Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetut vauvatavarat takaisin?

Vierailija
29.04.2015 |

Saako annettuja vauvatavaroita pyytää takaisin ja oletteko itse pyytäneet?
Mä olen äimänkäkenä, kun tuttavani antoi 3v sitten todella paljon vauvatavaroita ja nyt hän on vaatimassa lähes kaikkia takaisin

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - minkä merkkisiä ja hintaisia tavarat ovat? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
42/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:49"]

Olen saanut todella paljon vauva tavaraa mm. pinnasängyn, kalliin syöttötuolin, n. 5 jätesäkillistä lastenvaatteita, rintarepun, you name it! Kaikkien kanssa olen erikseen kysynyt, että haluatko tämän tavaran tai vaatteen takaisin. Olen myös lainannut todella paljon tavaraa, jota olen sanonut haluavani takaisin, kun tehdään seuraava lapsi. Vähän alkaa pelottaa, että nämä lainaamani tavarat hukkuvat myös lainassa ollessaan. Osaa vaatteista en ole saanut takaisin, vaikka olen useasti kysellyt ja painottanut, että kyseessä on vain laina. Käytönjäljistä en piittaa, vaatteet kuluu aina käytössä mutta jos en saa noita isompia tavaroitani takaisin, niin suutun kyllä todella. Olen pitänyt itsestäänselvänä, että toiselta lainattua tavaraa säilytetään hyvin. Näin minäkin olen tehnyt kaikkien minulle lainattujen tavaroiden ja vaatteiden kanssa!

[/quote]

Itse en huolisi kuin vain yhdeltä ihmiseltä lastenvaatteita lainaksi, jos niitä ei annettaisi. Lopuilta kieltäytyisin, kun en oikeasti muistaisi enää, että mikä oli keneltäkin ja menikö joku pahasti rikki jajajaja... Toki isommissa käyttötavaroissa ja leluissa lainaamisen ymmärrän. Vaatteiden ja tuttien kohdalla lainaaminen menee vähän överiksi...

Mutta ap:n kohdalla ei olekkaan lainaamisesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:49"]

Olen saanut todella paljon vauva tavaraa mm. pinnasängyn, kalliin syöttötuolin, n. 5 jätesäkillistä lastenvaatteita, rintarepun, you name it! Kaikkien kanssa olen erikseen kysynyt, että haluatko tämän tavaran tai vaatteen takaisin. Olen myös lainannut todella paljon tavaraa, jota olen sanonut haluavani takaisin, kun tehdään seuraava lapsi. Vähän alkaa pelottaa, että nämä lainaamani tavarat hukkuvat myös lainassa ollessaan. Osaa vaatteista en ole saanut takaisin, vaikka olen useasti kysellyt ja painottanut, että kyseessä on vain laina. Käytönjäljistä en piittaa, vaatteet kuluu aina käytössä mutta jos en saa noita isompia tavaroitani takaisin, niin suutun kyllä todella. Olen pitänyt itsestäänselvänä, että toiselta lainattua tavaraa säilytetään hyvin. Näin minäkin olen tehnyt kaikkien minulle lainattujen tavaroiden ja vaatteiden kanssa!

[/quote]

Itse en huolisi kuin vain yhdeltä ihmiseltä lastenvaatteita lainaksi, jos niitä ei annettaisi. Lopuilta kieltäytyisin, kun en oikeasti muistaisi enää, että mikä oli keneltäkin ja menikö joku pahasti rikki jajajaja... Toki isommissa käyttötavaroissa ja leluissa lainaamisen ymmärrän. Vaatteiden ja tuttien kohdalla lainaaminen menee vähän överiksi...

Mutta ap:n kohdalla ei olekkaan lainaamisesta kyse.

[/quote]

Joo ymmärsin, että ap:n tilanne on erilainen. En minäkään joudu noita vaatteita tai kalusteita takaisin antamaan. Itse lainasin ne eteenpäin sanoen, että haluan ne takaisin koska varmasti vielä tehdään toinen lapsi. Meillä on vähän säilytystilaa, joten on ihan luonnollista, että olen antanut osaa tavaroista ja vaatteista kiertoon. Enkä kyllä oleta, että vaatteista saisin ihan kaikkea takaisin, ne kalliimmat jutut vaan ärsyttää, kun en ole niitä pyynnöistä huolimatta saanut takaisin. Itse olen ehkä vähän erilainen kuin muut, sillä muistan kyllä ihan tarkasti jokaisen vaatteen, että mistä olen sen saanut :) Vaikka sitä vaatetta onkin aivan jumalaton määrä tuolla lapsella!

Vierailija
44/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:57"]Ap - minkä merkkisiä ja hintaisia tavarat ovat? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
[/quote]

Ei oo mitään kalliita merkkituotteita. Ihan perus puinen syöttötuoli, sitteri voi olla vähän kalliimpi, kun on värinää ja valohärpäkettä, leikkimattokin on ~50euron luokkaa
-ap

Vierailija
45/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako nimi M

Vierailija
46/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:27"]Alkaako nimi M
[/quote]

Ei

Vierailija
47/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tökeröä. Itse oon lainannut vauvantavaroita kaverille sillä periaatteella, että palauttaa ne mitkä on vielä käyttökunnossa. Ja palauttaa heti kun lapsensa ei enää tarvii eli ei tarvitse varastoida meidän tavaroita. Hyvin meni, "vauvat" on nyt viis ja neljä.

Vierailija
48/48 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa pyydellä takaisin vuosien jälkeen. Tai saahan sitä kysyä, mutta asian voisi ilmaista jotenkin siten, että "olisiko mahdollista saada xx tavaroita takaisin sitten kun ette enää niitä tarvitse." 

Meillä on ollut tavaroita lainassa ja olemme ne takaisin antaneet käytön jälkeen. Kalliimmista lastenhuoneen kalusteista olen vapaaehtoisesti maksanut esim 100 euroa, joka on vain pieni osa designkalusteista. Annetuista vaatteista olen tarjonnut lounaan, ostanut vaatelahjakortin antajan lapselle jne. 

Olemme myös itse antaneet vaatteita ja lainanneet tavaroita. Aina on etukäteen sovittu asiat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi