Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirppari-ilmiötä et ymmärrä? -peukutusketju

Vierailija
08.01.2022 |

Kirppareilla ja nettikirppareilla tulee vastaan mitä ihmeellisimpiä asioita, joista ainakin itse ihmettelen, miksi kukaan kauppaa tällaista. Mitä kirppari-ilmiötä sinä et ymmärrä? Peukku ylös = en ymmärrä minäkään, peukku alas = mitä vikaa tässä on, voisin itse ostaakin. Yksi asia per viesti, ap aloittaa.

Törmäsin nettiryhmässä avattujen elintarvikkeiden myymiseen. Koomisinta oli, että tuotteiden parasta ennen -päivämääräkin oli mennyt. En käsitä, mitä tuollaisia kauppaavien päässä liikkuu.

Ap

Kommentit (319)

Vierailija
41/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä käytetyistä rintaliiveistä? Siistejä olivat mutta onhan sovittaminenkin aika hankalaa ulkokirppiksellä... En jäänyt katsomaan menivätkö kaupaksi.

Vierailija
42/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun joku laittaa asiallisesti, että sama tuote kaupassa maksaa vähemmän, niin aletaan väittää että kyllä mä saan pyytää mitä  haluan ja että on tunnearvoa. Miksi joku kuvittelee, että toisen tunnearvolla on mitään helvetin väliä täysin tuntemattomalle ihmisille? Ei kiinnosta.  

"Ai teijän Veeti on laitettu alulle tässä Ikean södermammi-sohvalla? No olisit heti sanonut, maksan 50€ vielä pyydetyn päälle!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nopeimmalle hakijalle." Ehdit varata ensimmäisenä, laitat heti viestin myyjälle, menee pari tuntia ettet ehdi lukea myyjän vastausta, ja sitten kun on vahvistamassa että pääsisin hakemaan illalla, myyjä vastaakin että meni jo kun et vastannut viestiin. Olisi kiva, jos noihin ilmoituksiin laitettaisiin että hakijan on lähdettävä liikkeelle HETI eikä myöhemmin samana päivänä riitäkään.

Tässä on se toinenkin puoli. Joskus nettikirppistuotteesta tulee kyselyjä todella paljon. Osa niistä on luokkaa "hei, onko vielä vapaana" tms, enkä pidä tämän kysymyksen esittämistä vielä varauksena. Kun viestejä sinkoilee joka suuntaan, tulee helposti lähdettyä sopimaan asiasta ensimmäisen sellaisen kanssa, joka ilmoittaa konkreettisen suunnitelman tuotteen toimituksesta. En pidä tuotetta varattuna sellaisen ihmisen takia, joka on vain esittänyt epämääräisen kiinnostuksen ilmauksen eikä sen jälkeen edes palaa lukemaan viestejään. Sitten kun on aika sovittuna, on tilanne toki toinen. Joskus on toki veteen piirretty viiva siinä, onko ostajakandidaatti selkeästi varannut tuotteen, vaiko esittänyt alustavan kysymyksen. On mahdollista, että joku ajattelee varanneensa mutta olen myyjänä tulkinnut tilanteen toisin.

Vierailija
44/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kootut (ties miten) Ikean kalusteet, joiden hinta parikymppiä halvempi, kuin kaupassa.

Paljon helpompi kuljettaa sieltä Ikeasta ne laatikot ja koota itse, kun käydä hakemassa joku kokonainen kaappi jostain hissittömästä kerrostalokämpästä ja hankkia pakettiauto tai peräkärry kuljetusta varten.

Vierailija
45/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa tai Huutonetissä vanhojen tavaroiden kohdalla Arabia? tai Riihimäen Lasi? Myyjä tietää tasan tarkkaan ettei ole, mutta yrittää kysymysmerkillä saada jonkun luulemaan niin.

Olen nähnyt paljon näitä jossa lukee Iittala tai Nuutajärvi ja kun itse omistan saman tuotteen tiedän satavarmasti ettei se pidä paikkaansa. Tekisi aina mieli kaivaa kynä laukusta ja kirjoittaa hintalappuun että ei muuten ole.

Vierailija
46/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten snobikirppikset täynnä haisevia riepuja. On kaiken maailmaan säännöt. Että ei sitä ja tätä vaan pelkkiä valikoituja merkkejä

Totuus on jotain muuta.

Vierailija
47/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin tuplarattaita, itse maksoin niistä tonnin, pyynti muistaaksi 600. Olivat olleet myynnissä pari viikkoa, niin yksi nuori nainen tarjosi 50€. Sanoin ei, en antanut edes vastatarjousta, kun pyyntihinta oli moninkertainen. Viikkoja lähetteli viestejä mulle tuo tarjoaja, kuinka mä nyt saisin hyvän mielen kun auttaisin köyhää, kun toinen lapsi tulossa ja esikoinen vielä ihan pieni. Ja muutakin vauvatavaraa hän ottaisi mielellään vastaan. Siis ottaisi, ei ostaisi. En ilmeisesti ole ikinä ollut riittävän köyhä, kun en kehtaisi kerjätä.

Lopulta löytyi järkevä ostaja. Hän niitä vaunuja katseli, että kuvatun kaltaisessa kunnossa on, hän ottaa nämä jo ne mahtuu auton takaluukkuun. Mahtuivat, ostaja latoi kouraani pyydetyn määrän seteleitä (ei edes tinkinyt) ja lähti tyytyväisenä kotiin.

Vierailija
48/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan jokin tuote samantien tarjolle useampaan roskalavaryhmään. Sitten ekana varanneelle sanotaan, että tämä ehdittiin jo varata toisessa ryhmässä.

Miksi ei voi laittaa ilmoitusta ensin vain yhteen ryhmään ja siinä tapauksessa, että tuote ei mene, lisätä ilmoitus muuallekin?

Vierailija
49/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin punaisen nahkaisen lompakon jonka päälle oli hintalapputarra. Kun kotona irrotin hintalapun jäi väri lompakosta kiinni siihen tarraan, kyllä suututti, lompakko oli pilalla. Hintalapun voisi laittaa sisäpuolelle, samoin kirjoissa vaikka taakse sisäpuolelle.

Vierailija
50/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien akryylipaskaneuleiden kauppaaminen nimellä "villapaita".

Vierailija
51/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi käytetyn kauppaaminen muka uutena

Vierailija
52/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb.n kirppisryhmässä myytiin sänkyä.

Uudenveroinen ja siistikuntoinen.

Kuvassa näkyi keltaisia läikkiä ympäri sänkyä.

Tästä kun kommenteissa mainittiin niin se kuva poistui ilmoituksesta.

Onneksi kommentit jäivät!

Olisi ollut aikamoinen pettymys kun vaivalla hankit pakettiauton ja kantoapua mukaan sängynhakuun ja vastassa olisikin likainen ja ällöttävä sänky mitä et huolisi edes ilmaiseksi.

Vierailija
53/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nopeimmalle hakijalle." Ehdit varata ensimmäisenä, laitat heti viestin myyjälle, menee pari tuntia ettet ehdi lukea myyjän vastausta, ja sitten kun on vahvistamassa että pääsisin hakemaan illalla, myyjä vastaakin että meni jo kun et vastannut viestiin. Olisi kiva, jos noihin ilmoituksiin laitettaisiin että hakijan on lähdettävä liikkeelle HETI eikä myöhemmin samana päivänä riitäkään.

Tässä on se toinenkin puoli. Joskus nettikirppistuotteesta tulee kyselyjä todella paljon. Osa niistä on luokkaa "hei, onko vielä vapaana" tms, enkä pidä tämän kysymyksen esittämistä vielä varauksena. Kun viestejä sinkoilee joka suuntaan, tulee helposti lähdettyä sopimaan asiasta ensimmäisen sellaisen kanssa, joka ilmoittaa konkreettisen suunnitelman tuotteen toimituksesta. En pidä tuotetta varattuna sellaisen ihmisen takia, joka on vain esittänyt epämääräisen kiinnostuksen ilmauksen eikä sen jälkeen edes palaa lukemaan viestejään. Sitten kun on aika sovittuna, on tilanne toki toinen. Joskus on toki veteen piirretty viiva siinä, onko ostajakandidaatti selkeästi varannut tuotteen, vaiko esittänyt alustavan kysymyksen. On mahdollista, että joku ajattelee varanneensa mutta olen myyjänä tulkinnut tilanteen toisin.

"Hei, ostaisin tämän. Sopiiko haku illalla 18-20 välillä?" Mikä tämä on josei selkeä varaus?

Vierailija
54/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hinnan laittaminen tarralla joka ei lähde irti niin millään, ja joskus jopa pilaa myytävän esineen

Tämä voi kyllä olla kirpparin itsensä ongelma eikä myyjän. Ainakin meidän joskus käyttämällä kirppiksellä on hintalappuja saatavilla vain tarroina. Esim. kirjan kannesta sellainen ei välttämättä enää lähde irti, mutta muutakaan tapaa hinnan ilmoittamiselle ei oikein ole.

Liimaa se tarra paperiin kiinni ja sitten panet sen paperin vaikkapa paperiliittimellä kirjaan kiinni. 

Vierailija
55/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksustuotteiden kerjäysviestit roskalavaryhmissä. Pitkä vuodatus perheen vaikeuksista ja haussa olisi joku kolmensadan (!) euron syöttötuoli, jos jollain olisi ylimääräisenä.

Kuljetettuna tottakai, kun ei sitä autoa, eikä bensarahaa ole. Astianpesukonekin kelpaisi, jos on uusi ja lapsi tarvitsisi omaan huoneeseensa itselleen jääkaapin.

Vierailija
56/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siitä, että annetaan -ryhmissä todellisuudessa on aika vähän oikeasti annettavia, vaan ne onkin vaihto siihen kahvipakettiin tai suklaalevyyn tmv.

Toinen mikä ärsyttää noissa ryhmissä, niin siellä on tietyt ihmiset varmaan haukkana vahtimassa uusia tuotteita ja varaamassa heti. Hakevat kyllä nopeasti, mutta sitten ovat jo saman illan aikana jälleenmyynnissä., vaikka ryhmä kieltäisikin jälleenmyyntitarkoituksen.

Eräs tyyppi tällaisesa ryhmässä on tunnettu jälleenmyyntihamstraamisesta ja kun hänen varauksensa ohitettiin useamman "myyjän" toimesta, niin ryhmän yp sitten kielti tämän valikoimisen myyjien osalta, vaikka olisi luullut itse "ostajan" ennemmin saaneen bannit.

Moni sitten valittikin, että kukaan muu ei koskaan kerkeä mihinkään, kun tämä tietty on kaikkiin niihin päivän 20:n uuteen ilmoitukseen laittanut taas kerran "mulle" ja ryhmässä kävi jäsenkato lopulta.

Vierailija
57/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin tuplarattaita, itse maksoin niistä tonnin, pyynti muistaaksi 600. Olivat olleet myynnissä pari viikkoa, niin yksi nuori nainen tarjosi 50€. Sanoin ei, en antanut edes vastatarjousta, kun pyyntihinta oli moninkertainen. Viikkoja lähetteli viestejä mulle tuo tarjoaja, kuinka mä nyt saisin hyvän mielen kun auttaisin köyhää, kun toinen lapsi tulossa ja esikoinen vielä ihan pieni. Ja muutakin vauvatavaraa hän ottaisi mielellään vastaan. Siis ottaisi, ei ostaisi. En ilmeisesti ole ikinä ollut riittävän köyhä, kun en kehtaisi kerjätä.

Lopulta löytyi järkevä ostaja. Hän niitä vaunuja katseli, että kuvatun kaltaisessa kunnossa on, hän ottaa nämä jo ne mahtuu auton takaluukkuun. Mahtuivat, ostaja latoi kouraani pyydetyn määrän seteleitä (ei edes tinkinyt) ja lähti tyytyväisenä kotiin.

Itse möin avaamatonta uutta lasten lelua, ovh 45e, merkkilelu. Möin sitä 20 eurolla. Tuli kyselyjä ropisemalla, joista 90% oli sellaisia, että kun on köyhä ja viides lapsi tuloillaan ja isän serkun kissalla on syöpä, niin myynkö kympillä.

Vierailija
58/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien akryylipaskaneuleiden kauppaaminen nimellä "villapaita".

Sama ”nahkakenkien” ja ”nahkalaukkujen” kanssa, joidenkin mielestä muovikin on nahkaa…

Vierailija
59/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärän" paikkakunnan kirppisryhmässä myyminen niin, että tavara ei kulkeudu myyntipaikkakunnalle tai myyjä ei suostu postittamaan.

Yksi nainen tekee tätä meidän paikkakunnan kirppisryhmässä jatkuvasti. Myy muutaman euron vaatteita ja ne pitäisi ajaa hakemaan 30 km päästä. Kauppaisi siellä oman paikkakuntansa ryhmässä, stana.

Vierailija
60/319 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelijat, aina häviää tuotteita itsepalvelukirppikseltä. Ihan muutaman euron juttujakin lähtee varkaiden mukaan!