Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö surmaamistarkoituksessa tehty tappo ole kuitenkin murha?

29.04.2015 |

Miten tässä ei muka olisi murhan merkistöä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042919603884_uu.shtml

Ja sori, on varmaan tehty useampikin aloitus aiheesta, mutta nyt ei jaksa selata..

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan nyt tääkin keissi. 

Ties vaikka paljastuisi, että on tarkoituksella houkutellut uhrin kotiinsa. 

Erittäin vaikea uskoa, että kaksi oletettua kaverityttöä riitaantuisivat randomisti keskellä päivää selvinpäin niin paljon, että toinen listisi toisen. 

Vierailija
2/53 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:32"]

Esim itsepuolustustilanne ja samoin tönäisy, minkä seuraksena kuolee ovat tappoja ja murha vaatii suunnittelua eli harkittu teko esim odotetaan nurkan takana kun tulee kotiin tms.

[/quote]

Itsepuolustustilanteen tai tönäisyn seurauksena aiheutunut kuolema ei täytä yleisesti tapon tunnusmerkkejä, vaan puhutaan pikemminkin kuolemantuottamuksesta.Tappoon ei tosiaankaan liity suunnitelmallisuutta, mutta se on vakavuusasteeltaan pahempi kuin kuolemantuottamus. Murha taas on - kuten sanotkin - etukäteen suunniteltu henkirikos.

Vierailija
4/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokonaisuutena arvostellen törkeä"on usein se ratkaiseva osa tunnusmerkistöä, kun mietitään tapon ja murhan välillä.

Vierailija
5/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutuni sanoo, että tapaus muuttuu murhaksi. Jotenkin tuntuu, että tyttö on halunnut vaientaa toisen jostain syystä ja kyllä jopa uskon, että tapaus Auerista on otettu oppia, on ollut tarkoitus lavastaa ulkopuolinen syyllinen mutta teon jälkeen ei ole pystynyt enää toimimaan kylmän viimeästi. 

Vierailija
6/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun myötätuntoni on kaikkien osapuolien puolella

Vierailija
7/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tuollaista omaan kotiinsa suunnittelisi.

Vierailija
8/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:48"]

Nää on näitä pykäliä. 

Jos sä nyt päätät toisen ihmisen elämän, niin loppuiäksi siitä pitäisi lusimaan / pakkohoitoon joutua. Tekotavasta riippumatta. Ei selityksiä. Game over. 

[/quote]

Minkälainen ihminen voi olla tästä eri mieltä?

Hyvä asia Amerikassa on tuomiot murhista. Ei katso ikää, ei sukupuolta. Jos jäät nalkkiin jonkun suolet käsissä niin häkki heiluu tai myrkkypiikki. Paitsi jos olet poliisi :D

[/quote]

No olen minä ainakin eri mieltä. Toi tyttö on niin nuori vielä, ettei olisi oikein lukita häntä loppuiäksi. Tappo on tehty hetken mielijohteesta tai joskus jopa pakosta, mistä tiedät vaikka tapettu olisi hyökännyt ensin?

[/quote]

Jos ei ole mistään hätävarjelusta kyse, musta 15 vuotta olis sopiva aika lukkojen takana tai hoidossa. Koska itse järkiinnyin ja rauhoituin aikuiseksi vasta alle 3-kymppisenä. Tuskin tämä some-polvi sen valmiimpaa on.

Vierailija
9/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:32"]

Esim itsepuolustustilanne ja samoin tönäisy, minkä seuraksena kuolee ovat tappoja ja murha vaatii suunnittelua eli harkittu teko esim odotetaan nurkan takana kun tulee kotiin tms.

[/quote]

Ja miksi kukaan olisi niin tyhmä että murhaisi omassa kodissaan? Siitähän jää aika nopeasti kiinni.

Tosin viime lauantaina tuli ykköseltä tanskalainen tappo-ohjelma, tosijuttu, jossa oli 2 mahdollista nuorta syyllistä, suljettu tila=koti ja kumpikaan ei saanut tuomiota. Jos tappaja on katsonut sen ohjelman?

Vierailija
10/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän oli tietojen mukaan nimenomaan harkinnut tuota.

Vierailija
11/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhan ja tapon määritelmän löytää vaikka wikipediasta, ei tarvitse keksiä omasta päästä.

Vierailija
12/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 07:30"]

Ei kai kukaan tuollaista omaan kotiinsa suunnittelisi.

[/quote]

Ei 15-vuotias vielä ajattele kovin järkevästi; tai sitten ajatus on ollutkin juuri tuo. "Ei kukaan usko, että minä olisin tekijä..." Itsekin olin koulussa parhaimmistoa, mutta kyllä silti jotkut ajatukset olivat tosi typeriä tuossa iässä. En nyt toki mitään rikoksia tehnyt tai suunnitellut, mutta muita asioita tulee mieleen. 

Vierailija
13/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:55"]

Nää on näitä pykäliä. 

Jos sä nyt päätät toisen ihmisen elämän, niin loppuiäksi siitä pitäisi lusimaan / pakkohoitoon joutua. Tekotavasta riippumatta. Ei selityksiä. Game over. 

[/quote]

Hyvä asia Amerikassa on tuomiot murhista. Ei katso ikää, ei sukupuolta. Jos jäät nalkkiin jonkun suolet käsissä niin häkki heiluu tai myrkkypiikki. Paitsi jos olet poliisi :D

[/quote]

No olen minä ainakin eri mieltä. Toi tyttö on niin nuori vielä, ettei olisi oikein lukita häntä loppuiäksi. Tappo on tehty hetken mielijohteesta tai joskus jopa pakosta, mistä tiedät vaikka tapettu olisi hyökännyt ensin?
[/quote]

Joo näinhän se varmasti meni. Eli tekijä onkin uhri jonka päätä
pitää silittää. Kyllä, sarkasmia.

Vierailija
14/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:55"]

Nää on näitä pykäliä. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo näinhän se varmasti meni. Eli tekijä onkin uhri jonka päätä
pitää silittää. Kyllä, sarkasmia.
[/quote]

Juu tätä päähän silittelyä suomessa harrastetaan. Rikoksentekijät on uhreja.

Vierailija
15/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 07:28"]

Minun myötätuntoni on kaikkien osapuolien puolella

[/quote]

Tässä eroan suvakeista. Minun myötätuntoni on vain ja ainoastaan uhrin ja hänen omaistensa puolella. Syyllisen tulisi istua loppuelämänsä kiven sisällä (olettaen, ettei teossa ollut kyse esim. itsepuolustuksesta tai vakavista mielenterveydellisistä ongelmista).

Vierailija
16/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surmaamistarkoituksessa tehty tappo :"""D

Vierailija
17/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvakkien ansiosta persujen kannattajakunnalla on asiat niinkin hyvin kuin on. Suvakit esim säälivät kyvytöntä alkoholistia Teukka Hakkaraista sen verran että pumppasivat melkein millin rahaa sen surkeaan sahaan että pysyi pystyssä. Persujen kannattaa pelätä sitä päivää kun tästä maasta suvakit ja kukkahattutädit loppuu.

Vierailija
18/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tekijän kuuluu kärsiä loppuelämänsä ja olen persu. Vikaan meni, 36.

Vierailija
19/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän se murha määritellään:

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L21

Vierailija
20/53 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 09:13"]

Suvakkien ansiosta persujen kannattajakunnalla on asiat niinkin hyvin kuin on. Suvakit esim säälivät kyvytöntä alkoholistia Teukka Hakkaraista sen verran että pumppasivat melkein millin rahaa sen surkeaan sahaan että pysyi pystyssä. Persujen kannattaa pelätä sitä päivää kun tästä maasta suvakit ja kukkahattutädit loppuu.

[/quote]

Persaukiset suvakit eivät kykene pumppaamaan rahaa muuta kuin poispäin oikeiden veronmaksajien lompakosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi