Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sinulle jolla on lapsia

Vierailija
29.04.2015 |

Meillä parisuhteessa tilanne, että lapsista alettu puhua ja se olisi seuraava askel suhteessa. Nyt kuitenkin mietityttää..

Lähes aina saa lukea kuinka kauhean raskasta arki lasten kanssa on, vapaus on riistetty ja mihinkään ei pääse. Onko se elämä lasten kanssa tosiaan näin ankeaa mitä annetaan olettaa? Saisiko kerrankin kommentteja siitä kuinka ihanaa on, kun lapsi on perheeseen siunattu.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin valita uudelleen, valitsisin elämän ilman lapsia.

Toisaalta oon kyllä masentunut, että ehkä multa ei kannata kysyä...

Vierailija
2/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:23"]Jos saisin valita uudelleen, valitsisin elämän ilman lapsia.

Toisaalta oon kyllä masentunut, että ehkä multa ei kannata kysyä...
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin, kiitos rehellisestä vastauksestasi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tsemppiä sinulle ja voimia arkeen <3

Vierailija
4/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muutama vuosi vierii vähän niin että ei viitsisi lähteä minnekkään lapsen kanssa.

Vierailija
5/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta kun pelätä pahinta ja toivoa parasta. :)

Asenne ratkaisee myös paljon!

Vierailija
6/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapset tuo elämään ihan ainutlaatuista sisältöä.
Mutta, totta sekin on, että sen jälkeen ei mikään ole enään entisensä.
Luottaisin ehkä siihen tunteeseen...sen kyllä tietää, kun on siihen valmis.

Vierailija
7/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän muksu on ylivoimasesti paras ja ihanin ja rakkain asia meidän elämässä. Ja ilman häntä meidän elämä olis aika paljo tyhjempää. Miestä rakastan jo ihan hurjasti mutta se rakkaus lapseen on jotaki ihan ihmeellistä. Alkuviikkoina tuntu etten fyysisesti kestä sitä rakkauden määrää.
Toisaalta hän on nyt kyllä hurjan kivassa iässä - katotaan mitä mieltä oon sitte ku iskee uhmis ja murrosikä :D

Vierailija
8/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on arvoista.

Vierailija
9/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ensin koira. Siinä oppi aika hyvin siihen, että olet koko ajan sidottu johonkin etkä voi mennä mielihalujen mukaan. Koiran jälkeen tuli lapsi eikä arki kauheasti muuttunut. Tottakai vauvan hoito on erilaista ja haastavampaa (ja huomattavsti pelottavampaa :D )kuin koiran, mutta yllättävän lähellä on koiran pentuaika lapsen vauva-aikaa. Kun on oppinut rytmittämään elämänsä jo valmiiksi jonkun muun kun itsensä mukaan niin lapsen tulo ei ollut mikään kauhistus.

Ainoa mikä yllätti oli, tai oikestaan on edelleen, se jatkuva ja koko ajan oleva huoli lapsesta. Milloin mistäkin saa olla huolissaan.

Vierailija
10/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:25"]Ja vielä tsemppiä sinulle ja voimia arkeen <3
[/quote]
Kiitos. Tarkoititko mua?
Rakastan kyllä lapsiani, mutta olen niiiiin väsynyt (heihin / elämääni). En jaksa olla heille niin hyvä äiti kuin haluaisin. Meille kaikille olisi parempi jos he eivät olisi syntyneetkään. Nyt vain odotan että he kasvaisivat aikuisiksi ja saisin oman elämäni (tai edes elämänhaluni) takaisin.

Vierailija
11/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:25"]Ja vielä tsemppiä sinulle ja voimia arkeen <3
[/quote]
Kiitos. Tarkoititko mua?
Rakastan kyllä lapsiani, mutta olen niiiiin väsynyt (heihin / elämääni). En jaksa olla heille niin hyvä äiti kuin haluaisin. Meille kaikille olisi parempi jos he eivät olisi syntyneetkään. Nyt vain odotan että he kasvaisivat aikuisiksi ja saisin oman elämäni (tai edes elämänhaluni) takaisin.
[/quote]
Tämä siis nro 3

Vierailija
12/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele vanhemmuutta ennen kuin ne suurimmat biletyshalut ovat hieman lientyneet. Ei tässä nyt kuitenkaan täysin mökkihöperönä tarvitse olla. Lapset vain pitää aina ottaa huomioon, kun jotain omaa juttua suunnittelee.

Vierailija
13/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee lasten hankinnan plussat ja miinukset, niin kyllä siinä lopulta jää sen verran plussan puolelle että en itse ainakaan lapsiani voisi ikinä katua. Niin rakkaita (ja rassaavia)♥

Vierailija
14/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:25"]Ja vielä tsemppiä sinulle ja voimia arkeen <3
[/quote]
Kiitos. Tarkoititko mua?
[/quote]

Sinulle juuri voimia toivotin. Yritä mennä juttelemaan tilanteessasi jonkun auttavan luokse. Varmasti olet paras äiti lapsillesi.

Vierailija
15/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kuulet vain pahimman puolen. ketään ei kiinnosta kirjoittaa niistä ihanista päivistä ja hyvistä hetkistä. Samoin menee synnytyksen kanssa. Kuulet vain miten kaikki on revenny navasta persereikään asti, äiti ja vauva on olleet hengenvaarassa molemmat, verta on jouduttu antamaan paljon, on jouduttu hätäsektioon, vauvalla on ollut happivaje jne.. Kuitenkin useimmiten synnytyskin sujuu ihan hyvin ilman mitään komplikaatioita. :) 

Olisi tyhmää väittää että lapsen hoito on pelkkää ruusuilla tanssimista mutta vielä tyhmempää olisi väittää että se on ainaista paskaa. Tottakai lapsiperheen arjessa, kuten muutenkin elämässä, on hyviä ja huonoja hetkiä. Joillain niitä huonoja hetkiä on päivittäin, joillain kerran muutamassa kuukaudessa. En voi tietää millainen lapsi sinun lapsesi ehkä on tai kuinka kärsivällinen ja paksuhermoinen sinä olet mutta eiköhän siitä hommasta lähes kaikki selviä kunnialla. Ikinä en ole kuullut (muualla kuin täälä) kenenkään valittavan ettei olisi pitänyt tehdä lapsia, kun sitten taas olen kuullut monen vanhuksen suusta että olisi pitänyt silloin tehdä niitä.

T:2v:n äiti :)

Vierailija
16/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä näkisin niin,että lapsi ei ole seuraava askel parisuhteessa. Vaan seuraava askel teidän molempien elämässä.
Pitää muistaa, että se on päätös ottaa vastuu ihmiselämästä. Teidän pitää molempien olla valmis siihen.
Ja kävi teidän parisuhteelle miten tahansa,se lapsi on ja pysyy.
Vanhemmuus on luottamustehtävä. Maailman suurin.

Vierailija
17/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:29"]Kyllä meidän muksu on ylivoimasesti paras ja ihanin ja rakkain asia meidän elämässä. Ja ilman häntä meidän elämä olis aika paljo tyhjempää. Miestä rakastan jo ihan hurjasti mutta se rakkaus lapseen on jotaki ihan ihmeellistä. Alkuviikkoina tuntu etten fyysisesti kestä sitä rakkauden määrää.
Toisaalta hän on nyt kyllä hurjan kivassa iässä - katotaan mitä mieltä oon sitte ku iskee uhmis ja murrosikä :D
[/quote]

Juuri tälläisenä vanhemmuuden haluaisin nähdä. Ihanan lämpimästi ilmaiset rakkautesi lapseesi. Ap

Vierailija
18/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatan itse 1-vuotiasta yksin enkä vieläkään tajua miten se voi olla niin kamalaa kun jotkut varoittelee. Varsinkin niillä joilla on toinen siinä auttamassa. Joo kyllähän lapsi osaa joskus olla rasittava mutta en osais enään elää ilman häntä

Vierailija
19/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi lastani lapsettomaan aikaan hetkeksikään. Vaikka olen aina ollu menevämpää sorttia, niin en siltikään. MUTTA mulla on todella hyvä mies, joka on myös isänä ykkönen ja meillä on muutenkin hyvä tukiverkosto. Että ei se "omaelämä/parisuhde/viihde-elämäkään" lapsen tuloon kokonaan loppunut. Väheni kyllä ja paljon. Nykyään se lapsi on ykkösenä.

Vierailija
20/40 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva on nyt 4 kuukautta ja en pystyis enää elämään ilman häntä. Siltä se ainakin tuntuu. Niin rakas ja niin täydellinen <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan