Pph veti herneen nenään.
Meidän kaksi lasta on hoidossa pphllä. Tuli puhetta huomisesta aikataulusta. Oltiin ajateltu miehen kanssa, että koska kerrankin päästään aikaisin töistä niin käydään ilman lapsia kaupassa ja hoidetaan asioita. Pph veti herneen nenään, kun emme hae lapsia aikaisemmin hoidosta ja näin hän ei kuulemma mukamas ehdi käymään kaupassa ennen vappua.
Onko minulla velvollisuus suoda hoitotädille lyhyempi päivä huomenna???
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:29"] No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan. Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon. [/quote]entä ne jotka eivät maksa [/quote] Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu? [/quote] on. Meillä ainakin tulee sovittuja hoitoaikoja noudattaa
[/quote]
Nyt on kyse siitä, että hoitaja haluaa lähteä aiemmin töistä. Vanhemmat kertoneet hakevansa hoitoajan puitteissa. Sekös vasta törkeää onkin!
[/quote] ei vaan olivat ilmoittaneet hakevansa neljältä, mutta menevätkin myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:29"] No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan. Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon. [/quote]entä ne jotka eivät maksa [/quote] Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu? [/quote] on. Meillä ainakin tulee sovittuja hoitoaikoja noudattaa [/quote] Nyt on kyse siitä, että hoitaja haluaa lähteä aiemmin töistä. Vanhemmat kertoneet hakevansa hoitoajan puitteissa. Sekös vasta törkeää onkin! [/quote] ei vaan olivat ilmoittaneet hakevansa neljältä, mutta menevätkin myöhemmin.
[/quote]
Ei, luepas uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:29"] No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan. Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon. [/quote]entä ne jotka eivät maksa [/quote] Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu? [/quote] on. Meillä ainakin tulee sovittuja hoitoaikoja noudattaa [/quote] Nyt on kyse siitä, että hoitaja haluaa lähteä aiemmin töistä. Vanhemmat kertoneet hakevansa hoitoajan puitteissa. Sekös vasta törkeää onkin! [/quote] ei vaan olivat ilmoittaneet hakevansa neljältä, mutta menevätkin myöhemmin.
[/quote]
Ei, luepas uudelleen.
[/quote] en jaksa. Selitä sinä
siis jos haette normaalisti 16.30 niin sit haette sillon. huominen on normaali työpäivä. hölmö olet jos kerrot pääseväsi. töistä jo 14 ja käyväs kaupassa ja haet "vasta" 16.30 eli Normaaliin aikaan. jokainen on työnsä valinnut... t. prismasta häädetty itkevän lapsen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:33"]
taidanpa pitää huomenna sairaspäivän, siitä vaan raahamaan varahoitoon päiväkotiin
t:pph
[/quote]
No tämä valitettavasti on aika monen pph:n moraali. Ja sallittakoon ihan vaan siksi, että pph on itse valinnut ammattinsa. Vanhemmilta odotetaankin sitten jotain "moraalista velvollisuutta" hakea lapsi aiemmin, jotta pph pääsee rilluttelemaan. Mutta pph:lla on oikeus "omaan lomaan" ihan vaan protestiksi siitä, ettei saa työajallaan käydä kaupassa.
Onneksi olen töissä päiväkodissa. Päiväkoti on auki viiteen ja sen jälkeen hakemisesta tulee myöhästymismaksu. Kauppaan ehtii vielä hyvin viiden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:55"]
Onneksi olen töissä päiväkodissa. Päiväkoti on auki viiteen ja sen jälkeen hakemisesta tulee myöhästymismaksu. Kauppaan ehtii vielä hyvin viiden jälkeen.
[/quote]
No näin juuri! Miksi pph:lla oikeus kevennettyyn työpäivään, mutta päiväkodin työntekijä tekee valittamattan sen normityöpäivän? Pph:n palkka on varmaankin huonompi, mutta toisaalta pph:lla on muista etuja töissään, kuten itsenäisyys. Ja onhan neljän lapsen kanssa vähän vähemmän stressaavaa kuin ison päiväkodin hälinässä, vaikka hoitolapsia per pää olisi sielläkin sama määrä? Lisäksi tulee päiviä, jolloin lapsia saattaa olla vain 1-2 paikalla.
Minkä ihmeen takia menette miehen kanssa yhdessä kauppaan? Kuljetteko yleensäkin joka paikkaan käsi kädessä? Ja mitä muita asioita aiotte hoitaa? Pyyhkiä toistenne perseet?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:07"]
Minkä ihmeen takia menette miehen kanssa yhdessä kauppaan? Kuljetteko yleensäkin joka paikkaan käsi kädessä? Ja mitä muita asioita aiotte hoitaa? Pyyhkiä toistenne perseet?
[/quote]
No, ehkä kulkevat kimppakyydillä ja mahdollisesti asuvat kauempana. Ovat sitten kenties ajatelleet hoitavansa työmatkan, ostokset ja lasten haun kätevästi ja tässä järjestyksessä. Muuten pitäisi kuskata lapset ja toinen vanhempi kotiin ja sitten lähteä uudelleen kylille kauppaan.
Mulla on ehdotus. Hakekaa ne lapset aiemmin, sitten toinen tekee jotain kivaa lasten kanssa sillä aikaa kun toinen käy kaupassa ja sitten ajatte kaikki yhdessä kotiin.
Velvollisuutta teillä ei ole pph:lle antaa ekstravapaata, mutta ihminen hänkin on. Suuttuiko todella, vai mainitsiko nätisti asiasta? Ymmärrän vitutuksenne, jos pph todella oli loukkaantunut. Kyllä meilläkin päiväkodin henkilökunta kysyi joulun alla, voisinko hakea lapset aiemmin, kun melkein kaikki ovat jo lomilla, niin sitten hekin pääsisivät lähtemään aiemmin. Ja sehän sopi, koska meillä töissä päätettiin, että kaikki pääsevät joulun kunniaksi aiemmin kotiin. Tottakai sitten myöskin hain lapset aiemmin, oli lapsillekin kivaa olla lyhyempi päivä hoidossa.
MIksi hoitaja ei saanut suutaan auki etukäteen? Jos kerran toivoo jotain sovitusta poikkeavaa, niin ei kai ole liikaa vaadittu, että ottaa asian puheeksi? Ainakin jos meidän hoitaja on kertonut hyvissä ajoin, että toivoo voivansa lähteä aiemmin, niin totta mooses tulemme vastaan. Mutta se olisi kiva tietää viimeistään paria päivää ennen, niin itsekin voi sumplia asioita.
Jos minä olisin pph menisin huomenna lasten kanssa vappuostoksille ja laittaisin lapsille vappuruokaa ja -herkkuja. Tosin tästähän saisin haukut, kun nyt Liisa ja Pertti ei voi enää kotona syödä nakkeja ja munkkeja kun ovat hoidossa jo saaneet. Mutta olen kyllä sitä mieltä että lapset haetaan ensimmäisenä kun töistä/koulusta päästään.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:13"]
Meidän kaksi lasta on hoidossa pphllä. Tuli puhetta huomisesta aikataulusta. Oltiin ajateltu miehen kanssa, että koska kerrankin päästään aikaisin töistä niin käydään ilman lapsia kaupassa ja hoidetaan asioita. Pph veti herneen nenään, kun emme hae lapsia aikaisemmin hoidosta ja näin hän ei kuulemma mukamas ehdi käymään kaupassa ennen vappua. Onko minulla velvollisuus suoda hoitotädille lyhyempi päivä huomenna???
[/quote]
Oletko sä oikeasti niin vitu n itsekäs, että vaikka itse pääset ja nautit siitä, että joskus pääsee töistä aikaisemmin kotiin , niin perhepäivähoitajalle sitä iloa ei voi suoda ? MÄ NIIN olen onnelli nen etten ole mikään pph , KOSKA täällä on niin itsekkäitä ja vaativia ämmiä ( tuskin isät on) että mä varmaan ampuisin ne. Hauskaa vappua vaan sulle !
Vanhempien mukavuus ajaa lasten edelle? Teettekö yleensäkin niin että haette lapset kotiin mahdollisimman myöhään? Miten kädettömiä ihmiset on kun normaali elämä ei onnistu niin että lapset ovat osana sitä?
Pph onnistuu kaupassa käynnistä 5 lapsen kanssa mutta vanhemmat ei? Whaaat?
Ihan hyvä, että hoitavat kaksin kaupassa käynnin. Kaikista ei siihen ole lasten kanssa. On paljon näitä avuttomia.
Minä en kyllä ymmärrä, miksei ihminen saisi toista päästyään käydä kaupassa rauhassa? Luulen että lapsilla on paljon kivempaa leikkiä ulkona kavereiden kanssa kun juosta pitkin kauppaa väsyneinä. Aikuinen voi vallan hyvin suoda itselleen sen ilon, että menee rauhassa ostoksille ilman lapsia. Minä teen niin n. kerran viikossa. Pääsen töistä n. kahdelta, käyn kaupassa ja haen vasta sitten lapset. Sanokaa mitä sanotte.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:00"]Minä en kyllä ymmärrä, miksei ihminen saisi toista päästyään käydä kaupassa rauhassa? Luulen että lapsilla on paljon kivempaa leikkiä ulkona kavereiden kanssa kun juosta pitkin kauppaa väsyneinä. Aikuinen voi vallan hyvin suoda itselleen sen ilon, että menee rauhassa ostoksille ilman lapsia. Minä teen niin n. kerran viikossa. Pääsen töistä n. kahdelta, käyn kaupassa ja haen vasta sitten lapset. Sanokaa mitä sanotte.
[/quote] toki, jos ei kykene lasten kanssa perusasioita hoitamaan.
Muistan itse lapsuudestani kuinka parhaita olivat kauppareissut kahdestaan isäni kanssa lauantaiaamuisin. Oli kiva jutella mukavia rauhassa matkalla ja kaupassa tärkeänä tein ostoksia.
Mutta olinkin hänelle ilo, en rasite. Teimme monia automatkoja kahden, ekan jo ollessani alle kolmen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:06"]
Muistan itse lapsuudestani kuinka parhaita olivat kauppareissut kahdestaan isäni kanssa lauantaiaamuisin. Oli kiva jutella mukavia rauhassa matkalla ja kaupassa tärkeänä tein ostoksia. Mutta olinkin hänelle ilo, en rasite. Teimme monia automatkoja kahden, ekan jo ollessani alle kolmen.
[/quote]Ihania muistoja! Sinulla oli varmaan hyvä suhde isääsi :)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:29"] No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan. Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon. [/quote]entä ne jotka eivät maksa [/quote] Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu? [/quote] on. Meillä ainakin tulee sovittuja hoitoaikoja noudattaa
[/quote]
Nyt on kyse siitä, että hoitaja haluaa lähteä aiemmin töistä. Vanhemmat kertoneet hakevansa hoitoajan puitteissa. Sekös vasta törkeää onkin!