Kotitestit eivät näytä oikeaa tulosta.
Kommentit (40)
Ootteko kuulleet vääristä positiivisista kotitesteissä?
Kaveri sai positiivisen kotitestissä ja negatiivisen pcr:ssä. Parin päivän päästä hän meni uuteen prc:ään joka oli myös nega ja sen jälkeen teki vielä kotitestin joka oli nega.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?
lue ne ohjeet, sauraa ohjeiata eli työnnä tarpeeksi syvälle
Tein ohjeen mukaan ja työnsin tikun varmasti riittävän syvälle, niin karmealta se tuntui. Ja tuntui vielä pitkään sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?
lue ne ohjeet, sauraa ohjeiata eli työnnä tarpeeksi syvälle
Tein ohjeen mukaan ja työnsin tikun varmasti riittävän syvälle, niin karmealta se tuntui. Ja tuntui vielä pitkään sen jälkeenkin.
Molemmista sieraimista?
Kyllähän kotitestit on hyviä jos on esim juhliin meno. Mutta tosiaan negatiiviseen ei pidä ikinä luottaa! Ja oireisena aina oikeaan testiin.
En ymmärrä, miksi oireisena edes pitäisi tehdä kotitesti kun joka tapauksessa pitää mennä viralliseen testiin ja vältellä kontakteja. Ennen tapahtumiin tmv menoa se voi olla hyvä jos joku oireeton jää kiinni.
Muinaisessa Egyptissä orjille tungettiin tikkua nokkaan, samalla tavalla ku pcr-testissä nykyään. Se että sitä vielä kannustetaan tekeen kotona ite itelleen, ja ihmiset oikeasti tekee, on jo lähes sekopäisen hassua. Ihmiset saadaan tekeen lähes mitä vaan kun massapsykoosi vallitsee ja valheiden verkko on niin tiheä ettei sen läpi nää
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi oireisena edes pitäisi tehdä kotitesti kun joka tapauksessa pitää mennä viralliseen testiin ja vältellä kontakteja. Ennen tapahtumiin tmv menoa se voi olla hyvä jos joku oireeton jää kiinni.
Miksi muka on pakko mennä viralliseen testiin? Itse kun tein positiivisen kotitestin niin nimenomaan peruin PCR:n, etten lähde julkisilla ketään altistamaan. En tarvitse merkintää sairastetusta koronasta tai tartuntatautipäivärahaa, joten turhaan kuormitan systeemiä vaikka testi järjestyisikin yksityispuolella työterveydenhuollon kautta.
Vierailija kirjoitti:
En luota siihen, että ihmiset saisivat itse otettua kunnon näytteen nenästä. Jos on pakko kotona tehdä, kannattaa pyytää toinen kaivamaan se näyte kunnolla nenästä. Uskon, että kotitestien suosion myötä korona alkaa leviämään kun porukka luottaa vääriin negatiivisiin.
Oon töissä liikkeessä, jossa myydään kotitestejä. Tosi paljo on asiakkaita, jotka hakee kotitestejä ennen viralliseen testiin menoa kun on flunssaa. Näin se leviää. Onneksi en ole koronahullu. Olisin jo saanu hermoromahduksen.
Kyllä minulla on kotitesti näyttänyt positiivista heti oireiden alusta asti. Helsingissä ei viralliseen testiin pääse kuin vasta 3-5 päivän päästä. Kävin myös virallisessa testissä, joka myös positiivinen. Tikku vain riittävän syvälle ja pari pyöräytystä molemmissa sieraimissa. Meillä TA tarjoaa kotitestit.
Miksi te testaatte koko ajan? Itse en ole testannut mitenkään kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten nii pitää mennä testiin jos ulkona nokka vuotaa?
Eipä ihme, että sairaanhoitokspasiteetti on punaisella kun hullut ramppaavat siellä koko ajan sairaaloisen kiinnostuneena omasta flunssastaan - sitten voikin somessa julkaista taas testin tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme, että sairaanhoitokspasiteetti on punaisella kun hullut ramppaavat siellä koko ajan sairaaloisen kiinnostuneena omasta flunssastaan - sitten voikin somessa julkaista taas testin tuloksen.
Pakko siellä on kuule työssäkäyvien rampata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saako teillä mennä töihin oireisena vaikka virallinen testitulos olisi nega? Tuossa syksymmällä kävin itse testissä oireisena ja se oli nega, mutta jouduin silti perumaan sopimani keikkavuoron, koska oli vielä hiukan nuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin töissä käyn, ja silti en ole testannut itseäni kertaakaan. Kukaan ei työpaikalla vaadi testiä, eikä sen puoleen rokotettakaan, olen kyllä ottanut ne kaksi piikkiä, vain jotta sain matkustaa.
Miksi pcr testissä otetaan näyte kurkusta nenän kautta? Luulisi olevan helpompaa ottaa se näyte kun sanoo AAAAAA. Vai onko se vaan sen vuoksi että on niin epämiellyttävää ettei siellä testeissä rampattaisi huvin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saako teillä mennä töihin oireisena vaikka virallinen testitulos olisi nega? Tuossa syksymmällä kävin itse testissä oireisena ja se oli nega, mutta jouduin silti perumaan sopimani keikkavuoron, koska oli vielä hiukan nuhaa.
Kyllä meillä töihin mennään jos testi on nega. Pikkuflunssa voi kestää parikin viikkoa ja ei ole mitään järkeä jäädä niin pitkäksi aikaa pikkunuhan vuoksi kotiin.
Onkohan se liuos mitä myrkkyä, kun mulla sitä roisku naamaan ja siinä sanotaan ettei saa osua iholle...onneks ei silmään sentää menny.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se liuos mitä myrkkyä, kun mulla sitä roisku naamaan ja siinä sanotaan ettei saa osua iholle...onneks ei silmään sentää menny.
Niin ja näytti negaa, vaikka ole 100% varma, että tämä on nyt koronaa, kaikki mahdolliset oireet täsmänny maku- ja hajuaisti kadonnu täysin, kuumetta oli alkuun ja muuttui köhäräkätaudiksi ym...
Se tikku pitää laittaa 2cm syvemmälle kuin ohjeessa ja pyörittää kunnolla.
Jotkut testit neuvovat että 1,5cm syvyydestä otettu näyte riittää. Oikeasti se ei riitä.