Paljonko teillä meni rahaa vappuostoksiin?
Vai onko kaupassa käynti vielä edessä? Me käytiin eilen, ja rahaa meni ruokakauppaan n. 160 e ja alkoon n. 17 e. Meille on tulossa vieraita, yksi aikuinen ja kaksi lasta, porukkaa on meillä syömässä siis yht. kolme aikuista ja neljä lasta.
Kommentit (31)
1,60 e munkkeihin. Ruokakaupassa ei tarvitse käydä.
Kahdessa eri ruokakaupassa. Lasku 160 €. Siinä on viikoksi evästä. Maitoa toki joutuu hakemaan viikolla lisää.
Vappueväisiin meni n.25€. Makkaraa, pihvit ja limpparia ja sipsipussi.
7hklö perheessä. :)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 10:55"]Kahdessa eri ruokakaupassa. Lasku 160 €. Siinä on viikoksi evästä. Maitoa toki joutuu hakemaan viikolla lisää.
Vappueväisiin meni n.25€. Makkaraa, pihvit ja limpparia ja sipsipussi.
7hklö perheessä. :)
[/quote]
Munkkeja leivoin itse ja mies teki simaa. Ilmapalloja oli valmiiksi jemmassa. Eli jos nuo lisää vappumenoihin niin yhteissumma ois varmaan siinä 35 € luokkaa.
Ruokaan parisen kymppiä, alkoon kahden erikoisoluen verran eli 9 euroa. Lapsille ilmapalloja ja serpentiinia.
40 e kauppaan, tänään haen vielä jotain pientä. En saa kauppaan juuri ikinä menee yli satasta.
0€, ei osteta erikseen mitään "vappuruokia". Ei ole lapsia.
150€ eikä penniäkään tuosta alkoon. 4 pvän ruuat, la tulee vieraita. Ei mitään erikoista esim kokolihaa tms kallista mukana.....
Ruokalistalla spaghetti bolognese eilen ja pe, tänään nakkeja, bratwurstia, itsetehtyä perunasalaattia ja munkkeja, pari sipsipussia, hedelmiä, lauantaille salaattitarpeita, couscous -tarpeet. Muuten normi maidot, jugurtit, tuoremehua 1... 6 euron rasva, 2 sukkikset ja laastareita. Mihin hittoon se raha meni???????
45e / 2hlö. Pärjäämme maanantaihin. Alkoholiin meni 0e. Ostimme nakkeja, kanaa, sieniä, parsaa, pekonia, kakkua jne. Itse tehtiin simat.
Vapun ja ensviikon ruoat varmaan 150-170 € paikkeilla. Alkoon ei taida mennä mitään.
Ruokiin ehkä max 30 € (tortilloja, munkkeja, simaa, sipsejä, karkkia) ja pienemmän lapsen vappupallo 7 €. Skumppapullokin oli jääkaapissa valmiina uudesta vuodesta yli jääneenä. Ihan omalla perheellä tällä kertaa juhlitaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]
Vai onko kaupassa käynti vielä edessä? Me käytiin eilen, ja rahaa meni ruokakauppaan n. 160 e ja alkoon n. 17 e. Meille on tulossa vieraita, yksi aikuinen ja kaksi lasta, porukkaa on meillä syömässä siis yht. kolme aikuista ja neljä lasta.
[/quote]
Ei latinlatia, eikä mene. Minulle pyhät on päiviä muiden joukossa, eikä elämäni vappuna poikkea mitenkään muista päivistä. Sitä samaa ruokaa viskon naamariini niin vappuna kuin arkenakin. Tänään se tarkoittaa itse tehtyä hernesoppaa ja itse leivottua ruisleipää. Alkoa en tänään, enkä huomennakaan ajatellut juoda, koska ei ole siihen mitään tarvetta, eikä fiilistä. Tarve ja fiilis määrytyy ihan muilla perusteilla, kuin kalenterin mukaan.