli mun unelmatyö, mutta robotiikan myötä työt vähentyivät.
Tällä hetkellä teen toimistotyötä, jossa on asiakaspalvelua, mutta vain sähköpostitse. Saan tehdä töitä suurimmaksi osaksi etänä ja palkka on koulutukseen nähden hyvä, joten en valita. Mieluummin silti tekisin entistä työtä pienemmällä palkalla, jos saisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaalla puutarhurina . Ei tarvitse kenenkään kanssa puhua, kun kaikki työntekijät omissa hommissaan ja hautausmaalla kävelijöillekin riittää huomenta/päivää .
Ja asukkaatkin ovat hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain itserakas, et ujo tai epäsosiaalinen :)
Ekstrovertti voi olla ujo.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olin purkamassa saneluja, eli olin päivät pitkät kuulokkeet päässä ja kirjoitin saneluja puhtaaksi. Se oli mun unelmatyö, mutta robotiikan myötä työt vähentyivät.
Tällä hetkellä teen toimistotyötä, jossa on asiakaspalvelua, mutta vain sähköpostitse. Saan tehdä töitä suurimmaksi osaksi etänä ja palkka on koulutukseen nähden hyvä, joten en valita. Mieluummin silti tekisin entistä työtä pienemmällä palkalla, jos saisi valita.
Asiakaspalvelu sähköpostitse olis niin unelma! Pystytkö yhtään vihjaamaan tarkemmin missä tämmöistä työtä voi tehdä? Mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu sähköpostitse olis niin unelma! Pystytkö yhtään vihjaamaan tarkemmin missä tämmöistä työtä voi tehdä? Mikä ala?
Henkilöstöpalvelu sote-alalla. Toki työnkuvani koostuu muistakin tehtävistä, eli aspa on vain yksi osuus. Kuitenkin huomattavasti vähentää stressiä, kun ei tarvitse vastata puhelimeen.
Itse teen siivoustyötä vilkkaassa rakennuksessa. Ei mun tarvii työpäivän aikana välttämättä jutella kenellekkään, kunhan ohimennen heipat ja huomenet. Joskus kysytään reittiä ulos tai tiettyä huonetilaa, siinä uskaltaa ujompikin sanoa lyhyesti: käytävän päähän ja vasemmalle, tai hissillä 1 kerrokseen.
Hautausmaalla puutarhurina . Ei tarvitse kenenkään kanssa puhua, kun kaikki työntekijät omissa hommissaan ja hautausmaalla kävelijöillekin riittää huomenta/päivää .