Monelta toimeentulotuki maksetaan tilille?
Sen tiedän, että tulee huomenna, mutta tuleeko keskiyöllä vai vasta esim. klo 10?
Kommentit (41)
Täh, eiks sen pitäisi tulla vasta ma 4. päivä? Itellä ainakin toimeentulotuki on maksettu aina pyhien jälkeen jos eka päivä on ollut pyhä.
13: Okei kiitos, ehdin jo innostua.. :D
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
Ai tulee?? Siis tän vai ens kuun??
[/quote]
Toukokuun tt-tuki ei tule vielä huomenna, 4.5. vasta aikaisintaan!
[/quote]
No höpö höpö. Jos eka päivä on esim. pyhä tai niin kuin nyt vapaapäivä, niin tietty se maksetaan viimeinen pv. Ei sitä jätetä odotuttamaan yli viikonlopun. Taas nähtävästi kirjoittelee ne jotka eivät tiedä asiasta mitään. Paitsi nyt tietty kerrot olevasi etuuskäsittelijä, uskottavaa, not.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:56"]
Tulee viimeistään n. klo. 8 aamulla. Ei aina tule just tiettyyn kellonlyömään.
[/quote]
Ei todellakaan tule?
[/quote]
Kuin niin? Mikä ongelma tuossa nyt on? Näin se mulle tulee, että viimeistään klo. 8 aamulla näkynyt. Olen sen verran usein seurannut tiliä yöllä, että näin ainakin mun kohdalla toimii.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
No höpö höpö. Jos eka päivä on esim. pyhä tai niin kuin nyt vapaapäivä, niin tietty se maksetaan viimeinen pv. Ei sitä jätetä odotuttamaan yli viikonlopun. Taas nähtävästi kirjoittelee ne jotka eivät tiedä asiasta mitään. Paitsi nyt tietty kerrot olevasi etuuskäsittelijä, uskottavaa, not.
[/quote]
No Tampereella ainakin mulle on aina tullut pyhien jälkeen. Esimerkiks tammikuun toimeentulotuki tuli 2.1. Aika surullista jos jossain maksetaan se etukäteen jotain vappuryyppäystä varten.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"]Ei tule ollenkaan uusi hallitus lakkautti toimeentulotuen. Menkää töihin pummit!
[/quote]
Mitä jos joskus kertoisitte vinkkejä mihin vain voi mennä töihin? Ei luulis iso vaiva olevan kun jaksatte kuitenkin kommentoida tuon "menkää töihin". Ja ei, itse en tarvitse töitä, ihan vaan vituttaa siitä huolimatta tommoset kommentit.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No Tampereella ainakin mulle on aina tullut pyhien jälkeen. Esimerkiks tammikuun toimeentulotuki tuli 2.1. Aika surullista jos jossain maksetaan se etukäteen jotain vappuryyppäystä varten.
[/quote]
Ei toimeentulotukea makseta vappuryyppäystä varten. Tuolla logiikallahan se maksetaan esim normimaanantaina arkiryyppäystä varten :o
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei toimeentulotukea makseta vappuryyppäystä varten. Tuolla logiikallahan se maksetaan esim normimaanantaina arkiryyppäystä varten :o
[/quote]
No mihin sitä rahaa sitten pyhäksi tarvitsee? Laskujen ja vuokrankin eräpäivät siirtyvät pyhän jälkeen jos pyhäksi osuvat. Normaali ihminen osaa myös ennakoida myöhemmän maksupäivän jo edellisen kuun alussa menoissaan. Varsinkin kun tt-tuki on kuitenkin tosi reipas etuus josta jää paljon kulutukseen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"] Ai tulee?? Siis tän vai ens kuun?? [/quote] Toukokuun tt-tuki ei tule vielä huomenna, 4.5. vasta aikaisintaan! [/quote] No höpö höpö. Jos eka päivä on esim. pyhä tai niin kuin nyt vapaapäivä, niin tietty se maksetaan viimeinen pv. Ei sitä jätetä odotuttamaan yli viikonlopun. Taas nähtävästi kirjoittelee ne jotka eivät tiedä asiasta mitään. Paitsi nyt tietty kerrot olevasi etuuskäsittelijä, uskottavaa, not.
[/quote]
Olen pitkäaikainen sossupummi ihan vaan ;) Mulla kolmen kuukauden päätös tehty jo helmikuussa, ja siihen merkitty toukokuun maksupäiväksi 4.5. Näinhän se aina menee, ei se tule ikinä minään aattona vaan kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mihin sitä rahaa sitten pyhäksi tarvitsee? Laskujen ja vuokrankin eräpäivät siirtyvät pyhän jälkeen jos pyhäksi osuvat. Normaali ihminen osaa myös ennakoida myöhemmän maksupäivän jo edellisen kuun alussa menoissaan. Varsinkin kun tt-tuki on kuitenkin tosi reipas etuus josta jää paljon kulutukseen.
[/quote]
Joo, tosi paljon jää kulutukseen..
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:52"]
Meneppä töihin niin ei tarvi toimeentulotuen tuloa miettiä.
[/quote]
Nyt ei ole mikään 80-luku jolloin vain "mentiin töihin".
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ite säästin toimeentulotukea saadessani 200€/kk pahan päivän varalle :D
Tampereella ei ainakaan tule edellisen kuun lopussa, vaan eka mahdollinen arkipäivä on tilillä. Tässä tapauksessa se on se neljäs pvä. Kellonajatkin vaihtelee, saattaa olla pari-kilme ajoo päivän mittaan.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onnea. Monelle jää tuon verran rahaa laskujen jälkeen. Niiden laskujen joita sossu ei huomioi.
No minulle sosiaalityöntekijä sanoi sen tulevan 30.4. kun soitin ja puhuin Kelan tukiasioista.
Itse olen mielenterveyskuntoutuja, opiskelen, mutten saa opintotukea, eli toimeentulotuki on vähän ainut vaihtoehto. Kuntoutumisennusteeni on hyvä, mutta tarvitsen vielä psykoterapiaa, lääkkeistä olen jo päässyt. Eipä se tuilla elely tai mielenterveysongelmista kärsiminen ole kauhean hohdokasta, minä todella tahdon ja toivon päästä opiskelemaan mielekästä ammattia ja tekemään täysipäiväisesti töitä.
Valitettavasti kuntoutuminen lapsuudesta asti kestäneistä ongelmista ei tapahdu sormia napsauttamalla, ja mieliala kohenee ennen toimintakyvyn paluuta normaaliksi (jälkimmäisessä kestää yleensä muutama vuosi vakavan masennuksen jälkeen).
Toki voin vaihtaa "pummiuteni" kenen tahansa "normaalin" kanssa heti, jos vaihdetaan myös psyykeen terveys/sairaus. ;) Enpä tiedä, olisiko teistä oikeasti siihen. Tähän pisteeseen minulla on ollut pitkä matka, olen melkein joutunut sairaseläkkeelle, ollut osastolla lukemattomia kertoja ja vasta parikymppinen. Ennen sairastumistani kaikki povasivat minulle nopeaa, loistokasta opiskelua, pitivät ulkomaalaisiin huippuyliopistoihin pääsyä todennäköisenä ja suosittelivat sitä. Hyödyllistä on ehkä se, että on oikeasti joutunut arvottamaan elämänsä uudelleen, ja pohtimaan sitä, mitä todella haluaa. Ehkä välttää sen kriisin sitten viisikymppisenä kun on vain ollut putkessa.
Tämäkin olisi tosin voitu välttää jos vanhempani olisivat aikoinaan hakeneet tukea itselleen, koulu puuttunut ongelmiin tai viimeistään nuorisopsykiatri. Ei, kukaan heistä ei puuttunut. En syytä ketään, mutta sama kohtalo tapahtuu paraikaa monelle viattomalle lapselle ja nuorelle, eikä se ainakaan nosta Suomen tilaa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onnea. Monelle jää tuon verran rahaa laskujen jälkeen. Niiden laskujen joita sossu ei huomioi.
[/quote]
Mikäs lasku sitten on pakollinen sähkölaskun lisäksi? Puhelin ja netti on hyvä olla ja ne on mullakin, mutta ei niihin montaa kymppiä kuussa mene.
itsellä masennus ja vastaavat tekevät niin ahdistavan ja hirveän olon töissä että en pysty olla siellä, sama oli peruskoulun ja opiskelujen kanssa, ei pelkästään töissä vaan yleensäkkin ihmisten kanssa oleminen on erittäin vaikeeta
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:06"]
täällä yksi pummi, joka käy töissä, mutta silti saan toimeentulotukea.
[/quote]
Olet sankari.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:26"]Enpä olisi muuten uskonut, että tästäkin onnistutaan vetämään tappelu. Miettisitte nyt vähän ihmiset, että mitä lauotte. Vastapuolena on kuitenkin toinen tunteva ihminen, ja suurin osa toimeentulotuella (yleensä väliaikaisesti) elävistä on kohdannut jonkun tragedian elämässään. [/quote] Tragedioita mäkin olen kokenut, mutta kai silti saan edes yrittää muita parantamaan rahankäyttöään? Toivoin jo toimeentulotukea saadessani, että sen määrää alennettaisiin - tt-tuella tulee helposti toimeen vähän liiankin hyvin.
[/quote]
Toimeentulotuki on yritetty mitoittaa niin, että ei ole pakko syödä pelkkää perunaa ja ruskeaa kastiketta, olisi varaa matkalippuun (aivan pakollinen esimerkiksi Helsingissä, eikä todellakaan ilmainen), harrastaa jotain (halpaa, kaupungin järjestämää) liikuntaa ja joskus ostaa alennusleffa itselleen. Euroopan neuvostolta on tullut Suomelle moitteita liian alhaisesta sosiaaliturvasta, se, miten köyhät elävät vaikuttaa hyvin paljon yhteiskunnan tasapainoon ja myös siihen, että integroituuko väki myöhemmin työntekeviin.
Olen samaa mieltä siitä, että toimeentulotuki ei ole kannustava vaan pikemminkin rankaiseva, mutta ongelmia tai väärinkäytöksiä ei ratkaista rankaisemalla kaikkia, eli pienentämällä tukia entisestään. Myös pesukone tai sänky voi hajota, ja tällaisia harvoin maksetaan sossusta (ainakaan kokonaan). Itse jouduin ostamaan sängyn osamaksulle, pesukoneen sain vasta lääkärin suosituksesta (vaikka talossa ei ollut talopesulaa), sanoivat vain, että vie pesulaan.
[/quote]
Miksi mielestäsi matkalippu on tarpeellinen Helsingissä? Mä ainakin hyvin pärjään ilman.
[/quote]
Varmaankin jos hakee oikeasti töitä ja käy haastatteluissa yms.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:59"]Anteeksi nyt, mutta mielestäni tuo "monelta" on aika infantiili tapa ilmaista kysymys "mihin aikaan?" [/quote] Et ole tosissasi? Helsingissä ainakin sanotaan monelta. Lyhyempi ja tulee luonnollisesti ja en tajua mikä siinä on väärin.
[/quote]
Miten niin "tulee luonnollisesti"? Eihän myöskään sanota "montako kello on?" - tai ehkä sinä sanot? Olen muuten helsinkiläinen enkä ikinä ole käyttänyt tuota monelta -ilmausta kellonajoista puhuttaessa.