Olen 17-v, enkä ole koskaan juonut alkoholia
...ja pidän itseäni sen vuoksi yhtenä saatanan nössönä. Koko aamun (koulu alkoi vasta noin tunti sitten, mutta silti) olen saanut koulussa kuulla, että mitä kaikkea muut meinaavat juoda, missä juoda ja naureskelua tuleville yhden yön panoille. Kuka laittaa miten pienen hameen (välittämättä siitä, että tuolla on satanut ihan kunnolla lunta ja on kylmä), kuka voi hakea alkoholia, jos nätisti pyytää.
.
Jopa mun sisko on juonut alkoholia ekaa kertaa 13-vuotiaana. Niinkuin mun isosiskokin.
.
Kaikki kaverit, ne mitä jäljellä enää on, ovat menossa juomaan tänään. Saanut niiltäkin kuulla hehkutusta mitä kaikkea meinasivat juoda ja ovat laittaneet kuvia illan juomisista. Yksikään mun kavereista ei ole vielä 18-v.
.
Joo, olen 17-v ja ihan helvetin epävarma itsestäni. Vajaa puoli vuotta ja täytän 18-v ja mitä oon tehnyt mun nuoruudella? EN MITÄÄN. En yhtään mitään. Oon yksi saatanan iso nössö. Vihaan itseäni.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:25"]Luuletko että nuoruuteen kuuluu juoppottelu .olet vielä alaikäinen .mä en ymmärrä tätä kulttuuria mistä ihaillaan alkoholismia .mä en juo ja ei estä mua pitämään hauskaa.sun elämä on vasta alkamassa älä pilaa sitä .ole rohkea ja varma päätöksistäsi .ei kavereilla ollenkaan syytä olla ylpeitä heidän alkoholinkäytöstä näin nuorena.
[/quote]
Siltä se vähän vaikuttaa. Ainakin jään ulkopuolelle kaikesta, kun en juo. Äh en edes tiedä mitä koitan sanoa.
ap
[/quote]
meillä on 18v nuori kotona ja sitä ei kiinnosta juominen eikä sen porukassa käytetä alkoholia ja ikä on 16-20 v .ne käy leffassa choppailemassa konserteissa mutt en koskaan nähnyt yhtään humalassa tai haisee alkoholilta ja ne on suomalaisia kaikki
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:34"]Kuulostat niiin multa itseltäni sun ikäisenä!
Täällä yksi joka maistoi ylipäätänsä jotakin alkoholipitoista kun olin täyttänyt 18v!!En tykännyt, enkä tykkää edelleenkään. Saatan korkeintaan maistaa jos jossain tilaisuudessa tarjotaan. (Oon siis nyt 25v. Naimisissa ja yhden pienen tytön äiti :)) Mulla oli aloittajan ikäisenä ja vähän vanhempana sellasia ystäviä jotka ryypiskeli keskiviikot, perjantait ja lauantait. Potivat kauheeta krapulaa kaikki sunnuntait ja maanantait. Mulla on ollu ihan tosi hauskaa kun oon naureskellu niille ;) ja toisekseen mut otettiin kyllä silti mielellään mukaan jos vaan halusin lähtee! Jos et haluu juoda niin lähet vaan porukkaan mukaan ja pidät hauskaa kavereides kanssa (ja ehkä vähän niiden kustannuksella). Juot vaikka limpparia! Monesti on tärkeintä vaan olla mukana, sama se, juoko kaljaa vai ei! Ne kaverit jotka ei ota sua mukaan vaan siks että et ryyppää, ei varmaankaan oo kaikista älykkäimpiä olentoja jota maa päällään kantaa! ;)
Ja kaikkia kun ei porukassa olo kiinnosta niin ei sekään haittaa! Pääasia että teet niitä asioita joita tykkäät :) Elämä on OIKEESTI liian lyhyt ja me murehditaan AIVAN liikaa ;D
Tsemppiä ja mukavaa vappua!! :)
[/quote]
Minulla on silleen, että minulla on kavereita, mutta ne ei ole kavereita keskenään ja en tunne näitä kavereiden muita kavereita yhtään. Katsoisivat oudosti, jos ykskas tämmöinen niille ihan tuntematon tuppautuisi mukaan. Olen välillä isosiskon mukana, kun se on käymässä kavereillaan ja siellä on ollut ihan kivaa :) Mut joo kivaa vappua sinnekkin!
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:25"]Luuletko että nuoruuteen kuuluu juoppottelu .olet vielä alaikäinen .mä en ymmärrä tätä kulttuuria mistä ihaillaan alkoholismia .mä en juo ja ei estä mua pitämään hauskaa.sun elämä on vasta alkamassa älä pilaa sitä .ole rohkea ja varma päätöksistäsi .ei kavereilla ollenkaan syytä olla ylpeitä heidän alkoholinkäytöstä näin nuorena.
[/quote]
Siltä se vähän vaikuttaa. Ainakin jään ulkopuolelle kaikesta, kun en juo. Äh en edes tiedä mitä koitan sanoa.
ap
[/quote]
meillä on 18v nuori kotona ja sitä ei kiinnosta juominen eikä sen porukassa käytetä alkoholia ja ikä on 16-20 v .ne käy leffassa choppailemassa konserteissa mutt en koskaan nähnyt yhtään humalassa tai haisee alkoholilta ja ne on suomalaisia kaikki
[/quote]
Minulla ei ole rahaa käydä leffassa niin usein, mitä haluaisin. Äiti on yh ja meitä lapsia on monta.
ap
Etsi itsellesi uutta porukkaa .yksi hyvää kaveri riittää .tai jos ne eivät ota mukaan sellaisena kuin olet eivät saisi kelvata sulle myös .
Kuulostat niiin multa itseltäni sun ikäisenä!
Täällä yksi joka maistoi ylipäätänsä jotakin alkoholipitoista kun olin täyttänyt 18v!!En tykännyt, enkä tykkää edelleenkään. Saatan korkeintaan maistaa jos jossain tilaisuudessa tarjotaan. (Oon siis nyt 25v. Naimisissa ja yhden pienen tytön äiti :)) Mulla oli aloittajan ikäisenä ja vähän vanhempana sellasia ystäviä jotka ryypiskeli keskiviikot, perjantait ja lauantait. Potivat kauheeta krapulaa kaikki sunnuntait ja maanantait. Mulla on ollu ihan tosi hauskaa kun oon naureskellu niille ;) ja toisekseen mut otettiin kyllä silti mielellään mukaan jos vaan halusin lähtee! Jos et haluu juoda niin lähet vaan porukkaan mukaan ja pidät hauskaa kavereides kanssa (ja ehkä vähän niiden kustannuksella). Juot vaikka limpparia! Monesti on tärkeintä vaan olla mukana, sama se, juoko kaljaa vai ei! Ne kaverit jotka ei ota sua mukaan vaan siks että et ryyppää, ei varmaankaan oo kaikista älykkäimpiä olentoja jota maa päällään kantaa! ;)
Ja kaikkia kun ei porukassa olo kiinnosta niin ei sekään haittaa! Pääasia että teet niitä asioita joita tykkäät :) Elämä on OIKEESTI liian lyhyt ja me murehditaan AIVAN liikaa ;D
Tsemppiä ja mukavaa vappua!! :)