Olen 17-v, enkä ole koskaan juonut alkoholia
...ja pidän itseäni sen vuoksi yhtenä saatanan nössönä. Koko aamun (koulu alkoi vasta noin tunti sitten, mutta silti) olen saanut koulussa kuulla, että mitä kaikkea muut meinaavat juoda, missä juoda ja naureskelua tuleville yhden yön panoille. Kuka laittaa miten pienen hameen (välittämättä siitä, että tuolla on satanut ihan kunnolla lunta ja on kylmä), kuka voi hakea alkoholia, jos nätisti pyytää.
.
Jopa mun sisko on juonut alkoholia ekaa kertaa 13-vuotiaana. Niinkuin mun isosiskokin.
.
Kaikki kaverit, ne mitä jäljellä enää on, ovat menossa juomaan tänään. Saanut niiltäkin kuulla hehkutusta mitä kaikkea meinasivat juoda ja ovat laittaneet kuvia illan juomisista. Yksikään mun kavereista ei ole vielä 18-v.
.
Joo, olen 17-v ja ihan helvetin epävarma itsestäni. Vajaa puoli vuotta ja täytän 18-v ja mitä oon tehnyt mun nuoruudella? EN MITÄÄN. En yhtään mitään. Oon yksi saatanan iso nössö. Vihaan itseäni.
Kommentit (25)
Tämäkin vappu menee kai siinä, että menen nukkumaan ennen yhdeksää ja sammutan puhelimen. En jaksa niitä kännipuheluita mitä saan. Vappumunkkia en ole syönyt kolmeen vuoteen, koska olen niin vtn nössö, etten ansaitse sellaista. Angst angst.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:54"]No mitä vittua nyt taas? Vaihtasin mielellään paikkaa sun kanssas.
[/quote]
Mikä tilanne sinulla on?
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:54"]No mitä vittua nyt taas? Vaihtasin mielellään paikkaa sun kanssas.
[/quote]
Mikä tilanne sinulla on?
ap
[/quote]
Ryyppäsin koko nuoruuteni, kun olisin voinut tehdä jotain muuta mielekästä. M21
Itse olen 42 enkä koskaan juonut. Hauska nuoruus oli silti
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:54"]No mitä vittua nyt taas? Vaihtasin mielellään paikkaa sun kanssas.
[/quote]
Mikä tilanne sinulla on?
ap
[/quote]
Ryyppäsin koko nuoruuteni, kun olisin voinut tehdä jotain muuta mielekästä. M21
[/quote]
Minä en ryyppää, enkä tee mitään muutakaan, koska minulla ei ole mitään mitä haluaisin tehdä. Jos olisin edes hyvä koulussa, niin ei vituttaisi niin rankasti, mutta kun ei. Voisin käyttää koulua tekosyynä. Käytän oikeasti paljon aikaa opiskeluun, mutta olen yksinkertaisesti tyhmä.
ap
Ap olet fiksu jatka samaan malliin vaan. Ei sillä ole merkitystä mitä muut tekevät omat valinnat vaikuttavat vaan sinuun itseesi. Sinuna olisin ylpeä ettet mee massan mukana. Ilman viinaakin voi pitää hauskaa usko pois. Hyvää vappua.
Mies25
Hei. Et ole nössö. Taidat olla kotoisin joltain pieneltä paikkakunnalta? Ainakin tampereella on täysin hyväksyttyä olla oma itsensä ja ajatella omilla aivoillaan. Kuten näytät tietävänkin alkoholin humalakäytössä ei ole mitään hienoa. Ikärajat sitä paitsi on oikeasti tarpeen. Mitä aiemmin alkoholin käytön aloittaa, sitä todennäköisemmin siihen voi jäädä koukkuun. Lisäksi ei tee hyvää kehittyville aivoille. Olet fiksu nuori. Älä mene massan mukaan. Hauskaa vappua!
Et oo syöny munkkia koska oot nössö?! Jospa nyt marssisit johonkin leipomoon ja ostaisit sellasen, siinä ei oo mitään pelottavaa..:)
ja juomaan ehdit vielä ihan liikaakin ku täytät 18.
Kaikki on hyviä jossain. Ihan oikeasti. Sinun pitää vain löytää omat vahvuutena.ainakin tämä alkottomuus jo on yksi plussa ja vahvuus sinulle. Hae eläämäsi asioita jotka tuovat sinulle iloa.uusi harrastus ja sitä kautta uusia fiksuja kavereita?
Ihan mahtavaa ap! Sun nuoruus on vasta alkamassa. Elämä edessä! Upeaa kuulla, että jollain nuorella on kanttia jättää alkoholikokeilut tekemättä lapsuusiässä. Älä suotta koe itseäsi nössöksi ja epäonnistuneeksi Nössöjä lampaita ovat ne, jotka alkoholin kanssa läträävät.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:01"]Ap olet fiksu jatka samaan malliin vaan. Ei sillä ole merkitystä mitä muut tekevät omat valinnat vaikuttavat vaan sinuun itseesi. Sinuna olisin ylpeä ettet mee massan mukana. Ilman viinaakin voi pitää hauskaa usko pois. Hyvää vappua.
Mies25
[/quote]
Hyvää vappua sinnekkin. En ole koskaan tykännyt mennä massan mukana, mutta saan kuulla vittuilua sen vuoksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:01"]Hei. Et ole nössö. Taidat olla kotoisin joltain pieneltä paikkakunnalta? Ainakin tampereella on täysin hyväksyttyä olla oma itsensä ja ajatella omilla aivoillaan. Kuten näytät tietävänkin alkoholin humalakäytössä ei ole mitään hienoa. Ikärajat sitä paitsi on oikeasti tarpeen. Mitä aiemmin alkoholin käytön aloittaa, sitä todennäköisemmin siihen voi jäädä koukkuun. Lisäksi ei tee hyvää kehittyville aivoille. Olet fiksu nuori. Älä mene massan mukaan. Hauskaa vappua!
[/quote]
Mun kaupungin väkiluku on n.100 000, etten tiedä lasketaanko tämä pieniin vai ei. Mun suvussa on alkoholismia ja olen päässyt turhan läheltä seuraa riippuvuutta alkoholiin ja osaksi just sen takia en ole koskaan aloittanut itse alkoholin käyttämistä :/ Mut hyvää vappua sinnekkin :)
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:04"]Et oo syöny munkkia koska oot nössö?! Jospa nyt marssisit johonkin leipomoon ja ostaisit sellasen, siinä ei oo mitään pelottavaa..:)
ja juomaan ehdit vielä ihan liikaakin ku täytät 18.
[/quote]
Joo, viimeksi v.2012 olen vappumunkin syönyt. Kuulostaa itsestäkin vähän tyhmältä. Mutta katsoo nyt minnepäin lähden, kun päästään koulusta. Kai sitä voisi jonkin leipomon kautta pyörähtää :)
ap
Olin samanalinen kuin sinä nuoruudessani. En kännännyt ja hyvin on pärjätty! Teekkarielämäkin on käyty läpi ja samanhenkisiä kavereita on aina löytynyt. Keski-Euroopassa ihmetellään Suomen nuorten kännikultuuria. Olisit Italiassa, Espanjassa hyvin tavallinen nuori. Kun ikää tulee, fiksuja ihmisiä ei todellakaan kiinnosta juomatapasi tai viikonlopun sikailusi/seikkailusi. 17-v iässä moni muukin asia on vääristynyttä ja pinnallista. Sun nyt vaan täytyy odottaa lisävuosia, hakeutua opiskelemaan fiksuun seuraan. Keskitä energiasi itsesi kehittämiseen ja lopeta häpeä!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:06"]Kaikki on hyviä jossain. Ihan oikeasti. Sinun pitää vain löytää omat vahvuutena.ainakin tämä alkottomuus jo on yksi plussa ja vahvuus sinulle. Hae eläämäsi asioita jotka tuovat sinulle iloa.uusi harrastus ja sitä kautta uusia fiksuja kavereita?
[/quote]
Olen miettinyt uusia harrastuksia, mutta koulu vie tällä hetkellä niin paljon aikaa, ettei oikein ole aikaa, tai voimia mihinkään harrastukseen.
ap
Luuletko että nuoruuteen kuuluu juoppottelu .olet vielä alaikäinen .mä en ymmärrä tätä kulttuuria mistä ihaillaan alkoholismia .mä en juo ja ei estä mua pitämään hauskaa.sun elämä on vasta alkamassa älä pilaa sitä .ole rohkea ja varma päätöksistäsi .ei kavereilla ollenkaan syytä olla ylpeitä heidän alkoholinkäytöstä näin nuorena.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:20"]Olin samanalinen kuin sinä nuoruudessani. En kännännyt ja hyvin on pärjätty! Teekkarielämäkin on käyty läpi ja samanhenkisiä kavereita on aina löytynyt. Keski-Euroopassa ihmetellään Suomen nuorten kännikultuuria. Olisit Italiassa, Espanjassa hyvin tavallinen nuori. Kun ikää tulee, fiksuja ihmisiä ei todellakaan kiinnosta juomatapasi tai viikonlopun sikailusi/seikkailusi. 17-v iässä moni muukin asia on vääristynyttä ja pinnallista. Sun nyt vaan täytyy odottaa lisävuosia, hakeutua opiskelemaan fiksuun seuraan. Keskitä energiasi itsesi kehittämiseen ja lopeta häpeä!
[/quote]
Tiedän itsekkin miten tyhmältä vaikutan, kun jään kiinni niin pinnallisiin asioihin, mutta argh. Just nyt vain vituttaa, kun tuntuu, että koko koulu puhuu vain ja ainoastaan juomisesta ja omat suunnitelmat on sellaiset, että menen koulun jälkeen kotiin. Syön jotain. Menen nukkumaan.
ap
Lähen kohta lenkille karistelemaan nuoruusaikojen "vappukiloja". Tässä iässä alkaa kropasta näkyä, mitä on tullut tehtyä viimeiset kymmenen vuotta. Kieltämättä ois voinut urheillakin sen kaljanlipittämisen sijaan...
N27
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:25"]Luuletko että nuoruuteen kuuluu juoppottelu .olet vielä alaikäinen .mä en ymmärrä tätä kulttuuria mistä ihaillaan alkoholismia .mä en juo ja ei estä mua pitämään hauskaa.sun elämä on vasta alkamassa älä pilaa sitä .ole rohkea ja varma päätöksistäsi .ei kavereilla ollenkaan syytä olla ylpeitä heidän alkoholinkäytöstä näin nuorena.
[/quote]
Siltä se vähän vaikuttaa. Ainakin jään ulkopuolelle kaikesta, kun en juo. Äh en edes tiedä mitä koitan sanoa.
ap
No mitä vittua nyt taas? Vaihtasin mielellään paikkaa sun kanssas.