Antibiootit polttavat vatsaa, mikä avuksi :(
olen ollut pari päivää kuurilla ja vielä kolme päivää pitäisi jaksaa. Ruokahalu on ihan mennyt ja olo tosi kurja kun vatsassa polttelee :( millä kotikonsteilla oloa voisi helpottaa?
Kommentit (18)
Onhan niitä vaikka minkä merkkisiä maitohappobakteereja
Ap tässä. Tuntuu että ne maitohapobakteerit auttavat vain siihen, ettei vatsa ole sekaisin mutta eivät polttavaan tunteeseen mahalaukussa :( kokeilen jogurttia!
Mikä antibiootti? Jos sen kanssa samaan aikaan saa ottaa ruokaa, kokeile tehdä niin.
Ihmisen ei pidä syödä antibiootteja
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:06"]
[/quote]Aika pitkälle samaa mieltä kanssasi. Joskus kuitenkin on tilanteita jolloin pitää.
[/quote]
Eikä ihmisellä varmaan pitäisi olla virtsatieinfektiotakaan. -ap
älä ota tyhjään vatsaan
[/quote]
en ottanut :( olen syönyt antibiootteja ennenkin mutta aiemmin ei ole tullut tällaista! -ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:06"]
[/quote]
Eikä ihmisellä varmaan pitäisi olla virtsatieinfektiotakaan. -ap
[/quote]
Tai keuhkokuumetta..
[/quote]Totta siinä mielessä että niitä määrätään -ja syödään- liikaa ja siten kehittyy aina vain uusia vastustuskykyisiä bakteereita joihin antibiootit eivät enää pure.
Jotkut lääkärit määräävät niitä vaikka kyseessä olisi viruksen, ei bakteerin aiheuttama tauti.
Tai vaikka olisikin bakteerin niin liian pian, sairaus usein paranee ihan itselläänkin ajan myötä.
Antibioottikuuri heikentää ihmisen omaa vastutuskykyä ja sekoittaa suoliston oman bakteerikannan niin että riski sairastua uudestaan on joka kuurin jälkeen isompi.
Huom! En tarkoita että ap:n ei tulisi syödä niitä tai kenenkään koskaan.
Mulla on dalacinin ja kefeksinin kanssa käynyt niin, että olen alkanut väkisin oksentaa ne ulos. Ei ole pystynyt pidättämään, vaikka söin aina kunnolla ensin.
Nyt mulla oli just ciprofloxacin virtsikseen. Kysyin lääkäriltä ja se sanoi, että saa ottaa omeprazolia happolääkkeeksi pari tuntia ennen tai jälkeen, mutten onneksi tarvinnut.
Eli yritä maitotuotteilla ja syömisellä ensin, mutta jos ei auta, kysy jostain, saako ottaa mahahappolääkettä.
En kiistä antibioottien tarpeellisuutta, mutta jos on toistuvia virtsatieinfektioita, niin suosittelen juomaan karpalomehua. Myös persilja on hyväksi.
Precosa ehdottomasti! ja aina antibiootit ruuan kanssa jos saa ottaa. Ja lisänä vielä maitohapot!
suosittelen nisupullaa ja vehnästä,antibiootit pahasta parempi kuolla,hyvä koittaa keitettyä pajunköyttä ja silliliemi myös hyvä,sahti myös auttaa ja vitalisoi ja yöksi ureassa kostutettu terveysside kääreeksi vatsanpeitoksi
Vierailija kirjoitti:
En kiistä antibioottien tarpeellisuutta, mutta jos on toistuvia virtsatieinfektioita, niin suosittelen juomaan karpalomehua. Myös persilja on hyväksi.
Ovat hyviä virtsatietulehdusten ehkäisyyn, mutta eivät ehkä enää tehoa, jos on jo virtsatietulehdus. Puolukkamehu on myös hyvä. Mehut eivät saa olla sokeroituja, koska sokeri ylläpitää tulehdusta, on sille ravintoa. Karpalouutekspselit ajavat saman asian
Kuka nosti vanhan ketjun.
Tuo silliliemi-provo nosti
Juo piimää. Muutenkin kannattaa hankkia maitohappobakteeritabletteja.