Mitä töitä ujot, epäsosiaaliset jne. ihmiset tekevät?
Tuntuu että kaikkialla (lähipiirissä, telkkarissa jne.) ihmiset ovat todella sosiaalisia, itsevarmoja ja hyvässä työssä. Vaikea näin 27-vuotiaanakaan hyväksyä sitä millainen itse on luonteeltaan kun tuntuu että se vaikuttaa niin paljon elämään jo pelkästään töiden ja uran suhteen.
Kommentit (48)
Työkkärissä ovat töissä ja soittelevat työttömille jotta miksi työnteko ei kiinnosta.
Valtion virkamies (hyvässä virassa).
Olen ujo ja epäsosiaalinen mutta kykenen kuitenkin toimimaan ihmisten kanssa. Kouluttauduin diplomi-insinööriksi ja nyt toimin teollisuudessa tutkimusosastolla prosessikehittäjänä. Mukavaa kun joutuu pääasiassa näkemään niitä tuttuja naamoja, saa tehdä paljon itsekseen eikä mitään kontaktia asiakkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani ujo ja epäsosiaalinen, mutta en kai sitten olekaan. Olin nuorempana ujo, mutta minulla on aina ollut ihme tarve esiintyä. Sellaiseen työhön olen sitten pyrkinyt ja päässytkin. Minua suututti oma jännittämiseni ja esiintymisvarmuuden puute, joten kehitin ja kehitän edelleen sitä puolta itsestani. Joten vaikka olen introvertti pärjään työssä, jossa pitää esiintyä ryhmille. Toki se vie energiat ja stressaa etukäteen. Mihinkään takahuoneessa piilotteluun minusta ei olisi.
Olet vain itserakas, et ujo tai epäsosiaalinen :)
Semmoset projisoinnit sieltä :D
Itse olen isohkossa tehtaassa töissä. Siellä saa rauhassa hukkua massaan. Ketään ei kiinnosta sinä, kunhan tuut vaan paikalle ja hoidat hommasi. Palkka on toki huono, mutta en pärjännyt paremmin palkatussa työssä juuri sen pakkososiaalisuuden takia. Ikävä kyllä meidän hiljaisten ihmisten kohtalo on usein myös köyhyys, kaiken muun paskan lisäksi.
Itse hain apua sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Nyt se ei ole este työelämässä! Toki edelleen tunnen välillä jännittämistä ja väsyn sosiaalisissatilanteissa. Mutta pitkään aikaan ei ole kukaan sanonut ”miksi olet niin ujo/hiljainen”.
Labrassa olen töissä. Työni on pääasiassa mikroskoopin tai tietokoneen äärellä olemista. Jonkin verran myös asiakaspalvelua ja työkavereiden kanssa pitää tulla toimeen, mutta se menee ihan ok. Kunhan ei tarvitse olla mikään sosiaalinen supermyyjä/markkinoija ja perusasiallinen käytös riittää niin pärjään.