Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käy melkein päälle, jos ärsytän tarpeeksi

Vierailija
29.04.2015 |

Joskus olen ärsyttänyt miestäni liikaa suutuspäissäni. Olen ehkä tehnyt jotain typerää esim. heittänyt hänen kahvinsa viemäristä alas kesken kahvin juonnin tai potkaissut tuolin nurin. Mies raivostuu tästä suunnattomasti ja hyökkää melkein kimppuuni. Alkaa sättiä "nyt painut helvettiin täältä, saatana" ja saattaa jopa lyödä kerran. Joskus hän on jopa hajoittanut omaisuutta ja heittänyt tavaroita niskaani. Olen itsekin joskus äkkipikainen ja olen saattanut heitellä tavaroita seinään, mutta en ole hajottanut muistaakseni mitään.

Tajuan itsekin, että tässä ei ole mitään järkeä. Riitamme noudattaa nykyään aina samaa kaavaa. Jos minä en lähde pois kotoa ajoissa, alan ärsyttää miestäni asian vuoksi, joka painaa mieltäni ja mieheni lopulta räjähtää minulle. En osaa ikinä puhua ajoissa suutani puhtaaksi ajoissa, eikä mieheni ikinä osaa lepyttää minua, vaan alkaa mököttää ja vittuilla minulle, joka johtaa minun ärsyyntymiseeni.

Olen aiemmassa suhteessani kokenut pahoinpitelyä ja nyt minusta tuntuu siltä kuin olisin itse aiheuttanut tämän ongelman. Ehkä luonteessani on jotain vialla, joka saa miehet hakkaamaan minua. Paria läimäisyä lukuunottamatta ei uuden miehen kanssa ole onneksi tapahtunut mitään pahempaa, mutta pitäisikö minun vain herätä ja tajuta jättää hänetkin ennen kuin hän räjähtää minulle viimeisen kerran? Vai suositteletteko minulle jotain tiettyä terapiamuotoa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aiwan oikein että saat selkääsi hæirintäsi takia; oikeudessa ei näytä hyvältä että yllytät kohdettasi kimppuun. Verenimijät tykkäävät tuollaisesta. Turha selitellä että pelkäät jotakin käytöksesi takia. On aiwan oikein että saat selkääsi. Oletko idiootti?

Toi do thi on kyllä aikas kusessa tuossa kampin e-tasolla möykätessään samasta syystä. Sarkymisesi on kyllä omaa syytäsi.

Kannattaa mennä hoitoon.

Vierailija
22/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mies pitää testata juuri noin. Jos vaikuttaa liikaa, eli alkaa aggressiiviseksi, on parempi vaihtaa miestä! Tiedät nyt että on hilkulla ettei käy käsiksi. Run fast

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:58"]

Kirjoitit: "Olen ehkä tehnyt jotan typerää..."

Tässä on sun ongelma. Et edes nimettömänä netissä halua tarkastella rehellisesti omaa käytöstäsi. Joka on ollut, paitsi typerää, myös aggressiivista. Aggressio herättää toisessa ihmisessä aggressiota. Se on ihan simppeli mekanismi. Te ruokitte siellä toistenne aggressiota.

Jos halusit jollain lailla, että me aletaan paijaamaan sua, ja nähdään sut uhrina koska olet nainen, ja mies pahana koska hän on mies, niin mieti miksi haluat siihen rooliin, vaikka selvästi nämä tilanteet on vähän monimutkaisempia.

[/quote]

Minun mielestäni ap tajuaa kyllä, ettei hänenkään käytöksensä ole okei. Jos miehet käskevät ap:n lähteä helvettiin, niin ap:n on parempi lähteä vähäksi aikaa muualle eikä provosoida lisää. Oikeasti on typerää odottaa epäinhimillisen rationaalista käytöstä mieheltä, jos siltä kerjää turpaan ihan tarkoituksella. Jotkut jopa "vähän tönivät" ensin. Niin mikähän mahtaa olla miehen reaktio sen jälkeen?

[/quote]

Ei ole mitään "epäinhimillisen rationaalista" käytöstä olla hakkaamatta toista, vaikka toinen ärsyttää. Tunnen monia rauhallisia miehiä ja naisia joilla itsehillintä varmasti kestää mainiosti jopa tönimisen ilman että pitää lyödä (toki nuo ihmiset eivät katselisi ketään joka tahallaan ärsyttää vaan lähtisivät). On paljon heikkoja ihmisiä joilla ei kestä, mutta ei itsehillintä ole mikään supervoima.
[/quote]
Eiköhän tossa ollut poittina, että syytä on molemmissa. Näillä on tuttu kuvio jota toistavat. Ap ärsyttää tahallaan ja juuri niin kauan kunnes saa aikaan reaktion. Tämän miehen reaktio on sitten lyöminen tai tavaroiden rikkominen. Ap voisi kävellä pois, mies voisi kävellä pois. Molemmat tietävät lopputuloksen, koska ei ole eka eikä viides kerta. Silti molemmat toimivat ihan samoin kuin aina...

Vierailija
24/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:30"]Mun mielestä mies pitää testata juuri noin. Jos vaikuttaa liikaa, eli alkaa aggressiiviseksi, on parempi vaihtaa miestä! Tiedät nyt että on hilkulla ettei käy käsiksi. Run fast
[/quote]
Harrastatko oikeasti jotain testauksia? Kyllä tuollaiset jutut ilmenee aikanaan ja sitten vaan nostetaan kytkintä. Mies varmaan osaa arvostaa, että haukut ja provosoit ilman syytä testauksen nimissä. Harrastatko muutenkin toisten tunteilla leikkimistä?

Vierailija
25/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden naisen jolla oli kova tarve ärsyttää muita ja sanoi myös itseään ärsyttäväksi akaksi. En tiedä löikö kukaan häntä, mutta suututti kyllä monet ihmiset jopa pelkällä katsekontaktilla(?!). Eikä aivan selvästi mahtanut käytökselleen mitään, se oli niin sisäänrakennettuna häneen. Tuumin usein itsekseni, että olisi siinä jollekin terapeutille työsarkaa.

Mutta kuten täällä on monesti sanottu, kun tilanne on jo niin paha että fyysisesti vahvempi (oletettavasti) on alkanut lyödä, kannattaa lähteä suhteesta ja heti.

Vierailija
26/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:58"]  Kirjoitit: "Olen ehkä tehnyt jotan typerää..." Tässä on sun ongelma. Et edes nimettömänä netissä halua tarkastella rehellisesti omaa käytöstäsi. Joka on ollut, paitsi typerää, myös aggressiivista. Aggressio herättää toisessa ihmisessä aggressiota. Se on ihan simppeli mekanismi. Te ruokitte siellä toistenne aggressiota. Jos halusit jollain lailla, että me aletaan paijaamaan sua, ja nähdään sut uhrina koska olet nainen, ja mies pahana koska hän on mies, niin mieti miksi haluat siihen rooliin, vaikka selvästi nämä tilanteet on vähän monimutkaisempia. [/quote] Minun mielestäni ap tajuaa kyllä, ettei hänenkään käytöksensä ole okei. Jos miehet käskevät ap:n lähteä helvettiin, niin ap:n on parempi lähteä vähäksi aikaa muualle eikä provosoida lisää. Oikeasti on typerää odottaa epäinhimillisen rationaalista käytöstä mieheltä, jos siltä kerjää turpaan ihan tarkoituksella. Jotkut jopa "vähän tönivät" ensin. Niin mikähän mahtaa olla miehen reaktio sen jälkeen? [/quote] Ei ole mitään "epäinhimillisen rationaalista" käytöstä olla hakkaamatta toista, vaikka toinen ärsyttää. Tunnen monia rauhallisia miehiä ja naisia joilla itsehillintä varmasti kestää mainiosti jopa tönimisen ilman että pitää lyödä (toki nuo ihmiset eivät katselisi ketään joka tahallaan ärsyttää vaan lähtisivät). On paljon heikkoja ihmisiä joilla ei kestä, mutta ei itsehillintä ole mikään supervoima. [/quote] Eiköhän tossa ollut poittina, että syytä on molemmissa. Näillä on tuttu kuvio jota toistavat. Ap ärsyttää tahallaan ja juuri niin kauan kunnes saa aikaan reaktion. Tämän miehen reaktio on sitten lyöminen tai tavaroiden rikkominen. Ap voisi kävellä pois, mies voisi kävellä pois. Molemmat tietävät lopputuloksen, koska ei ole eka eikä viides kerta. Silti molemmat toimivat ihan samoin kuin aina...

[/quote]

Osaan kyllä lukea, tuo kaikki on sanottu täällä. Totesin vain sen, että on mahdollista olla lyömättä toista vaikka on ärsyyntynyt. Se ei vaadi epäinhimillistä rationaalisuutta.

Vierailija
27/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ärsytät? Lopeta se .

M33

Vierailija
28/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:30"]

Mun mielestä mies pitää testata juuri noin. Jos vaikuttaa liikaa, eli alkaa aggressiiviseksi, on parempi vaihtaa miestä! Tiedät nyt että on hilkulla ettei käy käsiksi. Run fast

[/quote]

Näkeepä samalla mies kuinka kusipäästä ämmästä on kyse jos noin käyttäytyy. Win-win tilanne siis ero.

Vierailija
29/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lyö nurkkaan ahdistettuna tai tarpeeksi ärsytettynä, vaikka olisi kuinka viilipytty. Jos ei osaa itse lopettaa ajoissa vaan vain jatkaa ja jatkaa, niin itseään saa syyttää jos saa iskun tai kaksi.

Vierailija
30/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:46"]

Ärsyttämisesi on aggressiivisuutta myös.

[/quote]

Entä sitten? Tässä puhutaan toisen ihmisen lyömisestä. Jokainen on aggressiivinen joskus.

[/quote]

Omaa rakasta puolisoaan/vaimoaan kohtaan? Jokainen EI ole, en minä ainakaan.

Vierailija
31/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja olette molemmat.

Vierailija
32/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa vallan ihanalta suhteelta... Not.

Vierailija
33/33 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä löisi moisessa tilanteessa vaan poistuisin paikalta pirun vihaisena. Ja en kyllä kauaa jaksaisi katsella. Ihmiset jotka tahallaan provosoivat ja testaavat läheisiään ovat kyllä ihan pohjasakkaa. Anteeksi vain Ap