Pph veti herneen nenään.
Meidän kaksi lasta on hoidossa pphllä. Tuli puhetta huomisesta aikataulusta. Oltiin ajateltu miehen kanssa, että koska kerrankin päästään aikaisin töistä niin käydään ilman lapsia kaupassa ja hoidetaan asioita. Pph veti herneen nenään, kun emme hae lapsia aikaisemmin hoidosta ja näin hän ei kuulemma mukamas ehdi käymään kaupassa ennen vappua.
Onko minulla velvollisuus suoda hoitotädille lyhyempi päivä huomenna???
Kommentit (85)
Meillä on aina haettu lapset mahdollisimman ajoissa, sekä päivähoidosta että koulun ip-kerhosta.
Teidän tilanteessanne tekisin niin, että toinen hakee ja toinen menee kauppaan. Itse asiassa, meillä on kaupassa käynti hoidettu jo nyt, ihan sen vuoksi, että pääsemme kaikki nauttimaan huomenna lyhyestä päivästä!
Toinen hakee lapset ja toinen menee kauppaan. Kaikki voittaa.
Lapsille on parempi, että heitä ei viedä kauppaan ruuhkaan , vaan ovat hoidossa sen aikaa, kun aikuiset ovat ostoksilla.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:16"]Oletteko itse valmiita joustamaan Pph:n hyväksi jossain vastaavassa tilanteessa?
[/quote]
Tottakai. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:20"]Moneltsko sitten olitte ilmoittaneet hakevanne?
[/quote] Joskus neljän jälkeen.
No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan.
Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon.
Hoitajille on parempi, että sovittuja hakuaikoja noudateteen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:17"]Mitä vittua. Haet tietysti lapset heti kun pääset. Lasten kanssa menet kauppaan tottakai. Ne on sun lapsia! Sun kaltaisten idioottien takia joudun nykyään toimittamaan vuorolistat ym pkhon koska jotkut on noin pölöjä että pitää lapsiaan hoidossa vaikka ei ois itse töissä!
[/quote]
ja sitten itketään täällä, miten idiootti vanhemmat kantaa väsyneitä lapsia ruuhkaan... Just..
[/quote]
JUURI NÄIN!! Ei kyllä kans ikinä olla tyytyväisiä mihinkään vaihtoehtoon.
[/quote]
Huomenna av täynnä aloituksia, jossa ihmetellään lasten ottamista mukaan ruuhkaan..
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:29"]
No minusta on kohtuutonta vetää herneet nenään siitä. Olette maksaneet hoidosta, ja hoitaja virallisesti tuona päivänä töissä. Jos haluaa vappuna tai muulloin lähteä aiemmin, niin eikös siitä ilmoiteta esimiehelle, joka sumplii esim. varahoitoa? Näin ainakin meidän pph:lla. Menee huomenna lasten kanssa ryhmikseen loppupäiväksi tuuraamaan, koska jollain muulla hoitajalla meno. Ja joku toinen kerta sitten toisin päin. Vähintään kohtuullista olisi hoitajalta ilmoittaa AJOISSA (ei edellisenä päivänä), jos toivoo pääsevänsä aiemmin. Minä en pysty huomenna hakemaan lasta paljon etukäteen. Hädin tuskin ehdin arkenakaan hakemaan klo 16.30, koska työpäiväni päättyy 15.30 ja matka vie lähes tunnin. Huomenna saatan päästä lähtemään klo 15, joten aikaisintaan klo 16 pystyn hakemaan.
Vastaavasti mekin joustamme. Toukokuussa hoitajalla on runsaasti vapaapäiviä ja hoitopäiviä vain 5. Muut päivät järkätty varahoitoon.
[/quote]entä ne jotka eivät maksa
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:16"]
Oletteko itse valmiita joustamaan Pph:n hyväksi jossain vastaavassa tilanteessa?
[/quote]Miksi alapeukku?
Miksi hoitaja ei pääse käymään kaupassa, jos pääsee töistä klo 16? Menevätkö kaupat huomenna jo silloin kiinni? Tai ovatko nyt kiinni, niin ettei hoitaja itse voi hoitaa kauppareissujaan tänään?
taidanpa pitää huomenna sairaspäivän, siitä vaan raahamaan varahoitoon päiväkotiin
t:pph
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]Miksi hoitaja ei pääse käymään kaupassa, jos pääsee töistä klo 16? Menevätkö kaupat huomenna jo silloin kiinni? Tai ovatko nyt kiinni, niin ettei hoitaja itse voi hoitaa kauppareissujaan tänään?
[/quote]
Ei kuulemma tykkää ruuhkassa tehdä ruokaostoksia. Ap
Eihän ne lapset väsyneitä ole, jos niiden kkanssa menee kauppaan ajoissa. Aphan ilmoitti pääseväsätöistä aikaisemmin . Varmaan klo 14 . Yleensähän niiden lapsen kanssa hoidetaan kauppareissuja täysmittaisen hoitopäivän päätteeksi.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:17"]Mitä vittua. Haet tietysti lapset heti kun pääset. Lasten kanssa menet kauppaan tottakai. Ne on sun lapsia! Sun kaltaisten idioottien takia joudun nykyään toimittamaan vuorolistat ym pkhon koska jotkut on noin pölöjä että pitää lapsiaan hoidossa vaikka ei ois itse töissä! [/quote] ja sitten itketään täällä, miten idiootti vanhemmat kantaa väsyneitä lapsia ruuhkaan... Just..
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]Miksi hoitaja ei pääse käymään kaupassa, jos pääsee töistä klo 16? Menevätkö kaupat huomenna jo silloin kiinni? Tai ovatko nyt kiinni, niin ettei hoitaja itse voi hoitaa kauppareissujaan tänään? [/quote] Ei kuulemma tykkää ruuhkassa tehdä ruokaostoksia. Ap
[/quote]Nyt kyllä vähän epäilen tämän ketjun aitoutta :)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]Miksi hoitaja ei pääse käymään kaupassa, jos pääsee töistä klo 16? Menevätkö kaupat huomenna jo silloin kiinni? Tai ovatko nyt kiinni, niin ettei hoitaja itse voi hoitaa kauppareissujaan tänään?
[/quote] ei, kun nää oli ilmoittaneet hakevansa neljältä. Jos hakevat vasta reilusti myöhemmin ja asuu jossain korvessa. Ja jos ei ole vaikka autoa/ kyytiä tänään.
Minä Pph:na olisin iloinen jos lapsia tultaisiin hakemaan klo 16. Hoitopäivä kun kestää meillä puoli viiteen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Käsittääkseni suurin osa vanhemmista maksaa päivähoitomaksun. Onko niin, että pph tekee jotain hyväntekeväisyystyötä vai miksi vanhempien pitäisi päivän varoajalla tietää, että hoitaja haluaa pitää vapaata? Nyt on vastakkain se, että sekä pph että vanhemmat haluavat käydä kaupassa. Vanhemmat vapaa-ajalla ja pph työajalla. Onko tässä tosiaankin enää epäselvää, kuka siihen kaupassakäyntiin on oikeutettu?
[/quote] on. Meillä ainakin tulee sovittuja hoitoaikoja noudattaa
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:17"]Mitä vittua. Haet tietysti lapset heti kun pääset. Lasten kanssa menet kauppaan tottakai. Ne on sun lapsia! Sun kaltaisten idioottien takia joudun nykyään toimittamaan vuorolistat ym pkhon koska jotkut on noin pölöjä että pitää lapsiaan hoidossa vaikka ei ois itse töissä!
[/quote]
ja sitten itketään täällä, miten idiootti vanhemmat kantaa väsyneitä lapsia ruuhkaan... Just..
[/quote]
JUURI NÄIN!! Ei kyllä kans ikinä olla tyytyväisiä mihinkään vaihtoehtoon.