Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos läheisen/tuttavan perhettä koskettaa kuolema?

Vierailija
30.04.2015 |

Menetkö käymään, laitatko viestin, soitatko, teetkö ruokaa.. mitä nykyajan perheenäidit tekevät, kun suru kohtaa lähimmäistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:30"]Soita tai vie valkoisia ruusuja.
[/quote]

Vierailija
2/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen ihan lukkoon, anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu kaukana, mutta on läheinen ystävä tai sukulainen, niin Interflora.

Jos asuu samalla paikkakunnalla ja on läheinen, soitan tai laitan viestin, ja kysyn passaako tuoda kukkia. Ja se kukkien tuonti tarkoittaa tietysti myös halausta ja myötäelämistä, tarjoutumista seuraksi.

Ei-niin-läheisille tuttaville kortti tai adressi.

Vierailija
4/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalle pahoittelen tapahtunutta kun seuraavan kerran jossain törmätään.

Läheiselle.... riippuu läheisyydestä ja omasta suhteesta kuolleeseen: käymään tai viestiä. Esim veljen vaimokkeen sukulaisten kuolemat ei juuri ylläolevaa tuttavaa kummempaa reaktiota saa aikaan.

Vierailija
5/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tähän asti kaikki itse soittaneet ja kertoneet kuolemasta, joten siinä on samalla ollut luontevaa sanoa osanotot ja kuunnella, jos toinen on halunnut jutella enemmänkin.

Jos kuulusin asiasta muuta kautta, laittaisin tekstarin, jossa ilmoittaisin olevani käytettävissä, jos haluaa jutella.

Vierailija
6/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kassin ruokia,kuten hedelmiä ja valmisruokia. Saatan tehdä heille myös lasagnen, tai jonkin keiton

Vierailija
7/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että mietitte tällaisia. Vuosi sitten menetin perheenjäseneni ja olin yllättynyt (suorastaan järkyttynyt) siitä, kuinka ystäväni lukkiutuivat tapahtuneesta. Kolme ystävää lähetti kukkia, yksi kortin. Ainoastaan YKSI ystävä soitti/lähetti viestiä minulle muutaman päivän välein! Muut olivat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :O Korjaan, he lähettivät toki osanottoviestin, mutta sen jälkeen en kuullut heistä mitään, ennenkuin itse otin heihin yhteyttä.

Ymmärrän, että kuolema voi olla vaikea paikka erityisesti niille, joille se on vieras asia. Pakko silti myöntää, että olen jopa vähän katkera "ystävilleni" siitä, kuinka he hylkäsivät minut tilanteessa...Olisivat edes kysyneet, kuinka jaksan :'(

Vierailija
8/8 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tai vie valkoisia ruusuja.