Käykö kukaan s marketin ilta ale ostoksilla? Pitääkö sitä jotenkin hävetä?
Mä ostan lähes kaiken minkä vaan saan sieltä -60%. Kertaakaan ei ole ollut pilaantunutta ruokaa. Olen löytänyt paahtopaistia, sisäfilettä,hyviä juustoja ym
Einesruoka annoksiakin otan ja annan ne eräälle vähävaraiselle
Kommentit (83)
Entäs prisma? En oo ikinä käynyt siellä iltaisin, kun on kaukana. Onko siellä paljon ruokaa laputettuna, kun ovat valtavat lihahyllyt ym????
Ap
rarehanu kirjoitti:
En käy ääss marketissa, kun muutaman kerran vuodessa, kun muuta kauppaa ei ole lähellä.
mitä,tässä lauseessa ei ole päätä eikä häntää!
K marketilla on ilta alet myos, seka Prismalla. En hapea, kayn kerran ainakin viikossa katsomassa jos loytyy mitaan. Tietaako kukaan onko citymarketissa sama?
Vierailija kirjoitti:
Entäs prisma? En oo ikinä käynyt siellä iltaisin, kun on kaukana. Onko siellä paljon ruokaa laputettuna, kun ovat valtavat lihahyllyt ym????
Ap
Mulla lähi-Prismassa hunommat tarjoomukset kuin noissa pienemmissä S-marketeissa. Ei oo pelkästää kaupan koosta kiinni.
Ei kiinnosta, hyvä vaan että on työpäivän lopuksi vähemmän heitettävää pois. Toisaalta ne vakituiset laputettujen tuotteiden ostajat jäävät mieleen.
t. kaupan työntekijä
siis,mitä häpeemistä siinä on että saa alesta ruokaa!
Hitto,ostatte taulu tv:n aesta,vaatteita,kenkiä...ihan sama asia!
Käyn iltaisin kaupassa. Ostan aletuotteita, jos sopivia sattuu kohdalle. Esim. paistotuotteet aina, jos tarvitsen. Miksi en ostaisi, jos jotain halvemmalla saan.
Kävisin itsekkin jos ei olisi tuota kovaa kilpailua. Kaikki voittaa ilta-alessa kauppiaasta ostajaan. Olkoon sitten köyhä tai rikas en näe mitään hävittävää. Rahaa säästyy, Ruokahävikki pienenee, kauppa saa rahaa vaikka ei täyttä hintaa saa koska muuten menisi roskiin suurimmaksi osaksi.
Lähikauppani on Sale, jossa aivan riistohinnat. Punalaputettuina tuotteet ovat lähempänä normaalia hintatasoa. Ostan yleensä jo -30%:n hinnalla iltapäivällä, koska -60 % on vain illan viimeinen tunti, eikä jäljellä enää juuri mitään, mitä haluaisin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä hävetä, jos aletuotteet tulevat oikeaseen tarpeeseen. Jos pyyhkäiset pihaan uudella 100k€ katumaasturilla ja käyt hakemassa alelapputuotteet, niin silloin olisi todellakin syytä hävetä.
Miksi?
Ruokahävikin pienentäminen ja ostosten hinnassa säästäminen on fiksua, vaikka auton omistaisikin.
Ei tarvitse olla fundamentalisti.
Joo pitää hävetä. Älkää missään nimessä ostako niitä.
Oon kolmivuorotyössä ja käyn välillä kaupassa iltavuoron jälkeen eli puoli kymmenen maissa. Punalappuisia on vaihtelevasti mutta kun niitä on, ostan häpeilemättä vaikka kärryn täyteen. Kerran mulle on kassa sanonut, että onpa hyvä kun näitä ostetaan, kun hävikkiä tulee niin paljon.
Ja kerran joku vanhempi nainen sanoi miehelleen että "toi ostaa pelkkiä aletuotteita". Ei nolottanut, hymyilytti vaan. Eikä se ollut edes totta sillä kasvikset ja hedelmät ostan täydellä hinnalla.
Eläimiä tapetaan, lihaa heitetään roskiin. Tätä on syytä hävetä.
Miksi moista hävetä pitäisi? Kukin käy kaupassa milloin ehtii ja haluaa ja ostaa mitä haluaa.
Ei muiden ostokset ketään tervettä kiihota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä hävetä, jos aletuotteet tulevat oikeaseen tarpeeseen. Jos pyyhkäiset pihaan uudella 100k€ katumaasturilla ja käyt hakemassa alelapputuotteet, niin silloin olisi todellakin syytä hävetä.
Miksi tämä saa alapeukkuja? Sekö on ihan ok, että rikkaat, joilla olisi varaa normihintaisiinkin tuotteisiin, käyvät ahneuttaan anastamassa pois aletuotteet, jotka olisivat köyhälle todella tarpeen?
Sitten ne köyhät tulkoot sinne ilta-aleen ostoksille! Meidän lähikaupassa on aika hiljaista tuohon aikaan, eli pitäisikö mun keskipalkkaisena jättää aletuotteet hyllyyn, jos joku köyhä sattuisikin paikalle myöhemmin?
Kaikilla on sama oikeus ostaa niitä.
Lähes joka kerta kun olen iltavuorossa, joka päättyy klo 21, ässä on auki 24/7. Hyvä aika käydä kaupassa kun on rauhallista.
Hyviä tuotteita halvalla. Joskus olen ostanut, mutta mieluummin jätän heille, joilla on suurempi tarve. Itse syön välillä jääkaapistani vanhempiakin tuotteita, eikä koskaan ole ollut pilaantunut. Näkö ja haju kyllä paljastaa. milloin tuote on pilalla.
Käyn, olen opiskelija.
Meidän S-market punalaputtaa torstaisin koko viikonlopun tuotteet, eli päiväystä on hyvinkin kolme päivää jäljellä. Voi siis pakastaa vielä. Ei mulla muuten olisi varaa syödä esim. Nautaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn, olen opiskelija.
Meidän S-market punalaputtaa torstaisin koko viikonlopun tuotteet, eli päiväystä on hyvinkin kolme päivää jäljellä. Voi siis pakastaa vielä. Ei mulla muuten olisi varaa syödä esim. Nautaa.
Kyllä ne voi pakastaa, vaikka menisi ostopäivänä vanhaksi.
Kyllä niitä ainakin minun alueeni kaupoissa on niin paljon että niitä riittää kaikille.