Mies pakottaa valvomaan keskellä yötä - olen katkera
Meillä on sellainen outo miehen sanelema tapa, että saan nostaa lapsen omaan sänkyyn puoli tuntia - tunnin sen jälkeen, kun mies on nukahtanut, jos lapsi nukkuu miehen vieressä sängyssä. Itse kärsin melkein kroonisesta väsymyksestä ja nyt taas sama homma: lapsi heräsi reilu tunti sitten ja kömpi miehen viereen nukkumaan, mutta lastapa ei saa siirtää takaisin ennen kuin mies on kunnolla nukahtanut. Äsken olin jo menossa siirtämään lasta omaan sänkyynsä, mutta mies alkoi v*ttuilla minulle ja uhkailla minua ja käski vielä odottamaan puoli tuntia lisää tai muuten en saisi siirtää lasta omaan sänkyyn takaisin tänä yönä lainkaan.
Olen tosi katkera, kun en saa mennä nukkumaan. Jos oisin laittanut kännykkäherätyksen, niin mies olisi herännyt samaan herätykseen, joten ajanlasku olisi alkanut uudelleen alusta. Osasyy järjestelyyn on siinä, että mies ei haluaisi lapsen menevän omaan sänkyyn nukkumaan, vaan haluaisi pitää lapsen vieressään yöllä nukkumassa. Mies myös vetoaa siihen, että ei halua itseään herätettävän, vaan haluaa, että siirrän lapsen hänen nukkuessaan. Toisaalta mies on todella herkkäuninen. Ja toisaalta mies suuttuu siitäkin, jos hiippailen hiljaa huoneeseen siirtämään lapsen. Illalla hän kyllä lupailee, että saan sitten taas nostaa lapsen omaan sänkyynsä, mutta heti kun asia olisi ajankohtainen, niin alkaa vääntäminen asiasta (mies ei haluaisi suostua siihen).
Lapsi on kuitenkin jo kolmevuotias, joten itsestäni on väärin, että lapsi joutuu nukkumaan isänsä vieressä ilman sopivaa peittoa ja tyynyä sen sijaan, että nukkuisi omassa sängyssään. Jos luovun itse periaatteistani ja nöyrryn, niin lapsi sen jälkeen nukkuu kaikki yöt mieheni vieressä, sillä mies ei haluaisi lapsen nukkuvan omassa sängyssään lainkaan. Itselläni on sydänoireita ym. jo, kun olen aivan yliväsynyt ja stressaantunut mm. jokaöisestä hässäkästä. Ja sitten joskus, jos nukahdan ilman sitä tunnin odottelua ja lapsi ei pääsekään sen takia nukkumaan, niin sitten mulla on kamalat tunnontuskat siitä, että lapsi ei päässyt omaan sänkyyn nukkumaan. Tässä nyt kirjoittelen purkaakseni v*tutustani sekä kuluttaakseni aikaa odotellessani, sillä keskellä yötä ei ole oikein muutakaan tekemistä.
Kommentit (36)
Siis mimmoiset nukkumisjärjestelyt teillä oikein on, onko sulla omaa sänkyä ollenkaan? Itse varmaan antaisin lapsen nukkua vieressä ja nukkuisin itsekin. Sängyssä voisi olla valmiiksi peitto ja tyyny lapselle, jos ei kesken unien jaksa nousta hakemaan.
Onpa ahdistava tilanne. Onko teillä liitossa kaikki samanlaista vääntöä?
Ihanko oikeasti mietit tässä lapsen nukkumismukavuutta? Jos noin on, laitatte lapselle oman tyynyn ja peiton isän viereen, niin ongelma on ratkaistu. Voi olla myös että kun lapsi on siinä pyörinyt ja potkinut muutaman yön, niin myös isä haluaa lapsensa nukkuvan omassa sängyssään.
Jos olisin noin väsynyt niin antaisin miehen nukkua lapsen kanssa ja menisin itse sohvalle tai patjalle. Tärkeintä on, että te kaikki saatte nukkua tarpeeksi. Meidän 3-vuotias nukkuu joka yö ilman tyynyä ja peittoa ihan omasta halustaan.
Saat sen mistä luovut. Opettele tämä lause ja toteuta sitä käytännössä niin loppuu turhat stressit ja sydämentykytykset.
Anna lapsen nukkua isänsä kanssa ja nuku itse makeasti. Pian isä kantaa lapsen itse omaan sänkyyn kun ei saa nukuttua, kun lapsilla nyt on tapana harrastaa yöllä potkunyrkkeilyä ja kuviokelluntaa lakanoilla.
Outoa että mies suuttuu. On kummallinen kuvio. Mutta ei siinä mitään pahaa ole, että lapsi nukkuu teidän kanssa. Luulin ettet saa siinä nukuttua. Mutta pysyttelet hereillä. Ihan turhaan
Herranen aika, järjestäkää teidän nukkumiskuviot niin että koko perhe saa nukutuksi. Ymmärsin tuosta että mies nukkuu eri huoneessa kun hiippailet sinne siirtämään lasta. Siirtäköön mies itse tai nukkukoon lapsi siellä, miksi ihmeessä sinä hiippailet sinne lasta siirtämään? Jos nukut omassa sängyssä ja lapsi menee yöllä isänsä sänkyyn, ei kai tämä sinun nukkumiseesi tarvitse vaikuttaa?
Anna lapsen nukkua isänsä vieressä! Miksei voisi nukkua siinä? Osta toinen peitto ja tyyny niin ei tarvi raahata niitä. Saat itse nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu isänsä kanssa!! Nimimerkillä valvon juuri koska 2 v piti ylhäällä niin kauan etten saa enää unta. Jos nukkuisi isänsä kanssa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen!
Mies sitä ja mies tätä. Mielestäni tärkein kysymys nyt on, että miksi annat hänen sanella?
Onko parisuhteessa mitään järkeä, jos siitä puuttuu tasa-arvo ja kunnioitus?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 04:49"]
Mies tekee töitä. Tee sinäkin. Toiseksi jos väsyttää niin pitikö tehdä lapsi. - Mies XX
[/quote]krohom...ala viitsi olla peppu. Ja sitapaitsi missa oma VAIMOSI on nyt?????Lotyyko sellainen?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"]
Anna lapsen nukkua isänsä vieressä! Miksei voisi nukkua siinä? Osta toinen peitto ja tyyny niin ei tarvi raahata niitä. Saat itse nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu isänsä kanssa!! Nimimerkillä valvon juuri koska 2 v piti ylhäällä niin kauan etten saa enää unta. Jos nukkuisi isänsä kanssa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen!
[/quote]Itse ainakin pidan siita etta oma sanky on oma sanky. Vasyneesta aidista ei ole hyotya kenellekkaan. Kerran miehen kanssa kokeilimme tuota kuviota lapsen kanssa. Ei kiitos enaa...yksi yo lapsen varvas omassa sieraimessa riitti. Nelja lasta myohemmin.....lapsi ei karsi siita, etta opettelee nukkumaan omassa sangyssa! Kaikilla oma petinsa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"]
[/quote]Itse ainakin pidan siita etta oma sanky on oma sanky. Vasyneesta aidista ei ole hyotya kenellekkaan. Kerran miehen kanssa kokeilimme tuota kuviota lapsen kanssa. Ei kiitos enaa...yksi yo lapsen varvas omassa sieraimessa riitti. Nelja lasta myohemmin.....lapsi ei karsi siita, etta opettelee nukkumaan omassa sangyssa! Kaikilla oma petinsa.
[/quote]
Nyt olikin kyse siitä, että äiti kärsii unen puutteesta kun siirtelee lasta!
Komppaan aiempia.
Jos se, että lapsi pönkii viereen ei häiritse isän unia, niin nukkukoon lapsi siinä. Kyllä lapsi aikaa myöten oppiin nukkumaan omassa sängyssään heräämättä ja vaeltelematta. Ja ap lopettakoon stressaamisen. Ensimmäinen askel siihen on kunnon uni. Anna lapsen siis olla ja nuku, ap.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"]
[/quote]
Niin että parempi valvoa odotellessa että lapsen saa siirtää omaan sänkyynsä, kuin antaa sen nukkua isänsä vieressä ja mennä itsekin nukkumaan?? Onko se äiti kaiketi jotenkin vähemmän väsynyt valvottuaan vaiko nukuttuaan vaikka sitten sohvalla senkin ajan??
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 06:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"] Anna lapsen nukkua isänsä vieressä! Miksei voisi nukkua siinä? Osta toinen peitto ja tyyny niin ei tarvi raahata niitä. Saat itse nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu isänsä kanssa!! Nimimerkillä valvon juuri koska 2 v piti ylhäällä niin kauan etten saa enää unta. Jos nukkuisi isänsä kanssa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen! [/quote]Itse ainakin pidan siita etta oma sanky on oma sanky. Vasyneesta aidista ei ole hyotya kenellekkaan. Kerran miehen kanssa kokeilimme tuota kuviota lapsen kanssa. Ei kiitos enaa...yksi yo lapsen varvas omassa sieraimessa riitti. Nelja lasta myohemmin.....lapsi ei karsi siita, etta opettelee nukkumaan omassa sangyssa! Kaikilla oma petinsa. [/quote] Niin että parempi valvoa odotellessa että lapsen saa siirtää omaan sänkyynsä, kuin antaa sen nukkua isänsä vieressä ja mennä itsekin nukkumaan?? Onko se äiti kaiketi jotenkin vähemmän väsynyt valvottuaan vaiko nukuttuaan vaikka sitten sohvalla senkin ajan??
[/quote]Kaikilla oma petinsa. Ei tarvitse olla cesar milan etta lapsi oppii nukkumaan omassa sangyssa. Oikotiet ovat varsin helppoja karhunpalveluksia....miksi pitaa odotella? Omaan sankyyn klo kahdeksan!!
Ap:n tarinasta jäi uupumaan tieto siitä, miksi ap tarkalleen ottaen ei saa nukkua/nukutuksi. Jos se syy on ahtaus, hankkikaa leveämpi sänky! Esim. jo 180-senttiä leveään parivuoteeseen mahtuu aivan eri tavalla nukkumaan tuolla kokoonpanolla kuin 160-senttiseen. Rahallinen panos on pieni kun miettii, miten se vaikuttaa elämänlaatuun.
En kyllä täysin ymmärrä ap:n miestäkään tässä asiassa, mutta ap:n muu ulosanti antaa syytä olettaa, että jotain jäi tarinasta puuttumaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 06:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"] Anna lapsen nukkua isänsä vieressä! Miksei voisi nukkua siinä? Osta toinen peitto ja tyyny niin ei tarvi raahata niitä. Saat itse nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu isänsä kanssa!! Nimimerkillä valvon juuri koska 2 v piti ylhäällä niin kauan etten saa enää unta. Jos nukkuisi isänsä kanssa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen! [/quote]Itse ainakin pidan siita etta oma sanky on oma sanky. Vasyneesta aidista ei ole hyotya kenellekkaan. Kerran miehen kanssa kokeilimme tuota kuviota lapsen kanssa. Ei kiitos enaa...yksi yo lapsen varvas omassa sieraimessa riitti. Nelja lasta myohemmin.....lapsi ei karsi siita, etta opettelee nukkumaan omassa sangyssa! Kaikilla oma petinsa. [/quote] Nyt olikin kyse siitä, että äiti kärsii unen puutteesta kun siirtelee lasta!
[/quote]kolme vuotiasta ei enaa siirrella. Uudet kuviot kayttoon. Tottakai se vasyttaa jonkin aikaa mutta lopussa.palkitaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 06:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 05:38"] Anna lapsen nukkua isänsä vieressä! Miksei voisi nukkua siinä? Osta toinen peitto ja tyyny niin ei tarvi raahata niitä. Saat itse nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu isänsä kanssa!! Nimimerkillä valvon juuri koska 2 v piti ylhäällä niin kauan etten saa enää unta. Jos nukkuisi isänsä kanssa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen! [/quote]Itse ainakin pidan siita etta oma sanky on oma sanky. Vasyneesta aidista ei ole hyotya kenellekkaan. Kerran miehen kanssa kokeilimme tuota kuviota lapsen kanssa. Ei kiitos enaa...yksi yo lapsen varvas omassa sieraimessa riitti. Nelja lasta myohemmin.....lapsi ei karsi siita, etta opettelee nukkumaan omassa sangyssa! Kaikilla oma petinsa. [/quote] Nyt olikin kyse siitä, että äiti kärsii unen puutteesta kun siirtelee lasta!
[/quote]kolme vuotiasta ei enaa siirrella. Uudet kuviot kayttoon. Tottakai se vasyttaa jonkin aikaa mutta lopussa.palkitaan.
Huhhuh. Hankit itsellesi kylmästi oman sängyn, meet siihen nukkuu ja annat kersan ja isän hoitaa nukkumisensa keskenään.
Mies tekee töitä. Tee sinäkin. Toiseksi jos väsyttää niin pitikö tehdä lapsi.
- Mies XX