Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä vanhoillislestadiolaiset perustelevat tanssikiellon?

Vierailija
30.04.2015 |

Raamatussahan ei puhuta tanssimisesta yhtään mitään. Mitä olen itse sitä lukenut, niin Jeesus ei todellakaan vaikuta tyypiltä, jolla olisi jotain tanssimista vastaan. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssiessa saattaa ruveta panettaan. Se on riettautta siten.

Vierailija
2/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi lisää irstaita ajatuksia. Näin minulle opetettiin rippikoulussa. Ex.vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. 3 jatkaa että tottahan se on silloin kun puhutaan yökerhohitaista :) vakiotansseista nyt en menisi sanomaan. Mutta kuten tv.n ja alkoholin kohdalla, vl.t mielummin pitävät totaalikiellon ja musta-valkoasettelun. Keep it simple and stupid.

Vierailija
4/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha meno. Sehän on rietasta keikuttelua ja yleensä siihen kuuluu juominen.

Vierailija
5/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein päähän mahdu kunnolla kahta maailmaa. Jos sitä nauttii (toteuttaa tätä nautintoa) maailman musiikista ja sen tahdissa liikkumisesta yksin tai yhdessä, niin on vaikea rauhoittua virsien ja siionin laulujen äärelle. Jos vielä tanssimaku on poppisuuntautunut, siihen liittyy tiettyä seksuaalisuutta ihan kokonaisuudessaan -> halutaan tehdä vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen, laulajien habitus, laulujen sanat ja teemat jne.  Lisäksi voi olla sitten vaikea kieltäytyä muistakaan ruumiillisista nautinnosita.

Olen ollut sekä vl että ei, tanssinut ja en, ja olisin vl:nä tanssinut jos olisin vaan voinut

Vierailija
6/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:40"]

Raamatussahan ei puhuta tanssimisesta yhtään mitään. Mitä olen itse sitä lukenut, niin Jeesus ei todellakaan vaikuta tyypiltä, jolla olisi jotain tanssimista vastaan. 

[/quote]

Vanhoillislestadiolaiset ei muutenkaan perustele kieltojaan Raamatulla. Ne on ne liikkeen johtajaMIEHET, jotka päättää, miten pitää uskoa ja mikä on kielletty. Raamattua muutenkin luetaan ja opiskellaan vähän tuossa liikkeessä.

Vierailija
7/10 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa tanssia vaan sängyssä... vaakamambo pakko joka ilta...

Vierailija
8/10 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa peruskoulujen ala-asteille voitaisiin järjestää enemmän tanssiopetusta,johon vanhoillislestadiolaislasten olisi osallistuttava tai sitten toisena vaihtoehtona voisi olla vaikkapa vanhoillislestadiolaislasten valjastaminen toisten ala-asteikäisten hevoseksi,eli nämä saisivat istua,ratsastaa ja seisoa vanhoillislestadiolaislasten selän päällä,eiköhän heidät vähitellen saatais mukautumaan ajatukseen miten ihanaa tanssiminen on,se ei ole syntiä.Itse en osaa tanssia,mutta minun päälläni on toiset lapset lapsena istuneet,maanneet,ratsastaneet ja seisoneet ja se oli myös tosi mukavaa,tykkäsin olla toisten hevosena.Tanssiopetusta ja tämä mukava leikki peruskoulujen ala-asteelle,niin saadaan peruskouluihin enemmän eloa ja väriä.Tehkääpä asiasta kansalaisaloite,niin laitetaan vl-lapset koville.Sukupuolineutraaliopetus peruskoulujen ala-asteilla voisi alkaa tanssiopetuksesta ja tästä toisesta,niin sanotusta ratsastaja ja hevonen leikistä. 

Vierailija
9/10 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, järkeenhän tuo käy. Muistan kyllä itsekin miten naperona heti tajusin olevani lesbo, kun aloin veivaamaan Macarenaa ensimmäisen kerran.

Vierailija
10/10 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

Jospa peruskoulujen ala-asteille voitaisiin järjestää enemmän tanssiopetusta,johon vanhoillislestadiolaislasten olisi osallistuttava tai sitten toisena vaihtoehtona voisi olla vaikkapa vanhoillislestadiolaislasten valjastaminen toisten ala-asteikäisten hevoseksi,eli nämä saisivat istua,ratsastaa ja seisoa vanhoillislestadiolaislasten selän päällä,eiköhän heidät vähitellen saatais mukautumaan ajatukseen miten ihanaa tanssiminen on,se ei ole syntiä.Itse en osaa tanssia,mutta minun päälläni on toiset lapset lapsena istuneet,maanneet,ratsastaneet ja seisoneet ja se oli myös tosi mukavaa,tykkäsin olla toisten hevosena.Tanssiopetusta ja tämä mukava leikki peruskoulujen ala-asteelle,niin saadaan peruskouluihin enemmän eloa ja väriä.Tehkääpä asiasta kansalaisaloite,niin laitetaan vl-lapset koville.Sukupuolineutraaliopetus peruskoulujen ala-asteilla voisi alkaa tanssiopetuksesta ja tästä toisesta,niin sanotusta ratsastaja ja hevonen leikistä. 

Mitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi