masennuksen ja ahdistuksen hoito ilman lääkkeitä
Millä hoidat mielenvaivoja, jos et käytä lääkehoitoa. Ssri-lääkkeet eivät ilmeisemmin ole enää suositeltavia. Ne eivät toimi lievemmissä tapauksissa.
Kommentit (23)
kalaöljyä, jossa on sekä E-epaa että E-dha:ta. Alkoholi pois ja kokeile myös kahvin jättämistä pois. Itse olen niin kofeiiniherkkä, että elimistöni kulki ikäänkuin kofeiinisyklissä. Jos kofeiinia ei ollut, olin ärtyinen, jopa aggressiivinen ajatuksiltani. Kun jätin kahvin kokonaan pois, parin viikon päästä oli jo todella tasainen ja mukava olotila.
Itse olin hyvin ahdistunut kolmen vuoden ajan koko sukuni hylätessä minut. Aloin lenkkeillä säännöllisesti. Juoksin aamuisin noin 10 kilometriä ja kuuntelin musiikkia että saisin ajatuskehän katkottua päästäni.
Hoidin itseäni myös ruokavaliolla. Jätin sokerit ja valkoiset jauhot pois sekä vähensin roimasti lihan käyttöä. Paino tippui,kunto nousi.
Lopulta menin terapiaan ja siellä opetettiin oikea hengitystekniikka miten hengityksen avulla saan hallittua tunnetiloja. Samoin kävimme läpi tunnetilojen havainnoinnin ja rekisteröinnin. En muista miten he tätä terapiaa kutsuivat mutta se auttoi ja olen nyt oma iloinen itseni.
Säännöllinen ruokarytmi, terveellistä ruokaa ja säännöllisesti liikuntaa. Ja unirytmistä kiinnipitäminen on olennaista. Arjen pitäminen kasassa: siivous, meikkaus, nätit vaatteet päälle, ulos, vaikka kuinka ahdistaisi. Tarkoituksella teen mukavia asioita, vaikka ne tuntuisivatkin turhilta tai typeriltä sillä hetkellä. Mulle erityisen tärkeää on nähdä ihmisiä. Jos jään kotiin, en enää pääse ulos. Siis keksimällä keksin menoja itselleni. Jos ei muuta, niin käyn vaikka ruokakaupassa tai kirjastossa. Ja töissä käyn, se on tärkeää.
Myös sen hyväksyminen, että elämään nyt kuuluu vain välillä tosi paskatkin fiilikset ja että ei se ole sen vakavampaa, kuin että tuntuu vain pahalta. Voi toimia, vaikka tuntuu pahalta. Mua auttaa siis toiminta ja pahojen tunteiden läpi meneminen.