Kotitestit eivät näytä oikeaa tulosta.
Kommentit (40)
Jep, tutulle kaksi negaa ja silti oli korona.
On todella vaikeaa itse työntää se tikku tarpeeksi syvälle nenään.
Ei varmaan aina näytä positiivista, mutta sitten taas isäni juuri sai positiivisen tuloksen oltuaan pienen pienessä nuhassa. Ei mitään muita oireita, mutta ajatteli tehdä pois kun kerran sellainen kaapissa oli. Ei olisi viralliseen testiin lähtenyt, kun kyse oli tyyliin muutamasta aivastuksesta. Testi olikin positiivinen. Että kyllä niistä voi hyötyäkin olla.
Joku sai selville että hanaveelläkin oli korona
Molemmat siskoni tekivät negatiiviset kotitestit, mutta PCR oli positiivinen. Itse sain positiivisen kotitestistä samoin kuin äitini, kun neuvoin häntä työntämään tikun riittävän syvälle.
Jos kerran ammattilaisen ottamana tarkkuus on 60-70% niin mikä mahtaa olla tilanne tavallisen kansan keskuudessa? Lehtosen arvio kuulostaa optimistiselta sen perusteella, mitä olen nähnyt lähipiirini tapauksista. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f502e189-fe45-46ec-bffe-4a432ba058b1
En todellakaan tunkisi tikkua yhtä syvälle nenääni kuin siellä virallisessa testissä. Jos luotettavan tuloksen saisi vaikka syljestä ja muutaman minuutin odottelulla, niin mihin ihmeeseen me tarvittaisiin isoa testausorganisaatiota laboratorioineen? Ne kotitestit on hyödyttömiä, jossei tulokseen voi uskoa edes 90 %.
Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?
Vajaapäisten touhuja kaikki kotitestit, hölmöiltä rahat pois!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tunkisi tikkua yhtä syvälle nenääni kuin siellä virallisessa testissä. Jos luotettavan tuloksen saisi vaikka syljestä ja muutaman minuutin odottelulla, niin mihin ihmeeseen me tarvittaisiin isoa testausorganisaatiota laboratorioineen? Ne kotitestit on hyödyttömiä, jossei tulokseen voi uskoa edes 90 %.
Ei sitä nenänieluun saakka kotona ole tarkoituskaan työntää vaan 2-3 cm syvyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Hitto. Mä luotin kotitestin negaan.. Miksi niitä sitten kehotetaan tekemään, jos niillä ei ole mitään virkaa?
Koska yhteiskunnan tarjoama testaus on ruuhkautunut ja tulee valtiolle kalliiksi. Tosin kalliiksi tulee tämä koronan holtiton leviäminen. Koko pallo kiinni 3-4 kk niin johan loppuu koronat.
Mulla oli koronan oireet (omikron) ja tein kaksi negaa testiä kotona, mieskin teki samoilla oireilla. Olin varma tartunnasta ja menin viralliseen testiin, mutta negatiivinen sekin oli.
Labrahoitaja neuvoi, että kotitestissä on tärkeintä saada tarpeeksi solukkoa tikkuun sen syvältä tonkimisen sijaan.
Sanoi, että kotona testatessa max. 3cm syvälle riittää ja molemmista sieraimista pitää kerätä solukkoa usean sekuntin ajan, ja usein sen jälkeen aivastuttaa. Jos tehti tehty väärin, ei tunnu miltään testauksen jälkeen. Sen pitääkin kuulemma tuntua vähän ikävältä.
Ja kuulemma aika hyvin ovat oikein tehtyjen kotitestien tulokset korreloineet ”virallisten” testien kanssa.
Eli veikkaan väärää testaustapaa monilla, ehkä ei uskalla ”rassata” sieraimiaan kunnolla.
Sen verran epämiellyttävä tehdä, että harva tekee sen kunnolla. Oikein tehtynä varmaan olisi kohtalaisen luotettava. Itse en, by the way todellakaan aijo testailla lastani kotitesteillä joita kuulemma koulut alkavat jakaa. Jos ei ole oireita en todellakaan rääkkää häntä testillä. Aiotteko muut vanhemmat oikeasti testata lapsenne kahdesti viikossa ohjeen mukaan?
Miksi niitä myydään .Ne pitäisi olla ilmaisia ihan kuin naamarit ym jotka liittyvät koronaan!
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähipiirissä jo kaksi, jotka tekivät usean neg kotitestin, mutta koronassa ovat. Viimenen kotitesti pari tuntia ennen testausaikaa, joka toi positiivisen tuloksen.
väärin tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähipiirissä jo kaksi, jotka tekivät usean neg kotitestin, mutta koronassa ovat. Viimenen kotitesti pari tuntia ennen testausaikaa, joka toi positiivisen tuloksen.
väärin tehty
Tai väärä ajoitus. PCR-testi on antigeenitestiä herkempi.
Vierailija kirjoitti:
lue ne ohjeet, sauraa ohjeiata eli työnnä tarpeeksi syvälle
Niintä käsketään tekemään koska ei ole resursseja ottaa kaikkia flunssaoireisia virallisiin testeihin.
En luota siihen, että ihmiset saisivat itse otettua kunnon näytteen nenästä. Jos on pakko kotona tehdä, kannattaa pyytää toinen kaivamaan se näyte kunnolla nenästä. Uskon, että kotitestien suosion myötä korona alkaa leviämään kun porukka luottaa vääriin negatiivisiin.